Det hadde vært så fint med ett søsken..

Jeg hadde tenkt å ta en ettermiddag/kveldstest i dag, men frihet ut. Jeg er fortsatt ganske sikker på at testen i morgen er negativ, men jeg har ikke lyst til å få de bekreftet.
Jeg er så stinn i magen, har vondt og er mye trøtt. Nå er jeg og ganske spent...
Jeg krysser alt jeg har:smiley-angelic001
 
Jeg fikk positiv! Et plusstegn lyste mot meg :woot:
Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå på første forsøk to ganger!
Nå må spiren(e) bare vokse seg stor(e) og fin(e):Heartred
 
Jeg fikk positiv! Et plusstegn lyste mot meg :woot:
Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå på første forsøk to ganger!
Nå må spiren(e) bare vokse seg stor(e) og fin(e):Heartred
Så utrolig herlig! Gratulerer:happy: Dette viser vel at AMH alene er en litt dårlig indikator på å nektes IVF-forsøk. Du kan jo i aller høyeste grad få barn! Hurra!!!!
 
Så utrolig herlig! Gratulerer:happy: Dette viser vel at AMH alene er en litt dårlig indikator på å nektes IVF-forsøk. Du kan jo i aller høyeste grad få barn! Hurra!!!!

Du har rett. Gjett om KK skal få en klage på behandlingen.
 
Så fantastisk!! Håper den/de klorer seg fast løpet ut! :Heartred
 
Jeg fikk positiv! Et plusstegn lyste mot meg :woot:
Jeg hadde aldri trodd at det skulle gå på første forsøk to ganger!
Nå må spiren(e) bare vokse seg stor(e) og fin(e):Heartred
Herlighet så fantastisk!!! ❤️ Gratulerer så mye Poojenta! :talk017
 
Tusen takk alle sammen:Heartred

Nå må det bare synke litt inn. Tar en test til om noen dager for å se at den fortsatt er positiv. Mannen er redd det er kjemisk, men jeg får ikke tatt blodprøve på ferie. Vi får bare håpe det stemmer :smiley-bounce012
 
Inne å sniker litt å lurer på hvordan det går med deg? :)
 
Hei @mjoslo.

Det går fint. Jeg er nok fortsatt gravid. Har ultralyd neste uke, og grugleder meg litt til det. Det er jo ingen garanti for at der er liv, men vi krysser fingrene. Jeg sliter med litt kvalme og tretthet, det skal bli godt å levere mini i barnehagen neste uke sånn at jeg får hentet meg litt inn før jeg skal tilbake på jobb.
Jeg har ikke så mye å skrive om her inne på dagboken. Tenkte å komme med en oppdatering etter vi har vært på ultralyden. Da vet jeg litt mer:happy:
 
Hei @mjoslo.

Det går fint. Jeg er nok fortsatt gravid. Har ultralyd neste uke, og grugleder meg litt til det. Det er jo ingen garanti for at der er liv, men vi krysser fingrene. Jeg sliter med litt kvalme og tretthet, det skal bli godt å levere mini i barnehagen neste uke sånn at jeg får hentet meg litt inn før jeg skal tilbake på jobb.
Jeg har ikke så mye å skrive om her inne på dagboken. Tenkte å komme med en oppdatering etter vi har vært på ultralyden. Da vet jeg litt mer:happy:
Masse lykke til på ultralyd neste uke! :happy:
 
I går på ultralyd ble det konstatert ett foster med hjertebevegelse. Bildene var så mørke at det var vanskelig å se så mye. Hausken så det han trengte, vi foreldre så noe som klappet (hjertet).
Fordi bildene var så dårlige fikk vi ny ul om to uker. Da er vi 9+0, og det vil være lettere å se klumpen. Jeg gleder meg veldig. Jeg var veldig lettet etter ultralyden. Det er et barn der, og det vil etter all sannsynlighet gå bra. :happy:

Jeg er uendelig takknemlig for hjelpen vi har fått. Hausken var litt overrasket over at vi fikk det til på første forsøk, mine prøver var nemlig av det heller skuffende slaget.

Det er håp!
Nå skal jeg ruge så godt jeg kan, og forhåpentligvis kommer det en marsbaby til oss :Heartred
 
Gutten er hjemme med forkjølelse i dag. Og jeg fikk en skikkelig mageknip (ligner noe jeg har vanligvis, men denne var likevel annerledes).
Jeg fikk mageknip mens jeg satt i sofaen, reiste meg for å gå på do, men var redd det skulle bli oppkast sa samtidig. Jeg oppdaget at jeg var tom for dopapir på kroken, heldigvis kom lillegutt inn (han liker å være med mamma på do), og han fant en ny til meg. Mens jeg satt der mistet jeg nesten hodet. Alt ble tåkete og jeg fikk dotter i ørene. Jeg svettet over hele meg. Det var synlige svetteperler på pannen og armene da jeg kom til meg selv igjen. Det var ekkelt det... Burde sikkert ringt legen, men jeg ringte mannen og bad han ha telefonen på, og i nærheten sånn at jeg får tak i han dersom det skjer igjen. Det var virkelig ikke kjekt å være hjemme alene med barn når det skjedde. Håper det ikke skjer igjen:smiley-angelic001

Jeg hadde flere planer i dag, vaske sengetøy, støvsuge, kjøpe meg litt klær som hjelper meg å skjule litt til. Klær kan jeg kjøpe på nett, men det er ikke så lett å vite hvordan de sitter på meg. Men jeg kan kikke hvertfall. Husoppgavene blir ikke gjort så lenge jeg er alene her. :shaking
 
8 uker i dag. Mye luft i magen og forstoppelse. Ikke noe glam akkurat nå, men kvalmen er bedre og svimmelheten kan jeg tilpasse meg.

