Så spennende oppdatering- ikke lenge igjen uansett nå!
Slitsomt med dårlig søvn, men når fødselen setter igang blir kroppen full av adrenalin, og det meste går på automatikk/instinkt, så ikke uroe deg om du ikke klarer å sove masse
Det ordner seg!
Er selvsagt godt å sove/hvile mot slutten, men ikke stress om du har insomnia (sliter med det selv på slutten av svangerskap, og har klart meg utmerket i fødsel allikevel
).
Bra det er lavterskel for å komme inn på sjekk mtp potensiell dårlig morkakefunkjson på slutten. Ikke godt å bekymre seg sånn
Jeg hadde avflatet sf-mål på slutten med nr.4, mindre liv til tider og mulig fostervannslekkasje, så jeg var på flere sjekker. Ble lagt inn til observasjon et par ganger pga min bekymring, og til slutt satt igang (2 dager etter termin) siden de ikke kunne love meg at morkaken fungerte optimalt selv om ctg var fin etc (det var fortatt mindre liv innimellom etc). Alt gikk bra med både meg og mini, men var godt å få henne ut etter å ha bekymret meg en stund! Så følg iaf magefølelsen, og hvis du ikke føler deg/dere helt overbevist, krev overvåkning evt igangsettelse. Mors bekymringer skal tas på alvor, og ikke godt å ligge våken å uroe seg selv om alt sikkert er bra med nurket
Masse lykke til med innspurten! Håper du får en fin fødselsopplevelse