Disse syklistene altså!

*Labambie

Forumet er livet
Èn er sjelden nok til å bry seg noe særlig med, men hvorfor MÅ de på død og liv sykle to-tre-fire i bredden midt i veien? Når gang- og SYKKELstien går parallelt med veien? Og ikke snakk om at de viser hensyn til bilister, neida, de skal nemlig ligge så mange i bredden. 

Hvorfor kan de ikke sykle på gangveien? De jeg har sett i dag har syklet på hovedveien parallelt med folketomme gang- og SYKKELstier. Og joda, dette irriterer meg faktisk såpass at jeg kjenner ventilen hoppe litt. Til og med vist fingeren en gang i dag 

Her sykla en dust rett ut i veien og inn i bakskjermen på bilen min. Han mente jeg hadde kjørt på han. Kan si jeg var rimelig forbanna da! 

Forsåvidt enig med deg. MEN sportssyklister kan mest ikke sykle på sykkelstier her, for det er det mye steiner og smårusk. Da kan de punktere dekkene sine.

Men flere i bredden er jo unødvendig og hadde fått meg til å ligge på fløyten!

Grunnen til at de ofte ligger flere i bredden er for at du som bilist skal tvinges til å legge deg ordentlig ut når du skal kjøre forbi. Det er alt for mange bilister som kjører forbi i samme kjørefelt, noe som er livsfarlig. 

en av årsakene til at de sykler flere i bredden er for å presse bilistene til å bruke mer avstand når en ska kjøre forbi
Jeg synnes de som sykler kunne vært flinkere med å slippe bilister fram

Jeg skjønner de godt jeg, men jeg blir litt irritert på de noen ganger når jeg har det travelt:P
Tror det er farligere hvis de sykler på gangfelt... men de bør jo helt klart sykle på sykkelsti der det finnes.

*Poppy* skrev:
Grunnen til at de ofte ligger flere i bredden er for at du som bilist skal tvinges til å legge deg ordentlig ut når du skal kjøre forbi. Det er alt for mange bilister som kjører forbi i samme kjørefelt, noe som er livsfarlig. 

Skulle jo de ha tenkt på før de syklet i tredve kilometer i timen i en seksti sone. Det er forbudt å være til hinder i trafikken, men det er veldig få av dem som tar henseyn til det..

Shit, kom nettopp hjem etter å ha kjørt bak 3 (!!) i bredden!
Kan vel for fillen sykle bak hverandre da, så man kan komme forbi i det minste!

Faktisk ufattelig irriterende!

EFM skrev:
Her sykla en dust rett ut i veien og inn i bakskjermen på bilen min. Han mente jeg hadde kjørt på han. Kan si jeg var rimelig forbanna da! 

Korleis endte det? Eg husker det der nemlig. Ble forbanna på dine vegne

lillemortil2snart skrev:

EFM skrev:

Korleis endte det? Eg husker det der nemlig. Ble forbanna på dine vegne

Hørte aldri noe mer. Han kunne prøvd seg for jeg satt med loven printa ut 

Dem er idioter og tror at dem sykler Tour de France

Klikker over det samma hver eneste vår/sommer! Går da ann og sykle bak hverandre og ikke 3 i bredden som de ofte sykler herOfte det både blir finger`n og tuta fra megemoticon

Her sykler de på gangveien, og det er fader meg skummelt. 
Når man er gående der og det kommer en syklist susende forbi i 50 km i timen.. Da skvetter man greit. Så for min del kan de godt holde seg på bilveien, og da bare en i bredden.

FancyPants skrev:
Når man er gående der og det kommer en syklist susende forbi i 50 km i timen.. Da skvetter man greit. Så for min del kan de godt holde seg på bilveien, og da bare en i bredden.

Nå var det snakk om sykkelstier da, og ikke fortau. Det er forbudt å ligge i høy hastighet på fortau. De har begynt å bøtelegge for det. Verst er det med dem som sykler med barnesete, og uten hjelm. I veien. Da kjenner jeg at jeg får lyst til å stoppe bilen foran dem og spørre om det er noe alvorlig gale med dem.

