Det regner masse

tipp

Forumet er livet
det regner ennå[:D]

jeg orket ikke å lese ihvertfall...[8D]

ble for mye for lille meg dette...

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

He he...ja,den ble litt lang visst[8D]

Det var ganske langt, ja, så jeg orker ikke å kommentere alt. Men jeg har lyst til å oppfordre dere til å være litt greie.

Når det gjelder det med din og hennes graviditet, så skjønner jeg oppførselen hennes. Det er ikke alt som er like enkelt for alle, og det er ikke alle som har like lett for å forholde seg til det som er vondt. Jeg kan godt sette meg inn i at det må ha vært vanskelig for henne å snakke med deg når du var gravid og hun hadde mistet. Kanskje hun hadde lyst, men var redd for at bitterheten skulle lyse gjennom. Jeg skjønner også at det ble mye lettere å snakke med deg med en gang hun ble gravid og klarte å beholde barnet selv. Her synes jeg ikke du skal klandre henne, men heller være overbærende og forståelselfull.

Når det gjelder de andre herske-greiene, så høres hun jo litt spesiell ut. Men jeg synes det er litt barnslig av dere å henge dere sånn opp i det. Prøv å ignorere det så langt dere går. Og så må du heller innse at dere er på såpass forskjellige planeter at venninner blir dere aldri...

Kan godt skjønne at du blir frustrert, men jeg hadde heller valgt og ikke bruke energien min til å irritere meg over henne. Sånne folk finnes overalt, de fleste kan vel si at de har hatt en sånn nabo en eller annen gang[:)]

mitt inntrykk er at du og mannen burde prøve å være de mest voksne i den saken her, og ikke dumme dere ut og være ondskapsfulle mot ho eller familien, men ta opp ting saklig og ordentlig hvis det er noe. det er slitsomt etterhvert å ha en nabo man ikke går over ens med, så jeg ville prøvd å ordne opp og bli "venner" istedefor å fortsette å være så barnslige!

Jeg skjønner godt jeg at hun kanskje syns det var vanskelig å prate med deg etter hun hadde mistet. Og jeg har ikke mistet selv så vet ikke hvordan hun hadde det i det hele tatt, men jeg tror faktisk og at jeg hadde reagert slik. Hvis jeg skulle sett og kommentert magen din hver eneste dag hadde jeg sikkert begynt å grine[:(]  Så der, beklager, syns jeg faktisk det er DU som viser lite sympati.

Når det gjelder dette andre med å ta lekene og div. uten å spørre er det jo meget spesielt, helt enig, MEN det er da ikke værre enn å si ifra. Trenger da ikke henge henne ut her. Jeg skjønner godt du er irritert over henne, syns selv ikke det høres ut som om hun har noen bra holdning mot dere, men allikavel så tror jeg det hjelper å heller si ifra til henne enn til oss...

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Leste det, men vet ikke helt hva jeg skal si[8D]
Det kan jo tenkes at hun ikke føler seg så bra selv når så mange tydeligvis ikke liker henne[8|]

Hmmm, leste alt, men for meg ble dette litt sånn "barnslig baksnakke" tråd.

Eg forstår godt at henne ikke orket kontakt med deg da du gikk gravid, eg venter jo selv, og guuuud
så vanskelig det er å være blid og grei mot de som er gravide når det er ditt største ønske selv.

Hun virket jo litt hersker aktig, emn dere burde bare se litt mellom fingrene syns eg[:)]

ORIGINAL: Sonja Borge

Det var ganske langt, ja, så jeg orker ikke å kommentere alt. Men jeg har lyst til å oppfordre dere til å være litt greie.

Når det gjelder det med din og hennes graviditet, så skjønner jeg oppførselen hennes. Det er ikke alt som er like enkelt for alle, og det er ikke alle som har like lett for å forholde seg til det som er vondt. Jeg kan godt sette meg inn i at det må ha vært vanskelig for henne å snakke med deg når du var gravid og hun hadde mistet. Kanskje hun hadde lyst, men var redd for at bitterheten skulle lyse gjennom. Jeg skjønner også at det ble mye lettere å snakke med deg med en gang hun ble gravid og klarte å beholde barnet selv. Her synes jeg ikke du skal klandre henne, men heller være overbærende og forståelselfull.

Når det gjelder de andre herske-greiene, så høres hun jo litt spesiell ut. Men jeg synes det er litt barnslig av dere å henge dere sånn opp i det. Prøv å ignorere det så langt dere går. Og så må du heller innse at dere er på såpass forskjellige planeter at venninner blir dere aldri...

he he..nei..venninner blir vi nok aldri[&:]. Og ang graviditeten,så er det greit. Jeg har ikke mistet før, jeg kan ikek sette meg inn i en sånn situasjon.

men være greie..joda..det kan vi.men hvor lenge da?? Hun har holdt på sånn lenge.Hvorfor skal vi være greie mot henne når hun behandler oss andre som noen idioter som ikek vet bedre?[8|]

ORIGINAL: PlatinaBlondina

jeg leste hele,men fallt litt ut på slutten...men anyway...

kan dere ikke bare ignorere henne? sikkert ikke så enkelt hvis hun er i styret,men hvis alle er enige,så kan dere kanskje få en annen skjef?[8|]

dere er jo voksne mennesker begge to..

