Augustinaen
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Hurra![]()
Vet ikke om det teller helt når vi omtrent er fra samme sted men

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurra![]()

Joda, jeg er ikke aleneVet ikke om det teller helt når vi omtrent er fra samme sted men![]()
Joda, jeg er ikke alene![]()

HahahaHehe! Nei
Vi bodde på Østlandet når eldste var liten, så hun sa huske uansett hvor mye jeg prøvde å prente inn ronse. Hun er heldigvis fikser igjen dialektmessig nå![]()
må holde på dialekten 
Sei reie elle reiestativ på dialektJeg sendte en snap til termingruppa mi, og da måtte de spørre hva jeg mente når jeg skrev "runsestativ" (uttales ronsestativ, aner ikke hvordan det skrives da det er dialekt og jeg skriver på bokmål)
Hva sier dere? Disse, huske, ronse....?![]()
Her heter det føyse, eller egentlig føysa. Kommer fra Karmøy i Rogaland og her har vi a-ending![]()

Mannen (fra Haugesund) sier både føyse og føysa, men han er lettere dialektforvirra stakkars.![]()
Ja, det blir vel sånn når man havner på andre kanter av landetMannen min er fra Midt-Troms og han er lettere språkforvirra etter hvert, han også
![]()
Over tjue år siden han bodde i Haugesund, og siden da har han vært i Nordland og i Troms, på Sørlandet og nord og sør i Trøndelag, med noen år i Stockholm i tillegg. Han snakker ikke kav noe som helst. 
Helt ærlig så hater jeg det når folk skriver på dialekt..![]()
Jeg skriver som regel alltid på bokmål, men for meg heter det faktisk ronseHelt ærlig så hater jeg det når folk skriver på dialekt..![]()
Jeg kaller det for hompedisse![]()