Hehe... jeg ler HØYT av syklistene i byen. Halvfeite 50-åringer som plutselig fant det for godt å kjøpe seg en sykkel, sykkelbukse og gul jakke for så å late som de er med tour de Trondheim. Forskjellen er at de ligger i 20 km/t istedet for 50 km/t som er grensen på den veien. Knallrød i trynet og så vidt hjulene går irundt. Men å sykle et annet sted? NEIDAAA.. se så sprek jeg er. Så jeg ler først så blir jeg sinna...:P

Kan de ikke holde farten som er forbehold den veien, kan de til helvette bruke gang/sykkelvei 

Jeg HATER syklister!! Få ræva ut i skogen eller inn på en spinningsykkel!!

Bor på en 3 mil lang vei hvor alle tydeligvis skal sykle og de ligger alltid 2-3 i bredden..hva fader er vitsen? på svingete veier får man jo aldri kjørt forbi omtrent.føler et stort behov for å kjøre de ned der og da..

syklister er det eneste vårtegnet eg virkerlig hater!!!!!!!

FancyPants skrev:

Uff ja, de er like skumle på gang-og -sykkelstien!

For noen år siden så bodde vi et annet sted. Jeg gikk tur med hunden på våren, og plutselig suste en gjeng med 10-20 syklister rett forbi! Uten å gi noe signal til oss om at de kom bak oss. Tenk om hunden plutselig ville lukte på noe bare halvmeteren unna.... Da hadde det virkelig blitt kaos på veien, og jeg er redd hunden ikke hadde kommet så godt ut av det..

Akkurat da ønsket jeg at de kunne ha sykla på veien.. Jeg fikk vel levert fra meg noen saftige gloser om at man ikke har øyer i nakken... 

Dersom man driver med trening kan man ikke sykle på sykkel- og gangsti, er farlig for andre med den farten de holder, på fortau har man ikke lov. Men når de sykler på veier bør de la være å sykle flere i bredden og man skal følge trafikkreglene. Så lenge veien ikke er forbeholdt motoriserte kjøretøy så har man lov å sykle der, folk som hisser seg opp ene og alene fordi de ser en syklist i veibanen ser jeg på som lettere dumme, man har ikke enerett på veien kun fordi man kjører bil. Her en dag var det en bilist som nesten kjørte ned en enslig syklist utenfor lokalbutikken. Den som gjorde feil var bilisten, da han ikke overholdt vikeplikten sin. Syklisten ble selvsagt irritert hvorpå bilisten ruller ned vinduet og brøler: " dette er en bilveeeeei!". Ja, det er forsåvidt en bilvei, men det er også skolevei for unger helt ned i 5 år, så han kjører vel ned disse og han da om han treffer på dem siden han påstår biler har enerett på denne veien. Det er en gammel vei med ett felt og ingen fortau eller sykkel-/gangstier og det er også tettbebygd område. Veien forbeholdt motoriserte kjøretøy går et stykke lenger oppe i fjellsiden. Makan til tulling. (Det skrives forresten "én" og ikke "èn";)

giggsy skrev:
Dersom man driver med trening kan man ikke sykle på sykkel- og gangsti, er farlig for andre med den farten de holder, på fortau har man ikke lov. Men når de sykler på veier bør de la være å sykle flere i bredden og man skal følge trafikkreglene. Så lenge veien ikke er forbeholdt motoriserte kjøretøy så har man lov å sykle der, folk som hisser seg opp ene og alene fordi de ser en syklist i veibanen ser jeg på som lettere dumme, man har ikke enerett på veien kun fordi man kjører bil. Her en dag var det en bilist som nesten kjørte ned en enslig syklist utenfor lokalbutikken. Den som gjorde feil var bilisten, da han ikke overholdt vikeplikten sin. Syklisten ble selvsagt irritert hvorpå bilisten ruller ned vinduet og brøler: " dette er en bilveeeeei!". Ja, det er forsåvidt en bilvei, men det er også skolevei for unger helt ned i 5 år, så han kjører vel ned disse og han da om han treffer på dem siden han påstår biler har enerett på denne veien. Det er en gammel vei med ett felt og ingen fortau eller sykkel-/gangstier og det er også tettbebygd område. Veien forbeholdt motoriserte kjøretøy går et stykke lenger oppe i fjellsiden. Makan til tulling. (Det skrives forresten "én" og ikke "èn";)

Javel, da er jeg dum. Jeg kan ikke fordra at de må ligge 3 i bredden, nekte å flytte seg for biler. Jeg ser på det som respektløst. Pluss at det KAN få folk til å ta unødvendige og farlige sjanser i trafikken. 

Back
Topp