Jeg gleder meg til ultralyd om en uke, det blir spennende å se hvordan det står til nå.
 
Vi var på ultralyd igjen i dag. Alt stod bra til og lille bønna danset inni der og hadde det veldig fint :Heartred
Alt så bra ut og legen var strålende fornøyd med utfallet. Hun var jo ansvarlig lege da vi lagde storebror og der tok det også bare ett uttak og innsett til så nå har hun full uttelling på våre forsøk. Vi er veldig fornøyd med behandlingen vi har fått og vi kan ikke rose de nok. Legen mente og at vi burde sende en liten klage til KK. De avfeide oss jo med beskjed om ingen håp, men det gikk jo på første forsøk!

Nå skal jeg forsøke å flytte denne dagboken inn på termingruppen til mars og fortsette der.

Alle dere som holder på med assistert befruktning. Det er tungt, men ikke minst håpet og troen, det er det dere må klamre dere til i denne prosessen :signs003
 
Denne helgen har vært dritt, med en mann som har jobbet fra morgengry til langt på natt. Og en gutt som har hatt høy feber (over 40). Heldigvis har han vært i godt humør, men vi endte opp på legevakten lørdagkveld. Ørebetennelse igjen!

Det har også vært skikkelig regnvær, sidelengs og opp ned regn. Lørdagen var det uaktuelt å ta han med ut da feberen ble så høy, men i går hadde jeg et håp om å få leet litt på kroppen, men guttungen var ikke klar. Vi er hjemme i dag og slik at han får kommet seg skikkelig. Det ble ikke så stort matinntak i helgen, så jeg håper det er bedre i dag, så blir det barnehagen og jobb i morgen.

Jeg fikk og innkalling til jordmor i dag, timen var i morgen. Så jeg fikk flyttet den en uke. Det kom litt kjapt på. Jeg liker ikke å ta fri fra jobb, så jeg ville helst ha en time i kontortid, eller etter jobb, men det var jo nesten helt sprengt. Jeg fikk time om en uke, men det var eneste hun hadde ledig neste måned! Enten jobber hun ikke 100% eller så er det enormt stor pågang. Jaja, timen er i boks. Jeg har legetime etter den timen, så hvis det ser greit ut og vi får tatt alle prøver på helsestasjonen, så avlyser jeg legetimen.

Jaja. Formen er fin, magen vokser og jeg gleder meg!
 
Nå er det en stund siden jeg skrev her sist.
Det har blitt september. Sist uke fikk Bergen flere tiltak for å bekjempe koronaen som har slått ut i full blomst her.. Jeg kjenner nå at viruset sprer seg og kommer nærmere og nærmere min krets. Det bekymrer meg. Ikke for min del, men for babyen i magen og den skjønne gutten min. Jeg må innrømme at jeg ikke er i toppform, og er veldig usikker på hvordan dette evt vil slå ut på meg. Jeg liker det ikke. Det er sånn at jeg egentlig har lyst til å sykemelde meg, men de sier jo at det ikke er høyere risiko for gravide. Vet de egentlig det, eller er det bare noe de sier?
Jeg krysser fingrene for at skolene blir stengt på onsdag når de skal ta ny vurdering om smittetiltak, jeg vet at flere lærere med meg kjenner på det samme. Det funket bra sist, så hvorfor ikke ta den en gang til? Det er høstferie om to uker, så vi kunne hatt hjemmeskole i to uker, ferie i en og så tilbake hvis utbruddet i har roet seg.
Nei, nå er jeg trøtt, og da kommer alle bekymringene også.

God natt alle dere:sleep002
 
14+5: Etter mange dager uten nesten noe som helst tegn på graviditet (foruten voksende mage og trøtthet) gikk vi i dag på fjelltur. Jeg fikk etterhvert kynnere, og da de gav seg kom det tre spark/dult. Noe så koselig. Jeg trengte det mer enn jeg var klar over. Så gøy å kjenne små spark igjen. Jeg gleder meg til flere! :Heartred
 
Nå har jeg begynt å kjenne deg lille venn. Jeg håper du gir kraftige spark snart. Storebror er flink å kose med deg i magen min. I dag sparket du etter at storebror hadde kosa med deg, men det fikk han ikke kjenne. De små sparkene du gir gjør meg så glad, for da vet jeg at du er inni der. Nå er det bare to uker til vi får se deg om foreløpig er det sånn at pappa og får bli med for å hilse på deg.
Det er først nå når magen skikkelig har funnet sin form og du gir i fra deg forsiktige spark at jeg begynner å forstå hva som skjer. Pappa trenger nok litt mer tid, storebror er klar og venter. Han spør stadig om babyen snart kommer ut. :Heartred
 
Back
Topp