Drømmen om en dragebaby (gravid)

Dragen’s hule

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2024☀️
Litt om meg:
Jeg er 35 år og gift med en mann som virkelig er helt perfekt for meg. Vi har vært sammen nå i 13 år, og gift i 6. Selv om vi begge hele tiden har vært klar på at barn ikke er nødvendig for at vi skal være lykkelig, har vi det siste året snakket mer om at det hadde vært fint med en liten drage. Så nå når jeg har fått 100% stilling på jobb så føler vi at ting endelig ligger helt til rette for at vi nå kan starte prøvingen på ordentlig.

Veien så langt:
Jeg sluttet på p-pillen for 7 år siden, da merket jeg tidligere hadde brukt ikke lengre var et alternativ, og etter å ha prøvd noen alternativer som gjorde meg til et hormonmonster fant vi ut at det fremover ble kondom eller ingenting.
"Så får vi bare ta det som det kommer"

For litt over 5 år siden ble ett vennepar av oss gravide, og vi tenkte det ville vært koselig om vi fikk barn ganske tett, så vi droppet kondom en periode. Testet positivt ikke veldig lenge etter, og fortalte det til flere av vennene våre. Venninna mi som er gyn tok meg inn på TUL hvor vi så hjerteslag. En uke senere begynte jeg å spotte og vi tok ny TUL, og der var det ikke lengre noe hjerte..
Jeg ble mer deprimert enn jeg hadde trodd, da jeg egentlig aldri hadde hatt et stort ønske om å bli dragemor, og stengte meg egentlig ganske ute fra omverdenen. Mannen ble den som måtte fortelle alle vennene våre at vi hadde hatt en MA, selv ville jeg ikke snakke med noen andre enn mannen om det.

Etter det mistet jeg lysten på å prøve, jeg følte at det var noe galt med meg og kroppen min, og at jeg måtte ha gjort noe feil siden hjertet sluttet å slå.

Det tok meg 3 år før jeg snakket med noen andre enn mannen om det, og selv da følte jeg at jeg måtte legge det fram som om det ikke var så ille. Men selv nå, over 5 år senere gjør det fortsatt vondt å snakke om..

Likevel har jeg i litt over ett år nå følt at det er noe som mangler, jeg vil faktisk ha et barn. Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle føle den lengselen, det ønske om å ha en egen baby.

Jeg fikk meg ny jobb i fjor, med kontrakt på ett år, og mulighet for forlengelse, så da begynte vi smått å snakke om at kanskje vi skulle prøve igjen.. Det er jo ikke som at vi blir yngre akkurat, og skal vi ha barn så føler vi jo at det bør skje snart.

Vi sluttet helt å bruke kondom på nyåret, men startet ikke å aktivt prøve å bli gravid, ble bare litt sånn "skjer det, så skjer det." Første ordentlige pp, der jeg begynte å føre mens i app og følge med på antatt el og legge inn aksjer ut fra antatt el var i Mars.

Så i Juli følte jeg meg litt kvalm, og mensen var en dag forsinket, så jeg bestemte meg for å ta en test, og den var positiv. Jeg kjente på en ganske stor glede, men også en uro som nok skyldes den MAen jeg hadde sist.

Rett over en uke etter første positive test begynte jeg å spotte. Etter å ha spottet i et par dager tok jeg kontakt med venninna mi som er gyn, og hun tok meg inn på UL og blodprøve. På UL kunne hun se en fin slimhinne, og noe som kanskje kunne være en begynnende graviditet. Jeg var jo ikke mer enn 5+4 uker på vei, så vi hadde ikke forventet å se så mye uansett.

To dager senere begynte jeg å blø kraftig, og mandagen tok jeg ny blodprøve som viste synkende hcg. Denne gangen følte jeg meg ikke like misslykket som etter første gang jeg mistet, og så fort blødningen var ferdig følte jeg meg egentlig ganske klar til å prøve igjen. Og som mannen sier "vi vet jo nå i alle fall at ting fungerer"

Så nå har jeg kjøpt inn el-tester for å se om jeg klarer å finne el og kanskje kan klare å få klaff igjen ganske snart.
 
Det var vondt å lese om de du har mistet. Håper det klaffer for dere snart og at dere sitter med en liten drage i armene i 2024:)
Takk Ja jeg håper jo at det klaffer snart og at dragespiren sitter godt neste gang.
 
