Din hjertesak

Mange saker jeg er engasjert i, men hjertesaken min har alltid vært dyrevern og dyrs rettigheter

Ja. 8000 fordelt på 3 år er joingenting. Skammer meg når jeg leser ulike kommentarer overalt. Umenneskelig og smakløst mye av det. Penger gir jeg til organisasjoner. Men har nesten lyst å huse noen. Dessverre har jeg bare en bod :/

Enig med deg. Sykt at mange europeere ser på seg selv som ofrene som må ta imot flykningene. Siv Jensen er et skammelig menneske!

Ja det er så trist. Og så alle disse små barna da... Får gåsehud bare av å tenke på det :(
Ja. Det er helt uvirkelig. Og tenke på st det skjer knappe 3 timer flytur unna er totalt urealistisk. Lurer på hva fremtidens generasjoner kommer til å tenke om vesten etter dette. Håpløst :(

Enig med deg. Sykt at mange europeere ser på seg selv som ofrene som må ta imot flykningene. Siv Jensen er et skammelig menneske!
Enig! Leste Dagbladets kommentarfelt (prøver å unngå) der klarte noen å lire av seg at de kommer hit på grunn av trygdeordninger. Hallo! Retards. Det kan ikke tenkes at de flykter fra hjemmet sitt fordi de frykter for livene sine!! Makan til egoisme.

Enig! Leste Dagbladets kommentarfelt (prøver å unngå) der klarte noen å lire av seg at de kommer hit på grunn av trygdeordninger. Hallo! Retards. Det kan ikke tenkes at de flykter fra hjemmet sitt fordi de frykter for livene sine!! Makan til egoisme.
Best å holde seg unna slike kommentarfelt, det er overvekt av oppgulp fra troll der... :confused:

Samme her...

Her skal de kutte så mye at vi ikke er tilstrekkelig med folk hver dag...

Hvor mye skal de kutte?

Fra barnehageloven:
"Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet."

Hva som er tilfredsstillende pedagogisk virksomhet kan diskuteres, men er du misfornøyd så klag! Både som ansatt og forelder.

Kan ikke lese slike kommentarfelt jeg, blir så forbanna.
Vondt å se hvor mye de sliter for å komme seg til Tyskland etc, og venter seg en verdig og omsorgsfull mottaking. Istede vil de møtes som kriminelle, mindreverdig og uønsket.
Kan bare tenke meg hvor vondt det er å flykte med et lite barn uten mat, varme klær eller bleier:(

Her er klima, miljø og flyktningsituasjonen mine hjertesaker <3

Men i Oslo er det jo bra! :) Bodd der uten bil selv og det går helt fint. Her på "landet" er det håpløst uten bil.
Heha ja jeg er fra landet selv opprinnelig og det er stooor forskjell ;) men Oslo er en av de hurtigst voksende storbyene i Europa, og på veiene i sentum er det knapt plass til flere busser. Så jeg synes det er viktig å bygge ut t-banen og regulere mer for biltrafikken i sentrum, og forbedre tilbudet i utkanten slik at flere vil foretrekke kollektivtrafikk inn og ut av Oslo fremfor for å kjøre én i hver bil. Og gjøre det mye bedre og lettere å være syklist, for det suger ganske mye i dag.

Av de valgkampsakene vil jeg måtte velge SØNDAGSÅPENT, og jeg sier nei!!

Ellers ville jeg stått på for at barn skal ha rett på barnehageplass nærmest hjemmet, likt som en har på skole i dag.

Enig, det jo bare helt hjerteskjærende. Man kan bidra personlig med penger hvis man har mulighet, ellers det jo å stemme på de som prioriterer saken. Jeg tenker at å ta i mot disse 8000 flyktningene som det er snakk om nå kan jo umulig koste hver enkelt mer enn en femtilapp eller så ekstra i skattepenger, og det er jo så lite i den overfloden de fleste har i dag..
Men da må man også ha et nettverk som fanger opp og hjelper disse menneskene når de kommer hit. Og det har vi ikke i Norge i dag. De kommer hit, plasseres på mottak og får ikke den hjelpen de fortjener.
De faller utenfor samfunnet og hva er godt med det?
Hjelp heller de som allerede er her, til et fullverdig liv og fang opp de som allerede er på skråplanet til å komme seg videre i livet. Før vi tar inn flere.

Hvor mye skal de kutte?

Fra barnehageloven:
"Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet."

Hva som er tilfredsstillende pedagogisk virksomhet kan diskuteres, men er du misfornøyd så klag! Både som ansatt og forelder.
De skal vel kutte nærmere 20 mill....
Så nå pr i dag er vi to voksne på 7 barn under tre år (4 1-åringer) to dager i mnd... Så når jeg som pedagog har tidligvakt er barne -og ungdomsarbeideren igjen alene fra kl 14.15 eller er alene til 9.45 når jeg har senvakt...
I tillegg står de med 3 voksne på 10 barn på mellomavdelingen der 3 barn har diagnoser og har hjelpebehov to dager i uka omtrent (hvis jeg ikke husker feil)

Skal ha møte med bhgsjefen neste uke...
Er uholdbart...

Men da må man også ha et nettverk som fanger opp og hjelper disse menneskene når de kommer hit. Og det har vi ikke i Norge i dag. De kommer hit, plasseres på mottak og får ikke den hjelpen de fortjener.
De faller utenfor samfunnet og hva er godt med det?
Hjelp heller de som allerede er her, til et fullverdig liv og fang opp de som allerede er på skråplanet til å komme seg videre i livet. Før vi tar inn flere.
Enig i det og det er mange problemstillinger ifbm dette, men et så rikt land som Norge burde virkelig klare å bidra mer enn det vi gjør. Jeg mener at man burde klare å allokere ressurser til å ta i mot flere flyktninger, og personlig betaler jeg gjerne mer i skatt for å få dette til. Og selvfølgelig bør systemet som tar i mot og følger opp de som kommer forbedres..
Det er mange land som tar i mot langt flere flyktninger av oss, hva gjør de da for å klare dette? F.eks Sverige har en helt annen holdning til dette virker det som.

Faglært arbeidskraft i helsesektoren.

Bekymringen rundt det økende antallet barn som vokser opp i det man karakteriserer som fattige hjem.

Back
Topp