Drømmen om vår lille sitrusfrukt

Inne å sniker litt;) til første kjøpte vi en emmaljunga med punkteringsfri, type flate hjul. Lille dukka vår lå å rista oppi der når vi gikk tur på vanlig asfalt. Skulle jeg gå på grusvei eller vei som var litt ulendt, måtte jeg ha et lite babynest eller rulle tepper sammen og ha rundt henne for at hun ikke skulle bli «slengt» fra side til side. Dette var i august og det var veldig varmt, så ville jo ikke pakke henne inn så mye. Hata den vogna for å si det sånn. Fikk bytta til meg et annet understell med lufthjul, som var mye bedre å trille. Når vognperioden var over solgte jeg den, da jeg synes den var veldig tung. Til nestemann kjøpte jeg Britax, som har veldig god demping. Poenget mitt er st det er lurt å tenke gjennom hvor du tror du kommer til å bruke vogna mest :)
Den nye emmaljungaen har kanskje mye bedre demping, det vet jeg ingenting om. Mange vogner kan være supergod å trille i butikken, og helt annerledes ute på annnet underlag - kan være lurt å ha i tankene.
Masse lykke til med de siste månedene!:)

Tusen takk for alle gode råd og innspill! At vogna er god å trille og god å ligge i er jo kanskje det aller viktigste, så skal absolutt sjekke ut og være obs på dette når vi kjøper. Setter veldig pris på erfaringene deres, det er jo en jungel har jeg skjønt! :rolleyes:
 
Tack for oppdatering! Godt å höra du nyter svangerskapet og er i god form! Hoppas det varer tiden ut och att det blir en drömmefödsel! Du fortjener det såååå efter allt strev som har varit! nyt allt som er bra, og det som inte går bra, det går over :happy:

og ikke la oss gå och vente i flere uuuuker för du gir lyd fra deg igen da :D:Heartred
 
Så fint at alt går bra ❤ og ang vogn, her sier jeg bare kjør på med den vogna du har mest lyst på! Det er fortjent etter en så lang vei, å kjøpe noe du virkelig har lyst på. Vogn blir ofte mye brukt og, så da er det kjekt med noe du virkelig liker!

Masse lykke til fremover, håper tiden går relativt fort for deg! ❤
 
Vi har ett igjen :Heartred Tør ikke håpe at det vil være nok for søsken, men skal hvertfall prøves også går vi nok rett på nye ferskforsøk der om det ikke klaffer! Skal virkelig gjøre alt jeg kan for søsken også, og vi kommer sikkert ikke til å vente særlig mer enn vi må tror jeg. Heldigvis går vi jo inn i det med at det er mulig i hvertfall, selv om det langt ifra er noen selvfølge!
Skjønner veldig godt at du har lyst til å gi de to en sjangs, det ligger så mye hardt arbeid og kjærlighet bak :Heartred Så jeg gleder meg til å drikke kaffe når du kommer ned for innsett om en stund ;)
Så fint å høre. Du skal se at det blir søsken på dere også. Flere her inne har jo hatt mye lettere vei til søsken enn til nr 1, så det gir jo håp. Også for meg. Men jeg håper og tror at det skal være mye mer avslappet å prøve på en siste, og det er ikke sikkert vi prøver noe mer enn de to i frysen. Tiden vise. Men ja, kaffeprat blir det, og tenk da er vi et helt annet sted :Heartred
 
Jeg har emmaljunga edge duo med punkteringsfrie hjul (duo s competition). De er ikke så gode å trille på snø og grusveier, så jeg kjøpte en ekstra hjulpakke med outdoor lufthjul etter 2.mann ble født. Da er det bare å bytte på understellet etter hvilket behov vi har:) lufthjulene gir en helt annen demping på vogna enn de punkteringsfrie.
 
