F-40425073
Flørter med forumet
Oul i dag. Har ikke tenkt særlig på gutt eller jente, det viktige er jo at barnet er friskt. Likevel kjente jeg et hjertesukk når hun sa det var gutt. Akkurat som at jeg ikke klarer å forholde meg til det. Prøver for eksempel å se på blå babyklær, men kjenner liksom at jeg mista litt piften.
Er bare åtte timer siden jeg fikk vite det, men jeg kjenner at jeg fikk avstandsfølelse til hele greia...merkelig nok! Underlig, hadde gledet meg så veldig til denne dagen for å få vite om det ble gutt eller jente, nettopp for at det skulle bli enda nærere, mer konkret, mer "noen" enn "den". Alt forsvant bare så plutselig.
Vet ikke, mulig min stereotype tanke om gutter, er disse høylytte, springete, voldsomme kidsa som leker med gutteleker og fekting og alt som jeg ikke har noe forhold til, og som bare tidligere har skapt irritasjon hos meg. Ja rett og slett irriterer meg.
Min logoske hjerne sier at det blir helt annerledes etter jeg har født, og det er mitt eget. Sikkert nokså likt det mange vil svare, og som jeg ville svart andre.
Blæ
Er bare åtte timer siden jeg fikk vite det, men jeg kjenner at jeg fikk avstandsfølelse til hele greia...merkelig nok! Underlig, hadde gledet meg så veldig til denne dagen for å få vite om det ble gutt eller jente, nettopp for at det skulle bli enda nærere, mer konkret, mer "noen" enn "den". Alt forsvant bare så plutselig.
Vet ikke, mulig min stereotype tanke om gutter, er disse høylytte, springete, voldsomme kidsa som leker med gutteleker og fekting og alt som jeg ikke har noe forhold til, og som bare tidligere har skapt irritasjon hos meg. Ja rett og slett irriterer meg.
Min logoske hjerne sier at det blir helt annerledes etter jeg har født, og det er mitt eget. Sikkert nokså likt det mange vil svare, og som jeg ville svart andre.
Blæ

Ingenting er som en ordentlig kosete mammagutt
Og det spiller ingen rolle om du ikke har noe forhold til guttegreier, for det får du. Jeg ville sagt det samme om jente, jeg aner ikke hvordan det er å ha jente, selv om jeg er jente selv 
)
Ikke fordi jeg egentlig var «skuffet» over kjønnet, men som deg hadde jeg SÅÅÅÅ lyst til å gå og jandle inn masse søte jente klær. Så med misunnelig øyne på alt det fine babytøyet de som ventet jente handlet inn.
På noen områder er han utpreget gutt (f.eks. er han VELDIG glad i biler). Samtidig er han veldig kosete og elsker å kose med mammaen sin og å sitte i armkroken mens vi ser i ei bok. Han er også utpreget mammadalt 
men jeg elsker han ikke mindre på grunn av det. Han var rolig og tilfreds som baby. Det kan være tidlfedlig, men for de fleste jeg kjenner har jentebabyene vært mer needy, grått mer og mer uro, mens guttene har vært roligere i babytida. Men dette har jeg ikke evidensbasert forskning på altså - bare MITT personlige inntrykk
2 åringen min er den roligste lille mann jeg har sett og det var nok bare den forutinntatte holdningen jeg hadde som ødela gleden litt. Tror uansett at vi kommer til å bekymre oss for de små uavhengig av kjønn i oppveksten. Har to jenter på 13 og 15 som sliter litt med ungdomstiden nå, med jenteklikker osv. jenter kan være skikkelig slemme med hverandre. Nå skal ikke jeg si at de har det verre enn gutter, men ofte foregår det mer utfrysning osv blant jenter. Derfor har jeg nesten et håp på at dette også er en gutt. Men kommer ikke til å bli skuffet om det er jente nei. Ville baresi at jeg forstår deg veldig godt. For min del handlet det mest om at «gutt det kan jeg ikke»