Jeg har besluttet at jeg slutter å teste for el denne pp. Tror jeg gikk glipp av toppen, så da får vi bare håpe at aksjene som ble lagt inn traff. Hvis ikke har jeg jo mange tester liggende til neste pp
 
Jeg har jo egentlig bestemt meg for at jeg dropper mer el test denne periden, med mindre jeg plutselig får el-slim. Men det er helt utrolig hvor vanskelig det er å ikke teste
 
I dag har jeg kjent litt på at puppene er litt ømme, så da kommer jo tankene med en gang at "kanskje er el rett rundt hjørnet likevel" så da røyk jeg på en test, men den er like negativ som de andre jeg har tatt de siste dagene.
. IMG_0806.jpeg
 
Merket at jeg hadde litt tykkere utflod i dag, så når jeg kom hjem fra jobb ble det ny test gitt.. denne var plutselig mye kraftigere enn tidligere tester, så da er kanskje syklusen bare helt forskjøvet etter den kjemiske graviditeten og el er rett rundt hjørnet. Så da blir det å fortsette å teste likevel..IMG_0808.jpeg
 
Jeg er så usikker, kan jeg ha hatt el tidlig slik jeg trodde, og i så fall kan det være gravidhormoner el testen reagerer på?
Hva vis cd1 egentlig var dagen jeg gørst begynte å spotte? Da er jeg jo på cd 22 i dag, ikke cd 19. og uansett om jeg er cd 19, så føler jeg at det er sent med el nå..

Burde jeg fortsette å teste for el noen dager til, eller bør jeg teste med den ene tidlige hvg testen jeg har allerede i morgen?
Dersom jeg hadde el før jeg fikk testene mine er jeg minst 8dpo i morgen, men sikkert lurt å vente til helgen før jeg svir den siden jeg bare har 1..
Har andre hcg strimler også, men de er ikke tidlig..

Tror jeg må prøve å vente noen dager til, men tror ikke det blir lett..
hvor tidlig kan el tester reagere på hcg?
 
Jeg er så usikker, kan jeg ha hatt el tidlig slik jeg trodde, og i så fall kan det være gravidhormoner el testen reagerer på?
Hva vis cd1 egentlig var dagen jeg gørst begynte å spotte? Da er jeg jo på cd 22 i dag, ikke cd 19. og uansett om jeg er cd 19, så føler jeg at det er sent med el nå..

Burde jeg fortsette å teste for el noen dager til, eller bør jeg teste med den ene tidlige hvg testen jeg har allerede i morgen?
Dersom jeg hadde el før jeg fikk testene mine er jeg minst 8dpo i morgen, men sikkert lurt å vente til helgen før jeg svir den siden jeg bare har 1..
Har andre hcg strimler også, men de er ikke tidlig..

Tror jeg må prøve å vente noen dager til, men tror ikke det blir lett..
hvor tidlig kan el tester reagere på hcg?
Etter hva jeg har skjønt, eltest reagerer ikke noe særlig før en ser en positiv hcgtest :) spent på å se hva som skjer videre hos dere, jeg leser selv om jeg ikke har lagt igjen noen spor :)
 
Etter hva jeg har skjønt, eltest reagerer ikke noe særlig før en ser en positiv hcgtest :) spent på å se hva som skjer videre hos dere, jeg leser selv om jeg ikke har lagt igjen noen spor :)
Vel i så fall er det nok heller en veldig forsinket el i vente.. får prøve å holde meg til søndag og heller se utviklingen av el test frem til det
 
Jeg er så usikker, kan jeg ha hatt el tidlig slik jeg trodde, og i så fall kan det være gravidhormoner el testen reagerer på?
Hva vis cd1 egentlig var dagen jeg gørst begynte å spotte? Da er jeg jo på cd 22 i dag, ikke cd 19. og uansett om jeg er cd 19, så føler jeg at det er sent med el nå..

Burde jeg fortsette å teste for el noen dager til, eller bør jeg teste med den ene tidlige hvg testen jeg har allerede i morgen?
Dersom jeg hadde el før jeg fikk testene mine er jeg minst 8dpo i morgen, men sikkert lurt å vente til helgen før jeg svir den siden jeg bare har 1..
Har andre hcg strimler også, men de er ikke tidlig..

Tror jeg må prøve å vente noen dager til, men tror ikke det blir lett..
hvor tidlig kan el tester reagere på hcg?
Åå det er så fortvilende å ikke ha helt oversikt over syklusen sånn. Kan jo være som du sier at det er svangerskapsavbruddet som lager kluss nå.
Tror jeg hadde fortsatt å teste etter EL, og evt tatt en graviditetstest om noen dager.

Etter jeg mistet var el-testene mine knall positive så lenge jeg så strek på hcg-tester.
 
Åå det er så fortvilende å ikke ha helt oversikt over syklusen sånn. Kan jo være som du sier at det er svangerskapsavbruddet som lager kluss nå.
Tror jeg hadde fortsatt å teste etter EL, og evt tatt en graviditetstest om noen dager.

Etter jeg mistet var el-testene mine knall positive så lenge jeg så strek på hcg-tester.
Jeg tenkte jo ikke på å teste hcg de første dagene jeg hadde strek på el. Var jo ikke positiv el, bare strek. Og vet at hcg var 21 dag 3 med blødning, så godt over en uke før jeg startet å teste for el, så derfor burde det i teorien ikke være noe hcg igjen som kunne reagert på testene.
 
