Det spirer og gror i 2022!

Jordbærplantene har begynt å komme opp igjen :)
278863146_10158321527221143_3613980917256606120_n.jpg

Noe her som har erfaring med sauegjødsel på grønnsaker? Har tilgang på det og lurer på hvordan det er å bruke i kjøkkenhagen

Jordbærplantene begynner å komme her også. Fikk de av svigermor, men de ga ingen bær før høsten kom i fjor så spent i år. Har også plantet noen avleggere, men de ser puslete ut. Skal uansett kjøpe noen jordbærplanter. Fristet til å kjøpe en rabarbra også for har sådd fra frø i år og kan derfor ikke høste noe særlig dette året. :P

Grønnkålen kommer med frøene sine nå, men vet ikke om jeg skal gidde å ta vare på noen. Tok fra solsikkene i fjor og de har hatt elendig spireprosent :hilarious:

Ooog jeg har satt poteter. Håper det Ikke er for tidlig, men klarte ikke vente lenger for det har vært nærmest sommer her i en ukes tid :P

Da har jeg kjøpt "engangs drivhus" igjen. På europris. Det har barduner, men vi får se hvor lenge det lever.

Ikke sikker på hvor i hagen jeg skal sette det, det blåser jo en del og ingen steder er hagen flat, men det får vi finne ut av etterhvert for det er for kaldt på nettene til å sette ut noe enda

Ooog jeg har satt poteter. Håper det Ikke er for tidlig, men klarte ikke vente lenger for det har vært nærmest sommer her i en ukes tid :p

Vi satte poteter i fjor. 13. Mai.

Da har jeg kjøpt "engangs drivhus" igjen. På europris. Det har barduner, men vi får se hvor lenge det lever.

Ikke sikker på hvor i hagen jeg skal sette det, det blåser jo en del og ingen steder er hagen flat, men det får vi finne ut av etterhvert for det er for kaldt på nettene til å sette ut noe enda
Hva er et engangsdrivhus?

Ikke egentlig engangs. Men de har aldri overlevd en sesong hos meg. Jeg har ikke hatt europris sitt før da. Jeg har hatt jula sitt (hvordan det gikk et omtalt her)

Årets er dette
Aha, et slik drivhus.
Men med den prisen, og at du må bytte det ut hvert år.
Har du vurdert et ordentlig et?
Det må vel bli mye billigere i lengden...

Aha, et slik drivhus.
Men med den prisen, og at du må bytte det ut hvert år.
Har du vurdert et ordentlig et?
Det må vel bli mye billigere i lengden...

Ja. Altså, de andre har jeg kjøpt til sånn 300-ish.det er tredje gangen jeg har et nå

Et ekte måte blitt skikkelig kraftig for å tåle å stå ute på vinteren. Men det vurderes ja. Det er bare at, vel. Det er tiltak. Dyrt, men ikke minst JOBB å fikse.

Men mannen spurte første gang jeg fyllte et om der var for å vise ham at jeg trenger et ekte.

Ja, det og å hindre tomatene i å drukne, svarte jeg

Det er en del år siden. Men fortsatt. Ja. Jeg ønsker meg et ekte. Egentlig. På sikt.

Ikke snakk om ranketomater igjen sa jeg i fjor.
En ting er at jeg i løpet av sommeren måtte feste dem i takrenna, men det gikk fint.
Det største problemet var at de var 1,2 m lange før du kunne gå ut....

Og jeg som bare skulle sjekke om gresskarfrøene fremdeles virket....
Den er nå neste 1 m høy, og skal ikke ut på minst 3 uker...
20220428_210111.jpg

Ehh, know the feeling.
ranketomater.... jeg tror ikke jeg har sådd det i år. Bre ampel og busk og mikro. Kanskje. Mistet litt oversikten.

Blodbegerene vokser over alle støvleskaft og sloker seg i hverandre og alt annet rundt seg. Tomat og paprika og chili vokser, jeg bør finne tid til en ny ompottingsrunde snart. Helst burde det vært gjort allerede antar jeg :)

Enda lenge til de kan flytte ut ja, det er kalde netter (og ikk så varme dager heller akkurat nå) Men jeg har i alle fall ikke noe som har festet seg i gardinstanga enda... derfra har jeg forsøkt å løsne ranketomater før :) (lenge siden, dette huset har ikke gardinstener desverre, det er plassbygget oppheng for gardiner. )

Ehh, know the feeling.
ranketomater.... jeg tror ikke jeg har sådd det i år. Bre ampel og busk og mikro. Kanskje. Mistet litt oversikten.

Blodbegerene vokser over alle støvleskaft og sloker seg i hverandre og alt annet rundt seg. Tomat og paprika og chili vokser, jeg bør finne tid til en ny ompottingsrunde snart. Helst burde det vært gjort allerede antar jeg :)

Enda lenge til de kan flytte ut ja, det er kalde netter (og ikk så varme dager heller akkurat nå) Men jeg har i alle fall ikke noe som har festet seg i gardinstanga enda... derfra har jeg forsøkt å løsne ranketomater før :) (lenge siden, dette huset har ikke gardinstener desverre, det er plassbygget oppheng for gardiner. )
Her går også blodbegerne inn i hinannen.
Tror jeg lige tar siste topping når jeg potter dem over i endelige potter :P

Noe her som har erfaring med sauegjødsel på grønnsaker? Har tilgang på det og lurer på hvordan det er å bruke i kjøkkenhagen

Den er veldig sterk så burde være godt utblandet. Egentlig er den best å bruke når den er blitt til jord og bruke litt av :)

Sitter og prøver å jobbe samtidig som jeg tenker på alt jeg burde plante om til helgen.
Problemet er at vi har konfirmasjon neste helg og jeg har alt for mye å gjøre i den forbindelse..

Her går også blodbegerne inn i hinannen.
Tror jeg lige tar siste topping når jeg potter dem over i endelige potter :p

Mine blir tidvis ufrivillig toppet når jeg prøver skille dem, så ja, det blir nok en siste topping av mange av dem når de får sine endelige potter, men jeg har altfor, altfor mange. Heldigvis lovet bort noen, sånn halvveis. Får gjøre alvor av det.

Mine blir tidvis ufrivillig toppet når jeg prøver skille dem, så ja, det blir nok en siste topping av mange av dem når de får sine endelige potter, men jeg har altfor, altfor mange. Heldigvis lovet bort noen, sånn halvveis. Får gjøre alvor av det.
Sende jeg deg for mange frø :P
Har fremdeles flere 1.000 igjen :P

Sende jeg deg for mange frø :p
Har fremdeles flere 1.000 igjen :p

Hehe, jeg sådde for mange av dem, i tillegg til at jeg hadde noen jeg trodde var for gamle, som... vel, ikke var det ;)

KJØPER man frø i butikken får man noen helt få. Men tar man frø selv eller får av genereøse folk man kjenner, så ender man med mange, mange, mange frø, og nårman da ikke helt har evnen til å begrense seg, samt ikke har helt troen på t de skal vokse opp... så.... ja.

Back
Topp