Det spirer og gror i 2022!

Hehe, jeg sådde for mange av dem, i tillegg til at jeg hadde noen jeg trodde var for gamle, som... vel, ikke var det ;)

KJØPER man frø i butikken får man noen helt få. Men tar man frø selv eller får av genereøse folk man kjenner, så ender man med mange, mange, mange frø, og nårman da ikke helt har evnen til å begrense seg, samt ikke har helt troen på t de skal vokse opp... så.... ja.
Når det kommer til blodbeger så vet jeg om VELDIG mange som har fryktelig dårlig erfaring med kjøpefrø.
De er svindyre, er vel rundt kr 70,- for en 4-6 frø, og de spirer IKKE.

Forskjellen er at om de ser på selvhøstede fra så har de slike vinger rundt seg og frøet ligger liksom inni en liten kapsel.
På kjøpefrø er den tatt bort, og av en eller annen grunn gjør det at spire prosenten går drastisk ned.
Egentlig, skal man begynne med blodbeger bør man gjøre en av 2 ting:
1. Finne en person som har frø fra egen hage man kan få/kjøpe av
2. Kjøpe en ferdig plante og høste frø til neste år på høsten.

Når det kommer til blodbeger så vet jeg om VELDIG mange som har fryktelig dårlig erfaring med kjøpefrø.
De er svindyre, er vel rundt kr 70,- for en 4-6 frø, og de spirer IKKE.

Forskjellen er at om de ser på selvhøstede fra så har de slike vinger rundt seg og frøet ligger liksom inni en liten kapsel.
På kjøpefrø er den tatt bort, og av en eller annen grunn gjør det at spire prosenten går drastisk ned.
Egentlig, skal man begynne med blodbeger bør man gjøre en av 2 ting:
1. Finne en person som har frø fra egen hage man kan få/kjøpe av
2. Kjøpe en ferdig plante og høste frø til neste år på høsten.

Kjenner ikke til så mange som har kjøpt frø, men kommer de uten det rundt altså, det viste jegikke.

Jeg har fått frø via internett før, og av deg i år, og de har i alle fall meget god spireprosent. Også ganske gamle frø

Sist fikk jeg ikke faktisk såpass med blomster at jeg fikk noe frø, men jeg gjorde ca alt galt, så jeg har langt tørre tro på årets!

Åhh, når du har første knopp nå så trenger vel ikke jeg se etter dem hver dag, for dine er jo et par tre uker forran mine i utvikling.

Men de vokser ivei mine også. Og inn i alt annet

Åhh, når du har første knopp nå så trenger vel ikke jeg se etter dem hver dag, for dine er jo et par tre uker forran mine i utvikling.

Men de vokser ivei mine også. Og inn i alt annet
Det kan hende jeg har flere inni kaoset som jeg ikke har oppdaget enda, og som er eldre :P

Gitt noen blomster større potte. Burde tatt mange fler, men gikk tom for jord. Får skaffe mer og fortsette en annen dag

Herdig er alltid lurt. Inn og ut noen dager. Begynne noen timer i skyggen, planter blir solbrent om de ikke får tilvenning.

Det være sagt. None år flytter alt mitt rett ut i sola. De blir solbrent og stagnerer. Noen kommer seg ikke. De andre går det finfint med

Å nei! Har det spredd seg til andre planter?
5 planter som lett kan erstattes er hevet siden de rett og slett hadde for mange blader til å sjekkes og behandles ordentlig, og de stod inntil synderen.
Synderen var en chiliplante, den har gått ut, trips på planter ute er inne farlig.
En tomatplante gikk også ut.
En 7-8 planter jeg fant trips på er behandlet med gift (nei jeg bruker IKKE kjerringråd mot trips), og satt i karantene. Ny behandling av dem på lørdag når eventuelle egg har klekket før larvene blir kjønnsmodne.
5 planter jeg ikke fant trips på, men som står på bordet ikke så langt unna er behandlet med en omgang med gift for sikkerhetsskyld, men ikke satt i karantene.
X antall andre planter er behandlet med Neem olje for sikkerhetsskyld siden jeg vet at trips ikke liker Neem olje.

Nå krysser jeg bare fingrene

5 planter som lett kan erstattes er hevet siden de rett og slett hadde for mange blader til å sjekkes og behandles ordentlig, og de stod inntil synderen.
Synderen var en chiliplante, den har gått ut, trips på planter ute er inne farlig.
En tomatplante gikk også ut.
En 7-8 planter jeg fant trips på er behandlet med gift (nei jeg bruker IKKE kjerringråd mot trips), og satt i karantene. Ny behandling av dem på lørdag når eventuelle egg har klekket før larvene blir kjønnsmodne.
5 planter jeg ikke fant trips på, men som står på bordet ikke så langt unna er behandlet med en omgang med gift for sikkerhetsskyld, men ikke satt i karantene.
X antall andre planter er behandlet med Neem olje for sikkerhetsskyld siden jeg vet at trips ikke liker Neem olje.

Nå krysser jeg bare fingrene
Hva er trips?

Back
Topp