Man kan jo ikke kjøpe med tanke på at vogna skal stå stille :) Og en så dyr vogn ville jeg uansett ikke ha brukt i barnehagen. Veldig mange har egen barnehagevogn. Men nå skal jeg avslutte vogndiskusjonen :hilarious:
Den ble jo ikke kjøpt for bruk i bhg, men kunne like gjerne brukes der som å stå hjemme i garasjen da vi hadde city elite også. Så ergo, anbefaler ikke lufthjul da de fort blir ødelagt, man kommer uansett til et punkt der man ikke bruker like mye vogn, så da vil jeg heller hatt punkteringsfrie hjul som hadde tålt ventetiden fra storebror til lillebror nå :)
 
Tack for oppdatering! Godt å höra du nyter svangerskapet og er i god form! Hoppas det varer tiden ut och att det blir en drömmefödsel! Du fortjener det såååå efter allt strev som har varit! nyt allt som er bra, og det som inte går bra, det går over :happy:

og ikke la oss gå och vente i flere uuuuker för du gir lyd fra deg igen da :D:Heartred

Haha, nei skal prøve å ikke la det gå så lenge mellom :D Takk for alle godord som vanlig!
 
Så fint at alt går bra ❤ og ang vogn, her sier jeg bare kjør på med den vogna du har mest lyst på! Det er fortjent etter en så lang vei, å kjøpe noe du virkelig har lyst på. Vogn blir ofte mye brukt og, så da er det kjekt med noe du virkelig liker!

Masse lykke til fremover, håper tiden går relativt fort for deg! ❤

Takk!:Heartred Høres jo fornuftig ut ja, å kanskje unne seg ny vogn ;):happy:
 
Så fint å høre. Du skal se at det blir søsken på dere også. Flere her inne har jo hatt mye lettere vei til søsken enn til nr 1, så det gir jo håp. Også for meg. Men jeg håper og tror at det skal være mye mer avslappet å prøve på en siste, og det er ikke sikkert vi prøver noe mer enn de to i frysen. Tiden vise. Men ja, kaffeprat blir det, og tenk da er vi et helt annet sted :Heartred

Ja tenk, det er vi! :Heartred Og det skal nyytes!
 
Jeg har nxt90F, med outdoorhjul. Bare å komme og bli med på tur, så kan du få teste på alle slags underlag i området rundt her :D

Hva slags sjal fikk du? Vi har bært masse, siden Mini har vært litt skeptisk til vogn nå og da :p
 
Jeg har nxt90F, med outdoorhjul. Bare å komme og bli med på tur, så kan du få teste på alle slags underlag i området rundt her :D

Hva slags sjal fikk du? Vi har bært masse, siden Mini har vært litt skeptisk til vogn nå og da :p

For en god idé! Skal ikke se bort ifra at jeg vil bli med på tur altså :D Hadde helt glemt at vi bor i samme by!
Jeg fikk caboo close, som jeg har skjønt kan være bra hvertfall sånn helt i starten! Herlighet som jeg gleder meg til å bære rundt på han (hvis han liker det), er fortsatt så uvirkelig :Heartred
 
For en god idé! Skal ikke se bort ifra at jeg vil bli med på tur altså :D Hadde helt glemt at vi bor i samme by!
Jeg fikk caboo close, som jeg har skjønt kan være bra hvertfall sånn helt i starten! Herlighet som jeg gleder meg til å bære rundt på han (hvis han liker det), er fortsatt så uvirkelig :Heartred


Caboo close er magisk ❤ brukte det masse i starten, før jeg så gikk over til tula ftg :) bæring er fantastisk!
 
Vi begynte også med close caboo, men fikk ikke brukt et noe særlig siden hun hylte og plagdes sånn, hadde vi visst at hun var så låst hadde vi jo kunne prøvd mer, men jeg er veldig fornøyd med tula free to grow foreløpig etter at hun var hos fysio :p
 
Vi begynte også med close caboo, men fikk ikke brukt et noe særlig siden hun hylte og plagdes sånn, hadde vi visst at hun var så låst hadde vi jo kunne prøvd mer, men jeg er veldig fornøyd med tula free to grow foreløpig etter at hun var hos fysio :p

Ja vi får vel finne ut hva han liker sånn etterhvert tenker jeg, man vet jo aldri :p Men bra dere har funnet noe som funker nå da, og at fysio har hjulpet!
 
