Dobesøk..

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hvor lang tid tok det før dere gikk på do etter fødselen? Begynner å merke behovet, men kjenner jeg er livredd for å presse..

Tror det var dagen etter. Jeg og var livredd. Spurte etter olje fra jordmødrene for å gjør det litt enklere. Husk å drikke masse vann!.

Ta masse dopapir å bruk hånda for å presse opp foran så gjør det ikke vondt hvis du må presse bak;)

Jeg drakk laktulose og masse vann, og gjorde som BebiMage<3 med å trykke opp området foran. Det gikk overraskende bra ☺ Til tross for at jeg revna nesten helt bak under fødselen

Jeg var skikkelig hoven og fikk ikke helt kontakt ned "pressemusklene" i starten. Venta til tredje dag, da måtte jeg såpass at jeg ikke trengte å presse noe særlig. Siden har det gått seg til! Så jeg stressa ikke med å presse. :) Ellers høres det lurt ut, det trikset som nevnes her!

Gikk vel 2. eller 3je dag og var også livredd for å presse. Enig med de over - drikk mye vann :-)

Andre dagen trur eg.. Men hadde ikkje nåke revne eller nåke då.. Og eg merka eg pressa ikkje mykje, trur ikkje da e da besta heller.. :-P men kjør på Me da di seie øve her, og ta deg go ti på do.. Tyngdekraften e og te hjelp!;)

Lykke til!
2 dager tror jeg...
Sliter litt fortsatt jeg.. Er ikke vondt og er ikke hardt, men finner ikke helt igjen pressemusklene..
Jeg fikk et fiberprodukt på apoteket som har hjulpet- fikk så mye gass av laktulosen...

Andre eller tredje dagen :-) tok meg god tid og presset minimalt. Gikk over all forventning, måtte bare være litt tålmodig

Tredje dagen, fikk duphalak på sykehuset så gikk bra:) Skummelt første gangen, men greit å få D overstått:D

Tredje eller fjerde dagen, grudde meg fælt, men det gikk greit. (Ble klipt og sydd et par sting) Syns det funker best å sitte med rak rygg og fokusere på å presse med riktig "del" av kroppen :P (Syns også det var vanskelig å finne igjen pressemusklene, men det kommer seg, 8 dager etter fødsel nå). Drikker duphalac hver dag, for å unngå at det blir hardt.

Anbefaler å spise linfrø. Kan blandes i brøddeig eller ha i yoghurt!

Back
Topp