Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja. 8000 fordelt på 3 år er joingenting. Skammer meg når jeg leser ulike kommentarer overalt. Umenneskelig og smakløst mye av det. Penger gir jeg til organisasjoner. Men har nesten lyst å huse noen. Dessverre har jeg bare en bod :/
Ja. Det er helt uvirkelig. Og tenke på st det skjer knappe 3 timer flytur unna er totalt urealistisk. Lurer på hva fremtidens generasjoner kommer til å tenke om vesten etter dette. HåpløstJa det er så trist. Og så alle disse små barna da... Får gåsehud bare av å tenke på det![]()
Enig! Leste Dagbladets kommentarfelt (prøver å unngå) der klarte noen å lire av seg at de kommer hit på grunn av trygdeordninger. Hallo! Retards. Det kan ikke tenkes at de flykter fra hjemmet sitt fordi de frykter for livene sine!! Makan til egoisme.Enig med deg. Sykt at mange europeere ser på seg selv som ofrene som må ta imot flykningene. Siv Jensen er et skammelig menneske!
Best å holde seg unna slike kommentarfelt, det er overvekt av oppgulp fra troll der...Enig! Leste Dagbladets kommentarfelt (prøver å unngå) der klarte noen å lire av seg at de kommer hit på grunn av trygdeordninger. Hallo! Retards. Det kan ikke tenkes at de flykter fra hjemmet sitt fordi de frykter for livene sine!! Makan til egoisme.
Ja. Prøver å unngå det. Men ender opp med å lese innimellom. Dumt. For jeg mister alltid tiltroen til menneskeheten daBest å holde seg unna slike kommentarfelt, det er overvekt av oppgulp fra troll der...![]()
Samme her...
Her skal de kutte så mye at vi ikke er tilstrekkelig med folk hver dag...
Enig! Leste Dagbladets kommentarfelt (prøver å unngå) der klarte noen å lire av seg at de kommer hit på grunn av trygdeordninger. Hallo! Retards. Det kan ikke tenkes at de flykter fra hjemmet sitt fordi de frykter for livene sine!! Makan til egoisme.
Men i Oslo er det jo bra!Og så er jeg opptatt av kollektivtilbudet! Bor i Oslo uten bil.
Heha ja jeg er fra landet selv opprinnelig og det er stooor forskjellMen i Oslo er det jo bra!Bodd der uten bil selv og det går helt fint. Her på "landet" er det håpløst uten bil.
Men da må man også ha et nettverk som fanger opp og hjelper disse menneskene når de kommer hit. Og det har vi ikke i Norge i dag. De kommer hit, plasseres på mottak og får ikke den hjelpen de fortjener.Enig, det jo bare helt hjerteskjærende. Man kan bidra personlig med penger hvis man har mulighet, ellers det jo å stemme på de som prioriterer saken. Jeg tenker at å ta i mot disse 8000 flyktningene som det er snakk om nå kan jo umulig koste hver enkelt mer enn en femtilapp eller så ekstra i skattepenger, og det er jo så lite i den overfloden de fleste har i dag..
De skal vel kutte nærmere 20 mill....Hvor mye skal de kutte?
Fra barnehageloven:
"Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet."
Hva som er tilfredsstillende pedagogisk virksomhet kan diskuteres, men er du misfornøyd så klag! Både som ansatt og forelder.
Enig i det og det er mange problemstillinger ifbm dette, men et så rikt land som Norge burde virkelig klare å bidra mer enn det vi gjør. Jeg mener at man burde klare å allokere ressurser til å ta i mot flere flyktninger, og personlig betaler jeg gjerne mer i skatt for å få dette til. Og selvfølgelig bør systemet som tar i mot og følger opp de som kommer forbedres..Men da må man også ha et nettverk som fanger opp og hjelper disse menneskene når de kommer hit. Og det har vi ikke i Norge i dag. De kommer hit, plasseres på mottak og får ikke den hjelpen de fortjener.
De faller utenfor samfunnet og hva er godt med det?
Hjelp heller de som allerede er her, til et fullverdig liv og fang opp de som allerede er på skråplanet til å komme seg videre i livet. Før vi tar inn flere.