Din hjertesak

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Hva vil du si er din hjertesak i 2015?

Er er eldreomsorgen på tapeten. Samme med ruspolitikken og pårørendes vern.

Hva brenner du for og hvorfor? Gjør du noe for en bedre verden? :-)

Jeg blir mer og mer trist over flyktningsitiasjonen. Særlig når barn er involvert. Den saken det 71 døde..og 1 av barna var mellom 1-2 år. Begynte å gråte. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre!

Krigen i Syria og flyktingssituasjonen. Kunne jeg, hadde jeg dratt ned å hjelpt til. Bidrar økonomisk til ulike hjelpeorganisasjoner.

Min hjertesak er å gjøre ungdommer mer bevisst på sin egen økonomi.

Skremmende å tenke på at det er glasurgenerasjonen som skal overta landet vårt når jeg blir gammel.... vi kommer til å ligger på gata alle mann...

min hjertesak er å få legene til å skjønne at ikke alt de ikke finner ut er psykisk... blir helt målløs hva de kan få ut av munnen som er psykisk jeg

Jeg blir mer og mer trist over flyktningsitiasjonen. Særlig når barn er involvert. Den saken det 71 døde..og 1 av barna var mellom 1-2 år. Begynte å gråte. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre!
Enig, det jo bare helt hjerteskjærende. Man kan bidra personlig med penger hvis man har mulighet, ellers det jo å stemme på de som prioriterer saken. Jeg tenker at å ta i mot disse 8000 flyktningene som det er snakk om nå kan jo umulig koste hver enkelt mer enn en femtilapp eller så ekstra i skattepenger, og det er jo så lite i den overfloden de fleste har i dag..

At ikke den lokale skolen skal legges ned.

at barnevernet blir en instans man kan stole mer på..
har jobba mange år på skole der bekymringsmeldinger blir sendt, men det hoper seg bare opp
..og møter blir utsatt gang på gang..den som taper på det blir alltid barnet..for ikke å snakke om menneskene som jobber i BV som har total mangel på empati og innsikt

Barns rettigheter, med spesielt fokus på barnefattigdom.
Og flyktningesaken.

Åh, får helt vondt når jeg leser dette.. Av dårlig samvittighet, altså. Jeg har alltid vært engasjert, men nå har jeg så nok med meg selv og familien min at jeg ikke brenner for noe annet. Målet med 2015 er å komme igjennom det på en måte som styrker oss som familie og enkeltpersoner, og alt annet som foregår i verden... Ja, det lukker jeg litt øynene for, må jeg innrømme. Det blir for stort akkurat nå. Fy fillern, det høres egoistisk ut.... :S

Jeg støtter Redd barna fast hver måned, det er alt vi har råd til nå. Og jeg har begynt å resirkulere plast og melkekartonger, noe jeg ikke har gjort før (resirkulerte papir, glass og metall fra før). Jeg er midt i en lærerutdanning, og jeg brenner for å styrke leseferdighetene til barn og unge, men jeg jobber jo ikke med det enda. Og jeg tenker en del på både miljø og dyrevelferd, så neste år blir det kjøkkenhage og kanskje høner her. Kortreist, økologisk og god dyrevelferd. Men igjen, neste år.

Usj..

Enig, det jo bare helt hjerteskjærende. Man kan bidra personlig med penger hvis man har mulighet, ellers det jo å stemme på de som prioriterer saken. Jeg tenker at å ta i mot disse 8000 flyktningene som det er snakk om nå kan jo umulig koste hver enkelt mer enn en femtilapp eller så ekstra i skattepenger, og det er jo så lite i den overfloden de fleste har i dag..
Ja. 8000 fordelt på 3 år er joingenting. Skammer meg når jeg leser ulike kommentarer overalt. Umenneskelig og smakløst mye av det. Penger gir jeg til organisasjoner. Men har nesten lyst å huse noen. Dessverre har jeg bare en bod :/

Ja. 8000 fordelt på 3 år er joingenting. Skammer meg når jeg leser ulike kommentarer overalt. Umenneskelig og smakløst mye av det. Penger gir jeg til organisasjoner. Men har nesten lyst å huse noen. Dessverre har jeg bare en bod :/
Ja det er så trist. Og så alle disse små barna da... Får gåsehud bare av å tenke på det :(

Back
Topp