Dialekt?

Apeloffen

Forumet er livet
Er det noen som er velldig imot at noen skriver på dialekt her eller? Forstår dere nordnorsk folkens? Hvis det ikke er så plagsomt for dere, så skriver jeg jeg helst på nordnorsk..[:)] Synes egentlig det er litt rart å skrive bokmål, for jeg tenker på nordnorsk når jeg sitter her å skriver... Æ e norlænning æ..e d greit førr dæ??[:D]

Skal spør hvis det er noe jeg ikke fatter [:D]
Skriver omanne i dommane jeg. har jeg problem med ord skriver jeg det sånn jeg sier det [;)]

Er også "norlænnning", syns ikke det gjør noe at du skriver dialekt... Har tenkt litt på det jeg også men ikke kommet så langt ennå... Greit å få vite hva folk syns da..

Nei , bare skriv i vei du[:)]

Morro med dialekt, spesielt nordnorsk!![:D]
Det er jo bare å spørre om man lurer på noe[;)]

flotte greier..da e æ igang me dialæktskrivinga mi.. endelig.. kjenne d krible i fengran nu..yeeey.. [:D] Sku egentlig gå å lægg mæ nu, men sia æ får skriv på dialækt, så trur æ at æ drøye han litt..[;)]

ORIGINAL: BeateH

Er også "norlænnning", syns ikke det gjør noe at du skriver dialekt... Har tenkt litt på det jeg også men ikke kommet så langt ennå... Greit å få vite hva folk syns da..

kabelvåg ja.. steike.. æ har jo bodd i Svolvær[:D]

jeg må anstrenge meg når folk skriver på dialekt!

så jeg syns det er best når folk skriver bokmål![:)]

uff da du kommer snart til å ta meg igjen på innlegga da [:D]

ORIGINAL: Linni

uff da du kommer snart til å ta meg igjen på innlegga da [:D]

haha, ja nu e d ikkje længe før æ kjæm å riv dæ i nakkhåran.. eller som det så pent heite; puste dæ i nakken..[;)]

Ha ha ha fine [:D]

samma sliter jeg med så det mye feil hos meg [:(]

Då e kansje DITTA plass'n for meg å skriva dialekt ÅG då?
Eg trur kje eg har skreve et einaste innlegg på KAV dialekt før, men da e jo muli at di fleste forstår meg likavel?
-bere ikkje sei at eg skrive NYNORSK no, for da jere eg ikkje.. Ivar Åsen va aldri så långt sør så der eg kjeme frå når han dreiv å samla dialekta.. - men han traff gått likavell, då[8D]

ORIGINAL: nemi.marselia

d e godt å hør at folk ikkje har problem me dialekt, har dyseleksi så d e vanskeli å skriv bokmål

ja men nå er vi vandt til slik du skriver nemi[;)][:D]så det går bra!tenkte bare vist alle skal begynne å skrive på sin dialekt[&:]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Då e kansje DITTA plass'n for meg å skriva dialekt ÅG då?
Eg trur kje eg har skreve et einaste innlegg på KAV dialekt før, men da e jo muli at di fleste forstår meg likavel?
-bere ikkje sei at eg skrive NYNORSK no, for da jere eg ikkje.. Ivar Åsen va aldri så långt sør så der eg kjeme frå når han dreiv å samla dialekta.. - men han traff gått likavell, då[8D]

haha..jøsses.. va arti å læs bærgensk dialækt inni mæ.. har æ løst d høyt førr dæ, så trur æ du ha dott i bakken!![:D]

Jeg synes det er tyngre å lese dialekter - jeg er trøndersk seelv, men det blir liksom feil å skrive trøndersk på forum der de fleste skriver bokmål. Holder meg til trøndersken når jeg skriver med andre trøndere æ, sjø! [;)]

ORIGINAL: Stardust

ORIGINAL: nemi.marselia

d e godt å hør at folk ikkje har problem me dialekt, har dyseleksi så d e vanskeli å skriv bokmål

ja men nå er vi vandt til slik du skriver nemi[;)][:D]så det går bra!tenkte bare vist alle skal begynne å skrive på sin dialekt[&:]

hehe har æ vært her inne så mykje[:-]

Siden jeg er føst i Troms, oppvokst i N-Trøndelag og bor i Nordland så har jeg ikke noe problem med de dialektene, men må innrømme at jeg slet litt med det Fiorelina skrev [&:]
På slike steder som dette synes jeg det er best med bokmål.

Back
Topp