Din hjertesak

Regnskogen, syke barn og barne- og dyremishandling.

Ingen barn skal få være syke, dårlige.

Jeg tror løsningen til mye medisinsk kan ligge i regnskogen, og vi trenger den for å puste.

Og at noen kan være stygge mot uskyldige dyr og barn fatter jeg ikke!

Dyrevern.

Min hjertesak er i grunnen alt som omfatter barn både her og "flyktningebarn" samt eldreomsorg. Eldreomsorgen slik den er i dag, er ikke optimal. Det er trist'!

De skal vel kutte nærmere 20 mill....
Så nå pr i dag er vi to voksne på 7 barn under tre år (4 1-åringer) to dager i mnd... Så når jeg som pedagog har tidligvakt er barne -og ungdomsarbeideren igjen alene fra kl 14.15 eller er alene til 9.45 når jeg har senvakt...
I tillegg står de med 3 voksne på 10 barn på mellomavdelingen der 3 barn har diagnoser og har hjelpebehov to dager i uka omtrent (hvis jeg ikke husker feil)

Skal ha møte med bhgsjefen neste uke...
Er uholdbart...
Ja det er helt uholdbart!!!

Men da må man også ha et nettverk som fanger opp og hjelper disse menneskene når de kommer hit. Og det har vi ikke i Norge i dag. De kommer hit, plasseres på mottak og får ikke den hjelpen de fortjener.
De faller utenfor samfunnet og hva er godt med det?
Hjelp heller de som allerede er her, til et fullverdig liv og fang opp de som allerede er på skråplanet til å komme seg videre i livet. Før vi tar inn flere.
Enig der men det er ikke snakk om mye penger pr innbygger så vi burde klare begge deler.

Jeg lurer på om det er noen veldedige organisasjoner som jobber for integrering og annen hjelp til flyktninger i Norge?

Enig der men det er ikke snakk om mye penger pr innbygger så vi burde klare begge deler.

Jeg lurer på om det er noen veldedige organisasjoner som jobber for integrering og annen hjelp til flyktninger i Norge?
Det vet jeg ikke, men det burde vært.

Vi har barn fra mottak i bhg, og jeg ser med egne øyne at de ikke får den hjelpen de trenger...

Vet at røde kors (for barn i skolealder) og flere organisasjoner I Oslo jobber for å hjelpe og integrere flyktninger. Husker ikke navnet på dem (besøkte noen av dem da jeg var på seminar for noen år siden), men vet blant annet at det finnes kurs og skole for kvinner. Dette er jo ikke nok, men finnes heldigvis noen tiltak. Her på Vestlandet syns jeg det er lite.

I kommune politikken i år er jeg opptatt av å komme oss ut av ROBEK lista

Enig!

Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Fotballforbundet(!) tror jeg er tre av de største. Og sist jeg så en liste, scrollet jeg ned omtrent tre sider. I tillegg finnes det mange ikke-så-organiserte aksjoner, f.eks facebook-grupper som formidler middagsavtaler eller klær. Det er visst mange som har tatt dugnadsoppfordringen bokstavelig.:gen014

Økt bemanning i helsesektoren! Jeg skulle ønske jeg kunne jobbe uten å måtte se på klokka hele tiden. Skulle ønske jeg slapp å gå fra en pasient som hadde behov for omsorg fordi alarmen ringer og jeg er alene på avdelingen.

Min hjertesak er å gjøre ungdommer mer bevisst på sin egen økonomi.

Skremmende å tenke på at det er glasurgenerasjonen som skal overta landet vårt når jeg blir gammel.... vi kommer til å ligger på gata alle mann...

Du, det er nok ikke så ille altså! Jeg jobber i videregående skole, og underviser blant annet i personlig økonomi, de fleste ungdommer er veldig fornuftige!

Eldreomsorg og infrastruktur.

Til dere som mener Norge ikke bidrar. Det -gjør- vi, og vi bør gjøre enda mer. Men vi løser ingen problemer ved å hente inn et lite antall hit, mens menneskesmuglere tjener seg feite på å lure migranter ombord i dødsfellene fortløpende. Jo større etterspørsel, jo mer lukrativt (og farlig) blir markedet.

Er stolt av mannskapet på Siem Pilot. For en gjeng!

Jeg får frysninger av eldreomsorgen :(

Back
Topp