Er ikke bare oss 2 som føler dette.ikek så lett å ignorere..hun bor 2 meter unna[&:] Og en annen leder tror jeg hadde vært litt bedre ja.[:)]

tja.. tror dere er litt vanskelige mot henne også jeg da. virker slik at dere leter etter feil hos henne, og henger dere opp i det istedetfor å finne de positive tingene.
selvfølgelig skal hun ikke ta seg til rette med deres ting og slikt, men dere kunne jo ha snakket med henne istedetfor å demonstrert slik dere gjorde med å bare tømme lekekassa og gå?

jeg leste hele[;)] og jeg forstår frustrasjonen din, har en idiot av en nabo selv. Som styrer og bygger på vår eiendom og tror de kan gjøre som de vil[:'(][:'(]

Jeg jobber med meg selv faktisk[8D] prøver så godt jeg kan å skille sak og person, noe som er utrolig vanskelig.. For etter 3 år er jeg overbevist om at det ikke er alle sakene jeg ikke kan fordra, men personen, eller personligheten er det vel. Så nå bare står jeg på mitt, overser og hilser når jeg må. har samme problem som deg, vi har barn på samme alder.. men de får leke sammen når vi er ute.. ellers orker jeg ikke bry meg med det. Har heldigvis andre barn ungene kan leke med.

Akkurat det med graviditet tror jeg er vrient for mange. Hun unte deg nok å være gravid, men var nok misunnelig.. og slikt kan få fram mye rart i folk.

Mitt råd er å drite i henne[;)] la henne styre som hun vil, men vis at deres er deres.. Og over deres ting bestemmer hun ikke.. Ang sameiet, så er det nok lurt å innkalle til et nytt møte, der saker blir tatt opp. Dere kan jo feks skrive en liste over hva et styremedlem kan bestemme og hva hun ikke kan bestemme..

lykke til, er mye rare folk der ute..

ORIGINAL: tipp

ORIGINAL: Sonja Borge

he he..nei..venninner blir vi nok aldri[&:]. Og ang graviditeten,så er det greit. Jeg har ikke mistet før, jeg kan ikek sette meg inn i en sånn situasjon.

men være greie..joda..det kan vi.men hvor lenge da?? Hun har holdt på sånn lenge.Hvorfor skal vi være greie mot henne når hun behandler oss andre som noen idioter som ikek vet bedre?[8|]

Som noen andre her har nevnt før, så finnes det kjipe folk som bare er sånn. Og da er vel det beste man kan gjøre å være den voksne i situasjonen. De fleste gangene vil det bety å ignorere saken. Mens for de sakene man ikke klarer å ignorere, bør man kanskje prøve å ta det opp på et voksent vis. Dvs. diskutere enkeltsaken og fortelle henne hvordan dere opplevde det. (Og helst ikke trekke inn alle småsaker som irriterer dere i tillegg, for da vil hun bare havne i forsvarssituasjon, og dere vil ikke få løst den saken som var aller mest frustrerende.)

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

jeg leste alt, go for it. kom deg inn i styret. hun kan ikke bestemme alt og over alle.
å hysje på voksne mennesker.
Bra dere tok tilbake gresset og lekekassen. å fylle sandkassen med stein, ja ja, det leker jo ungen godt med. Det er jo ikke dere som er vrange det er henne

ja,. skal melde meg inn neste gang. og dte med stein i sandkassen,det er helt greit det.han leke rjo i det,men med en gang moren ikke er hjemme,så komme rhan bort i sandkasse..det er det jeg reagerer på. virker som at moren har sagt at han ikek får leke hos oss[8|]Og da går jo det utover sønnen henness og datteren min og. Og dte like rjeg ikke. jeg har aldri sagt at jenten min ikek får leke med han,for han er en snill gutt[:)]

ORIGINAL: Speedsjarken

Kan godt skjønne at du blir frustrert, men jeg hadde heller valgt og ikke bruke energien min til å irritere meg over henne. Sånne folk finnes overalt, de fleste kan vel si at de har hatt en sånn nabo en eller annen gang[:)]

ja, de finnes nok overalt. jeg har henne rett utenfor kjøkken vinduet mitt.Og hver gang jeg står på kjøkkenet,så kalrer jeg bare ikke la være å tenke på henne[X(] irriterenes.har persiennene nede mer elelr mindre hele tiden i det vinduet. Hun tar den leder jobben til et annet nivå. Er jo ikek meningen at hun skal ta egne avgjørelser...blir så feil[>:]

stili avatar forresten[:D]

ORIGINAL: Xilola

mitt inntrykk er at du og mannen burde prøve å være de mest voksne i den saken her, og ikke dumme dere ut og være ondskapsfulle mot ho eller familien, men ta opp ting saklig og ordentlig hvis det er noe. det er slitsomt etterhvert å ha en nabo man ikke går over ens med, så jeg ville prøvd å ordne opp og bli "venner" istedefor å fortsette å være så barnslige!

helt enig!!!!!!

ORIGINAL: Xilola

ja, det er det vi har nå i 2 år. men når hun fremdeles hodler på som hun gjør,så blir det vanskelig. Og jeg har veldig lyst å ta det opp med henen seøv. Og jeg kommer til å gjøre det og.
her i sommer,så var min mann bortreist en helg. Så sitter naboen og en annen naboe på terassen deres. jeg går ut for å snakke med de.de sier hei,skål og snur seg vekk[8|] Joda..hyggelig[8|]

Vi har ikke vært barsnlig ovenfor henne bortsett fra vi sankket om igår.Vi prøver å overse henne. om de trenge rhjelp,så hjelper vi.Vi sier hei og alt det der.men en gang så er det nok,og jeg kjenenr dte tiden er kommet nå

Back
Topp