Dialekt?

ORIGINAL: Lisemor84

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Då e kansje DITTA plass'n for meg å skriva dialekt ÅG då?
Eg trur kje eg har skreve et einaste innlegg på KAV dialekt før, men da e jo muli at di fleste forstår meg likavel?
-bere ikkje sei at eg skrive NYNORSK no, for da jere eg ikkje.. Ivar Åsen va aldri så långt sør så der eg kjeme frå når han dreiv å samla dialekta.. - men han traff gått likavell, då[8D]

haha..jøsses.. va arti å læs bærgensk dialækt inni mæ.. har æ løst d høyt førr dæ, så trur æ du ha dott i bakken!![:D]

Eg e kje bergenser[:(]
Mamma e frå Bergen, men hu snakke ikkje bergensk lenger - bror min å eg lerte na å snakka når me va små[;)]

Trur eg helde meg te bokmål eg.. sånn elles'n..
for eg vil kje bli tatt for å vera bergensar jaffal! (No offence)

hehe, okay..va d stord-dialækt da kanskje? Ikkje veit æ..[8|]

ORIGINAL: nemi.marselia

ORIGINAL: Stardust

d e godt å hør at folk ikkje har problem me dialekt, har dyseleksi så d e vanskeli å skriv bokmål

ja men nå er vi vandt til slik du skriver nemi[;)][:D]så det går bra!tenkte bare vist alle skal begynne å skrive på sin dialekt[&:]

hehe har æ vært her inne så mykje[:-]

neida...langt i fra nok[:D]men det er liksom deg å den dialekten.[;)]

nei nu dabba d jo a her, så æ tar kveld.. bynnj å bli trøtt i øuan.. Natta folkens [;)]

d e godt å hør at folk ikkje har problem me dialekt, har dyseleksi så d e vanskeli å skriv bokmål

ja men nå er vi vandt til slik du skriver nemi[;)][:D]så det går bra!tenkte bare vist alle skal begynne å skrive på sin dialekt[&:]

hehe har æ vært her inne så mykje[:-]

neida...langt i fra nok[:D]men det er liksom deg å den dialekten.[;)]

hehe ja trur æ ikkje har hatt ett einaste innlegg på bokmål.
ska prøve å bi litt meir aktiv her inne[:)]

ORIGINAL: BeateH

Er også "norlænnning", syns ikke det gjør noe at du skriver dialekt... Har tenkt litt på det jeg også men ikke kommet så langt ennå... Greit å få vite hva folk syns da..

kabelvåg ja.. steike.. æ har jo bodd i Svolvær[:D]

Du har det?? Lenge siden? Nå bor du.......

jeg må anstrenge meg når folk skriver på dialekt!

så jeg syns det er best når folk skriver bokmål![:)]

Sammer her...
Blir til at jeg sitter å snakker nord-norsk eller ny-norsk for at jeg skal forstå hva jeg leser og det høres ikke direkte flott ut...hehe[;)]

ORIGINAL: Cissi

Sammer her...
Blir til at jeg sitter å snakker nord-norsk eller ny-norsk for at jeg skal forstå hva jeg leser og det høres ikke direkte flott ut...hehe[;)]

hehe så dæ faktisk før mæ dær du satt å skravla me dæsjøl[:D]

Synes det er helt greit at de som sliter med å skrive bokmål skriver på dialekt, men selv velger jeg å skrive bokmål fordi jeg klarer det relativt godt selv og fordi det er greit for de fleste å lese.

Om noen få skriver dialekt gjør det ikke så mye, men det blir tungt å lese om ALLE skal skrive på sin egen dialekt, for da må en omstille seg så mye, SYNES JEG[;)]

Eg forstod deg heilt fint fiorelina. E frå Kvinnherad, så dialekten e kje heilt ulik[:D]

Skriv dialekt du hvis du vil[:D] jeg er sørlending sjøl, så må ta meg god tid for å lese nordnorsk, men det har jeg bare godt av..hehe.. god tåmodighets prøve[:D]

ORIGINAL: Cissi

Sammer her...

hehe så dæ faktisk før mæ dær du satt å skravla me dæsjøl[:D]

Hehe, ja du skulle ha hørt meg no, så tenker jeg du hadde ledd deg i hel[;)][:D]

Synes det er gøy med dialekter jeg. Blir tyngre å lese og tar lengre tid, men artig allikevel. Pleier å slå om til den dialekten personen har når jeg leser inni meg [:D]. Blir lettere å lese da.
Selv er jeg trønder, lett blanding av trondheimsdialekt og fosning.. men synes det er lettere å skrive bokmål faktisk. Hopper jeg over til trøndersk, begynner jeg å blande begge deler og da blir det bare surr [:D]

Jeg er litt for utålmodig til å lese dialekter, så jeg kommer nok ikke til å legge sjela mi i forstå hva som står når det er skrevet på dialekt. Men her er alle hver sin herre, gjør som dere vil![:D]

Jeg blander litt jeg, men aller mest bokmål da.. Synes ikke det gjør noe med dialekt, men nynorsk skjønner jeg ikke så de innlegga hopper jeg alltid over.. [8|]

ORIGINAL: lindaen
..men nynorsk skjønner jeg ikke så de innlegga hopper jeg alltid over.. [8|]

Akkurat derfor skriver jeg ikke dialekta mi - for mange mener at det er så likt på nynorsk - og da blir jeg bare fornærma[8D]

Hehe.. Jeg strøyk i nynorsk jeg.. Men jeg liker innlegga dine så hold deg til bokmål[;)]

Er også "norlænnning", syns ikke det gjør noe at du skriver dialekt... Har tenkt litt på det jeg også men ikke kommet så langt ennå... Greit å få vite hva folk syns da..

kabelvåg ja.. steike.. æ har jo bodd i Svolvær[:D]

Du har det?? Lenge siden? Nå bor du.......

Tjah, e vell ti åt sia æ fløtta dit, og åtte år sia æ fløtta dærifra.. nu bor æ i Narvik...

ORIGINAL: lindaen

Hehe.. Jeg strøyk i nynorsk jeg.. Men jeg liker innlegga dine så hold deg til bokmål[;)]

Koselig at du liker innlegga mine, da[;)]
Men du hadde nok forstått meg om jeg SNAKKA dialekten min - selv om mange mener at den ligner på nynorsk - ser bare uvant ut med bokstaver[;)]

Back
Topp