Disse syklistene altså!

Temaet gjør meg irritabel til tusen. Og jeg er fotgjenger.

Her var greia at syklisten syklet i hundreoghelvete og det eneste han gjorda da han innså at jeg ikke kunne nå fortauet var å hyle(!), jeg måtte kaste meg unna og han snudde seg og kjefte at jeg var så treig da han kom seg forbi.

Når man ikke kan verken svinge (hva hadde han gjort om det var en bil?) eller bremse - så hva i heeeeeeelvete er vitsen å sykle?

Jeg hater dem. Eksempelet der en av de holdt på å drepe meg over er bare en, men når avisa i dag skriver at Tromsø satser på å bli sykkelby gjør meg SVÆRT nervøs.

dresden skrev:
Eksempelet der en av de holdt på å drepe meg over er bare en, men når avisa i dag skriver at Tromsø satser på å bli sykkelby gjør meg SVÆRT nervøs.

Får håpe det betyr at de har tenkt å satse på flere sykkelveier.

Tøsa! skrev:

dresden skrev:
Eksempelet der en av de holdt på å drepe meg over er bare en, men når avisa i dag skriver at Tromsø satser på å bli sykkelby gjør meg SVÆRT nervøs.

Får håpe det betyr at de har tenkt å satse på flere sykkelveier.

Troms kommune har nettopp kjøpt busser som ikke kommer seg opp bakkene, så det er grunn til bekymring, før å si det slik! Men men kan jo håpe de lykkes i noe.

eeey! Ikke skjer alle syklister over samme kam da!!! Det finnes mange idioter i trafikken. Både bilister og syklister. Jeg sykler til og fra jobb hver dag og noen ganger føler jeg at det er med livet som innsats. Har også blitt påkjørt to ganger og da var det ikke min feil. Jeg liker ikke sykle i hovedveien, men noen ganger må jeg det da det er forbudt å sykle på fortau og sykkelstier finnes det ikke her. Hvis det er lite folk ute som f. Eks søndags morgen, sykler jeg på fortauet og da går jeg av og triller sykkelen over gangfelt osv. Bruker hjelm, refleksvest og har lys på sykkelen. Nå sykler jeg ikke med noen og forstår ikke hvorfor noen må sykle flere i bredden! Det jeg vet er at bilistene er fryyyktelig nærme avogtil når de skal kjøre forbi og det er ekkelt! Og der det er sykkelstier burde det vært påbudt å bruke de! Hadde priset meg lykkelig om vi hadde hatt det her!

*Poppy* skrev:
Grunnen til at de ofte ligger flere i bredden er for at du som bilist skal tvinges til å legge deg ordentlig ut når du skal kjøre forbi. Det er alt for mange bilister som kjører forbi i samme kjørefelt, noe som er livsfarlig. 

!!!!!!!!!

Millafjong skrev:
eeey! Ikke skjer alle syklister over samme kam da!!! Det finnes mange idioter i trafikken. Både bilister og syklister. Jeg sykler til og fra jobb hver dag og noen ganger føler jeg at det er med livet som innsats. Har også blitt påkjørt to ganger og da var det ikke min feil. Jeg liker ikke sykle i hovedveien, men noen ganger må jeg det da det er forbudt å sykle på fortau og sykkelstier finnes det ikke her. Hvis det er lite folk ute som f. Eks søndags morgen, sykler jeg på fortauet og da går jeg av og triller sykkelen over gangfelt osv. Bruker hjelm, refleksvest og har lys på sykkelen. Nå sykler jeg ikke med noen og forstår ikke hvorfor noen må sykle flere i bredden! Det jeg vet er at bilistene er fryyyktelig nærme avogtil når de skal kjøre forbi og det er ekkelt! Og der det er sykkelstier burde det vært påbudt å bruke de! Hadde priset meg lykkelig om vi hadde hatt det her!

Er ikke forbud mot å sykle på fortau, så det er derfor "dere" er overalt. Alt er et definisjonspørsmål.

det er tillat å sykle på fortau når gangtrafikken er liten. Og når den ikke er det da....? Jeg har fått beskjed av politiet en gang om å ikke sykle på fortauet.

Lissyjane skrev:

*Poppy* skrev:
Grunnen til at de ofte ligger flere i bredden er for at du som bilist skal tvinges til å legge deg ordentlig ut når du skal kjøre forbi. Det er alt for mange bilister som kjører forbi i samme kjørefelt, noe som er livsfarlig. 

Skulle jo de ha tenkt på før de syklet i tredve kilometer i timen i en seksti sone. Det er forbudt å være til hinder i trafikken, men det er veldig få av dem som tar henseyn til det..

Si det til alle de sporty som MÅ sykle til jobb uansett vær på Sandsli. Jeeez, bussene kommer ikke forbi... 

*Meya* skrev:

Lissyjane skrev:

*Poppy* skrev:

Skulle jo de ha tenkt på før de syklet i tredve kilometer i timen i en seksti sone. Det er forbudt å være til hinder i trafikken, men det er veldig få av dem som tar henseyn til det..

Si det til alle de sporty som MÅ sykle til jobb uansett vær på Sandsli. Jeeez, bussene kommer ikke forbi... 

Ja gud forby fysisk aktivitet. Er ikke rart vi blir feite i norge....

heidu skrev:

*Meya* skrev:

Lissyjane skrev:

*Poppy* skrev:

Ja gud forby fysisk aktivitet. Er ikke rart vi blir feite i norge....

Nå var det ikke det som var saken heller. Kanskje holde seg til tema`?

*Meya* skrev:

Lissyjane skrev:

*Poppy* skrev:

Oh yeah!! Fatter ikke at de kan ligge og hundre bussen i å komme frem og selv tro at det går kjempefort.

Back
Topp