Snek meg til å ta en el test mens jeg er på jobb nå. Synes den ser positiv ut. Og ganske stor økning fra den jeg tok på første urin i morgest.
IMG_0812.jpeg
IMG_0811.jpeg
 
Røyk på en blendahvit hcg test i dag, så da er det nok el i morgen.. kom hjem fra jobb og fikk beskjed fra mannen at en kammerat kommer og sover over.. så da blir det ikke aksjer i dag
 
PP6 - 1DPO
Jeg merker at selv om det er veldig godt å være her på forumet, så blir jeg veldig påvirket av å være her. Jeg tar meg selv i å kjøpe mange flere tester enn jeg har gjort i tidligere prøveperioder. Jeg er mye mer oppmerksom på hvor jeg er i syklusen, og jeg tenker mye mer over at "I dag MÅ vi ha sex!" Og jeg er ikke sikker på om jeg liker det..
De to gangene jeg har blitt gravid tidligere så har jeg kun registrert mensen i clue appen. Men nå tisser jeg på pinne flere ganger for å finne ut når jeg har eggløsning, slik at jeg kan planlegge når vi burde hoppe i høyet..

Noe kan jo også være fordi jeg er mye mer klar til å bli mamma nå enn jeg har vært før, men jeg som aldri har tenkt på å teste etter el før jeg meldte meg inn her, har nå kjøpt 50 el tester, og 30 graviditetstester.. Under en måned etter at jeg meldte meg inn i forumet.

Jeg tror at uansett hva som skjer fremover, så skal jeg ikke kjøpe flere tester før jeg er tom i alle fall :laughing001
Det er tydelig at jeg har en tendens til å gå litt "over board" og tester er ikke akkurat det billigste man kan hamstre :p

Så nå er det nedtelling til jeg kan starte å tisse på pinne igjen.. minst 8 dager til, helst 13..
 
Så vondt å lese at du mistet :Heartred Krysser alt jeg har (unntatt beina, jeg har eggløsning idag) for at dragespiren sitter denne pp'n og gir dere en vakker termindrage :Heartred

Man blir påvirket av å være her, ingen tvil om det :smiley-ashamed004 På godt å vondt.
 
PP6 - 1DPO
Jeg merker at selv om det er veldig godt å være her på forumet, så blir jeg veldig påvirket av å være her. Jeg tar meg selv i å kjøpe mange flere tester enn jeg har gjort i tidligere prøveperioder. Jeg er mye mer oppmerksom på hvor jeg er i syklusen, og jeg tenker mye mer over at "I dag MÅ vi ha sex!" Og jeg er ikke sikker på om jeg liker det..
De to gangene jeg har blitt gravid tidligere så har jeg kun registrert mensen i clue appen. Men nå tisser jeg på pinne flere ganger for å finne ut når jeg har eggløsning, slik at jeg kan planlegge når vi burde hoppe i høyet..

Noe kan jo også være fordi jeg er mye mer klar til å bli mamma nå enn jeg har vært før, men jeg som aldri har tenkt på å teste etter el før jeg meldte meg inn her, har nå kjøpt 50 el tester, og 30 graviditetstester.. Under en måned etter at jeg meldte meg inn i forumet.

Jeg tror at uansett hva som skjer fremover, så skal jeg ikke kjøpe flere tester før jeg er tom i alle fall :laughing001
Det er tydelig at jeg har en tendens til å gå litt "over board" og tester er ikke akkurat det billigste man kan hamstre :p

Så nå er det nedtelling til jeg kan starte å tisse på pinne igjen.. minst 8 dager til, helst 13..
Jeg hadde akkurat samme følelse da vi prøvde på nr 2. Med nr 1 så droppet jeg pillene og vi lot det stå til. Ble gravid etter 6mnd, tok en vanlig test og en digital, og da var jeg fornøyd. Med nr 2 begynte jeg etter 5mnd å teste etter el og ble gravid på første forsøk med eltesting, og testet myyye med g-tester. Nå når vi prøver på tredje så tester jeg etter el, temper og venter bare på å teste med gtest :p
 
Så vondt å lese at du mistet :Heartred Krysser alt jeg har (unntatt beina, jeg har eggløsning idag) for at dragespiren sitter denne pp'n og gir dere en vakker termindrage :Heartred

Man blir påvirket av å være her, ingen tvil om det :smiley-ashamed004 På godt å vondt.
Takk, setter pris på at du får meg til å le. Best å ikke krysse beina i dag ned

Blir absolutt påvirket, men som du sier så er ikke det bare negativt.
 
Jeg hadde akkurat samme følelse da vi prøvde på nr 2. Med nr 1 så droppet jeg pillene og vi lot det stå til. Ble gravid etter 6mnd, tok en vanlig test og en digital, og da var jeg fornøyd. Med nr 2 begynte jeg etter 5mnd å teste etter el og ble gravid på første forsøk med eltesting, og testet myyye med g-tester. Nå når vi prøver på tredje så tester jeg etter el, temper og venter bare på å teste med gtest :p
Godt at det ikke bare er meg!
 
Back
Topp