For en god idé! Skal ikke se bort ifra at jeg vil bli med på tur altså :D Hadde helt glemt at vi bor i samme by!
Jeg fikk caboo close, som jeg har skjønt kan være bra hvertfall sånn helt i starten! Herlighet som jeg gleder meg til å bære rundt på han (hvis han liker det), er fortsatt så uvirkelig :Heartred
Bare å komme det, vi er nå her :D Og vi har brukt cabooen vår masse! Hadde den på barsel og, supert når pappaen var hjemme og jeg trengte et par ledige hender :D Mini liker å se, så caboo ble redningen når vognbagen ikke var så populær :p
 
28+0 og endelig tredje trimester! :Heartred

Hva skal man si? Det føles ganske fantastisk å ha kommet hit! Jeg nyter at magen vokser og jeg merker at lille blir større og sterkere nesten for hver dag som går. Vi snakker mer og mer om det som skal skje og jeg tror endelig jeg begynner å tro litt på at det faktisk skal komme en baby snart :Heartred Samtidig har jeg den siste uka virkelig begynt å kjenne mer at det tar på, er mer sliten og vond i kroppen (og heiiii halsbrann), samtidig som bekymringene har økt igjen den siste uka. Var heldigvis hos jordmor på kontroll i går og alt ser hvertfall ut til å stå bra til, det hjalp en del på «katastrofetankene». Fikk svar på glukosebelastningen også, som var helt fin. Hurra! I tillegg ble det søkt om svangerskapspenger, foreløpig reduserer jeg jobb bare litt men tror og håper det kommer til å hjelpe på formen :) Har også en del tanker om innspurten /fødsel nå, spesielt at noe skal gå galt med babyen, så ble henvist til samtale på sykehuset. Det føles veldig godt og trygt.

Så, alt i alt går det veldig bra altså! Det er jo slitsomt å gå gravid, men for min del, fy søren så mye verre og tyngre på alle vis det er å jobbe for å bli det.. Tenker masse på alle dere som står midt oppi det, hold ut! :Heartred
 
Last edited:
Hurra for tredje og siste trimester❤️ Tenk at du snart skal bli mamma da!! Endelig❤️ Håper det går i orden med svangerskapspenger og mindre jobb, lurt å lytte til kroppens signaler! Jobbe skal man gjøre et helt liv (nesten)! Dette er bare for en kort periode❤️
 
Hurra for tredje og siste trimester❤️ Tenk at du snart skal bli mamma da!! Endelig❤️ Håper det går i orden med svangerskapspenger og mindre jobb, lurt å lytte til kroppens signaler! Jobbe skal man gjøre et helt liv (nesten)! Dette er bare for en kort periode❤️

Var det jeg kom fram til etter mye grubling fram og tilbake. Er jo ikke snakk om mange dager totalt akkurat, og jeg kjenner at det gjør godt å ha den planen! Jordmor mente det «alltid» gikk i orden ut i fra det hun begrunnet med så slipper heldigvis å lure på om det går gjennom :) Nå har jeg snakket med sjefen også og fått litt mer plan for hva jeg skal gjøre når jeg først er på jobb, som innebærer hvertfall en del forsøk på litt roligere dager når jeg først er her. Veldig takknemlig for en forståelsesfull arbeidsgiver og ei jordmor som skjønner at jeg kanskje må pushes litt for å ta det med ro:shy:
 
Det er så rart det der, katastrofetanker var alltid nærheten hos meg i svangerskapet. Men etter fødsel var det virkelig som å skru av en bryter og jeg føler jeg har lagt alt bak meg. Den lange reisen vil jo alltid være med meg, men jeg er ikke bekymret mere og tiden flyr og alt er "normalt". Håper du også får det sånn! Gratulerer med 28 uker!
 
Back
Topp