Desperat og frustrert! :(

Hmm.. Hva ere å kjøpe med malt i? Hvor mye malt osv? :)) da ska jeg kjøpe det imorgen:) er du sikker på at det var malten som gjorde det?:p

Sent from my iPhone using BV Forum
Det finnes maltdrops!

Godt å lese andres erfaringer og gode råd :D Her vil ikke snupp ta venstre pupp på dagen lenger, iallfall ikke før jeg har fått igang utdrivingen i den andre først. Må bare slappe av. Da kommer den nok snart tilbake :)

Det finnes maltdrops!
Funker det på samme måte?

Drakk vørterøl igår, FYSJ å ekkelt det er.. Men fikk i meg hele! Sambo ble imponert :p hehe..
Å idag tidlig spiste jeg en tskje med malt og en tskje malt i ammeteen :p

Godt å lese andres erfaringer og gode råd :D Her vil ikke snupp ta venstre pupp på dagen lenger, iallfall ikke før jeg har fått igang utdrivingen i den andre først. Må bare slappe av. Da kommer den nok snart tilbake :)
Samme som min. På natten tar hu den "dårlige" puppen, men da er a jo så i svime pga jeg vekker henne :p så får ihvertfall stimulert den litt da:p

Åssen er produskjonen deres i den andre puppen da? Har en liten tass som har puppevegring her om dagen! Begynte på den ene og nå er det på begge :( så produksjonen har jo sunket drastisk og nå gidder han nesten ikke å suge i det hele tatt!
Pluss at han nekter flaske :(
Pumper dere etter hvert måltid på begge puppene? Litt redd for å pumpe for mye, sånn at hvis han etterspør så er det tomt! Vet det ikke blir helt tomt, men sånn at han må jobbe veldig for det!

Her pumpes det for harde livet på den dårlige puppen. Gikk fra såvidt få ut 20 ml til nå nesten 60ml. Sliter fortsatt med utdrivningsrefleksen på den puppen :confused: Hjelper å starte utdrivning med andre for så å legge han over men litt stress for han klarer nesten ikke vente de 2-3 min det tar å starte utdrivninga. Redninga er å legge han til rett etter han har våkna, da er han tolmodig nok til å ligge der litt.

Funker det på samme måte?

Drakk vørterøl igår, FYSJ å ekkelt det er.. Men fikk i meg hele! Sambo ble imponert :p hehe..
Å idag tidlig spiste jeg en tskje med malt og en tskje malt i ammeteen :p

Har ingen anelse, men det er malt, så jeg vil tro det

Åssen er produskjonen deres i den andre puppen da? Har en liten tass som har puppevegring her om dagen! Begynte på den ene og nå er det på begge :( så produksjonen har jo sunket drastisk og nå gidder han nesten ikke å suge i det hele tatt!
Pumper dere etter hvert måltid på begge puppene? Litt redd for å pumpe for mye, sånn at hvis han etterspør så er det tomt! Vet det ikke blir helt tomt, men sånn at han må jobbe veldig for det!

Når jeg slet, så pumpet jeg konstant i mellom. Hvis hun ville ha mat nesten rett etterpå, så la jeg henne litt til og så ga jeg henne det jeg hadde pumpet i kopp. På denne måten så fikk jeg stimulert produksjonen samtidig som hun fikk mat. Pumpet da ikke for at det skulle fryses, men for å øke produksjonen, så dermed ble det bare oppbevart i romtemperatur eller kjøleskap, så fikk hun når hun var sulten ;)

Min har også plutselig blitt uvenn med puppen. Når han er virkelig sulten er det ikke snakk om.

Ift pumping er det bedre å pumpe "tomt". Da trigger systemet til å produsere mer, fordi det må fylle helt opp, istedenfor å bare lage noen "skvetter på toppen" liksom. Jeg tenker at i verste fall får han få det jeg har pumpa fra flaske

Min har også plutselig blitt uvenn med puppen. Når han er virkelig sulten er det ikke snakk om.

Ift pumping er det bedre å pumpe "tomt". Da trigger systemet til å produsere mer, fordi det må fylle helt opp, istedenfor å bare lage noen "skvetter på toppen" liksom. Jeg tenker at i verste fall får han få det jeg har pumpa fra flaske

Ikke misforstå meg, men godt å høre at det er andre i lignende situasjon! Man føler seg så alene om det!

Jeg stresser sikkert for mye med det, men nå har han holdt på i mange uker med tull og det har bare blitt verre og verre :( nå er han totalt uinteressert hvis han ikke er trøtt eller nettop stått opp! Det som stresser meg mest er at jef ikke får i han mat på noen annen måte heller! Ser at vekta hans stagnerer og de gode bløte bleiene uteblir :(
Blir tett fulgt opp av helsestasjon, men blir rådvill når ingen tips hjelper!
Hadde han tatt flaske hadde jeg gått over til kun å pumpe meg tror jeg, for dette tærer på alt :(

Nå har jeg virkelig prøvd iherdig!
Ammete
Ren malt
Vørterøl
Amme hver 2.time igjennom hele døgnet
Slutta å trene
Slutta å være "nazi" på mat osv
Pumpe
Prøver å slappe av det som går

Etter en uke så har ho nå ihvertfall begynt å ta den "dårlige" puppen igjen. Veldig treg utdrivning og Blir fort "tom", men ho spiser ihvertfall og den andre er blitt normal igjen:) veldig deilig og håper på å kunne fullamme en god stund til!
*krysse krysse!!*

Var på 3mnders kontroll på fredagen som var og ho har falt bittelitt fra kurven sin:( ikke no kriiiise enda, men hs ville holde ett øye med vekta, så skal tilbake på kontroll på fredag igjen, å da håper jeg virkelig at ho har stabilisert seg igjen!

tusen meeega takk for tips og råd jenter! Dere er gull verdt <3

Ville bare si at det er veldig vanlig å føle at man "mister" melka når barna er på denne alderen. Egentlig har man melk, men det foregår ting inni babyen som gjør dem urolige ved brystet, så de gjerne drikker litt mindre i en periode. Det har de egentlig ikke vondt av -ingen friske babyer sulter seg selv over tid! Noen ganger må man bare huske på at hjernen deres går gjennom konstant rebooting hele det første året og at det kan være så stressende for dem at de ikke orker å spise så mye og blir urolige. Har hatt samme med vår baby (urolig ved brystet etc. etc.) og jeg *vet* at jeg har nok melk (er donor til melkebanken...), så ofte er de bare sånn, og det har ikke noe med deg å gjøre i det hele tatt! Det er en kort fase, men det er nok derfor mange tyr til flaska omtrent nå, for de tror at det er permanent. Du høres tapper ut, lykke til videre!

Takk for lovende ord <3 jeg tyr ikke te flaska enda! Ga altfor lett opp med storebror, så denne gangen er jeg sta! Også ekstra pga vi ikke skal ha flere barn, så blir siste mulighet til å få det til ( elsker å amme, kall det gjerne en avhengighet :p )
Så håper ho ha gjevna seg ut til normalen igjen på vektkontrollen på fredag :) <3

Halleluja !!! Melkespruten står fra den "dårlige" puppen... Liten ukes intens innsats med pumping og avslapning :D Tenk å bli så glad for melk, hoho :p:D
så braaa!! :D her står desverre ikke spruten :( tror ikke den kommer til å gjøre det igjen heller :( er noen få svelger med melk i den, så får ha det til en kosepupp:P Har foreløpig nok i den andre så :) gjøre det beste ut av det :P

så braaa!! :D her står desverre ikke spruten :( tror ikke den kommer til å gjøre det igjen heller :( er noen få svelger med melk i den, så får ha det til en kosepupp:p Har foreløpig nok i den andre så :) gjøre det beste ut av det :p
Ja, det er sant :) klarte meg egentlig ok på bare en pupp og, men kjedelig de få gangene han ville ha mer.. Kjipeste følelsen i verden er jo når man tror man
har for lite, stresser meg opp da :( krysser fingrene for at jeg kan fullamme hvertfall 2 mnd til Du har vært flink som har stått på og ikke gir deg

Takk for lovende ord <3 jeg tyr ikke te flaska enda! Ga altfor lett opp med storebror, så denne gangen er jeg sta! Også ekstra pga vi ikke skal ha flere barn, så blir siste mulighet til å få det til ( elsker å amme, kall det gjerne en avhengighet :p )
Så håper ho ha gjevna seg ut til normalen igjen på vektkontrollen på fredag :) <3

FLINK er du :):D

Back
Topp