Desperat og frustrert! :(

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Nå tror jeg at melka er på vei bort! Å jeg nekter å gi opp. Litt for stressa om dagen pga dette her og det hjelper jo fint lite:((((( hva skal jeg gjøre?

Idag har jeg prøvd å legge til hele tiden. Ho blir mer og mer vred. Begynte på høyre pupp og når er det begynt på venstre også..
Jeg har nå drukket to kopper ammete idag, spist havregryn. Pumpa meg igår før jeg la meg og la ho til 3 timer etter det igjen. Jeg vet ærlig ikke hva mer jeg kan gjøre nå?! :( vil ikke slutte å amme..
Skal også nevne at ho blir lagt til ca hver 1,5 time..
Å hjelper ikke å komme med ord som "hva som er best for deg og babyen" osv. For oss begge er det best å amme. Å det er kun det jeg vil!:(

Begynner snart å grine :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har du prøvd nesespray?

Ellers er det vel å kjøre på med pumping mellom ammingene for å øke produksjonen ytterligere.

Jeg er helt overbevist om at du ikke kommer til å miste melka. Prøv å roe ned , og ikke stress, for det kan jo også bidra til mindre melk.

Håper du får opp produksjonen slik at du kan fortsette å fullamme:)
 
hva med å ta ett hviledøgn? hvor du ikke prøver å amme for å holde produksjon i gang men pumper istedet og lar henne få din melk fra medisinkopp. Da får hun din melk og du får en liten pause fra at hun vrir seg vekk. Min tass måtte få mme plus min melk de første dagene fordi melka mi ikke kom igang og da var det sånn jeg skulle gjøre det. Pumpe til faste tider og mate til andre tider. Stress hjelper deg lite, men det vet du jo.... Pappan kanskje kunne mata ett par ganger på kvelden hvor du tar en lang god varm dusj eller annet som gjør at du slapper av litt? Siden du legger henne til så ofte kan det hende at puppe ikke rekker produsere opp nok til ett helt måltid for snuppa og kan hende derfor hun ikke vil ha? De liker jo at det er litt trykk på melka når de starter å suge. Jeg hadde mindre produksjon i ene puppen så endte med 2 måltider fra den "dårligste" og resten fra "godpuppen". Jeg brukte tilsammen 3 døgn på å få opp produksjonen nok til å kunne fullamme så slaget er ikke tapt om du hopper over ett måltid eller to :) Personlig vil jeg da anbfale deg å ikke prøve tåteflaske og heller bruke medisinkoppen, for tåteflaska er lettere å drikke av, mens koppen gjør at hun ikke blir vant til noe som er likt puppen bare lettere å suge av.

Masse lykke til, helt sikker på at klarer du å finne roen så slapper snuppa av og melka kommer tilbake for fullt :)
 
Ja bruker den nesesprayen også.. :/

Prøøøøver å ikke stresse. Men ikke lett.. Huff. Kjenner at jeg er skikkelig grinete nå:'(
Skal prøve meg på pumpe/ammedøgn.. Men ser liksom ikke at det hjelper når det ikke kommer noe når jeg pumper :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja bruker den nesesprayen også.. :/

Prøøøøver å ikke stresse. Men ikke lett.. Huff. Kjenner at jeg er skikkelig grinete nå:'(
Skal prøve meg på pumpe/ammedøgn.. Men ser liksom ikke at det hjelper når det ikke kommer noe når jeg pumper :/


Sent from my iPhone using BV Forum



Jeg skulle pumpe hver andre time hele døgnet gjennom, må innrømme jeg juksa på natta og sov over en pumping.... og mate hver 3 time døgnet gjennom. Hvis du allerede har ei snuppe som sover godt om natta så la henne sove og mat når hun våkner for mating :). Pumper du og ammer nærmest hele tiden så rekker ikke puppen produsere. Sover du nok da? Det tar masse energi å produsere melk så skorter det på din søvn må kroppen ta krefter fra ett sted for å holde deg på beina og for kroppen er ikke melk livsviktig og kan velge å kutte produksjonen
 
Hvilken nesespray brukes? Den vil jeg også prøve

Sitter med den samme desperasjonen som deg, og har bestemt meg for å pumpe istedenfor å stresse med å tvinge i ham puppen (ikke at det går an). Så jeg kjøpte meg dobbel elektrisk pumpe i forigårs. I dag har han spist 4 flasker :(

vi må ihvertfall sove og spise godt. Lykke til!
 
Kjære deg, jeg vet så godt Åssen du har det nå! For to døgn siden mistet jeg også så og si all melka, pga masse stress! Lillegutt tullet veldig med spisingen og stressa enda mer pga det! Skal sies at lillegutt ikke tar flaske og får ikke seg mat på noen annen måte :(Matsitusjonen ble med det veldig negativ! og tårene trillet hele døgnet nesten!
MEN i går bestemte jeg meg at jeg må roe ned! Jeg drakk, spiste masse, hvila hele dagen, la lillegutt til puppen når HAN ville og pumpet etter hver gang han hadde spist! Etter en god nattsøvn ( ammet en gang )våknet jeg i dag, med spreng i puppene ;)
Det er ikke lett! Og får du det ikke til så er det absolutt Inget nederlag å
Måtte ty til flaske!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1407875744.838375.jpg

Denne bruker jeg. Ja har vurdert ett hviledøgn, får se hva jeg klarer ila morgendagen først.. Skal ikke gi opp ihvertfall! Fikk anbefalt en kvalmestillende medisin som heter Afipran, den skal vist også øke melkeproduksjonen. Så skal høre med legen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Masse lykke til !
Bra du ikke gir opp:)
 
Du tror ikke at babyen er lei av å spise rett å slett. Å bli lagt til kver 1,5 timer vil gjøre hvem som helst lei. Kansje jeg misforsto! Puppene blir aldri helt tomme selv om vi tror det. Ingen sier at du skal gi opp ammingen men kansje bare ikke styre veldig. Vekker du for å legge til eller er det hun som vil ha hele tiden?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke?
Jeg legger til når hu begynner å sutre og vil noen ting.. Ho sover hele natten, så vekker ho ikke..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal ihvertfall ikke gi opp like fort som jeg gjorde med førstemann! Det er sikkert! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette er vel et litt flosete forslag, men leste et sted at det Barbro som hadde spist hjemmelagde hveteboller og det ga vist et lite piff på produksjonen. Om det hjelper eller ikke vet jeg ikke, men boller er godt. :) sett gubben igang med å bake. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg må ligge å amme. Slet også med kaving osv. Og lite melk. Men å ligge å slappe av mens hun ammer var oppskriften for meg.
 
Eg følte og melken "forsvant" i ene brystet for noen dager siden..men var da småen spiste hver time. Stresset med det eg og. Men når eg fikk roet han istede for å legge han til hver gang han gren og snudde seg mot puppen ,og det gikk lengre tid mlm hver amming gikk det bedre. Så var nok som noen nevnte her oppe at eg rett å slett ikkje fikk tid å produsere ett helt måltid. Vet det er vanskelig men prøv å ikkje tenk at du mister den. Den kommer nok tilbake når du slapper av med ammingen :) lykke til :)
 
Hvilken nesespray brukes? Den vil jeg også prøve

Sitter med den samme desperasjonen som deg, og har bestemt meg for å pumpe istedenfor å stresse med å tvinge i ham puppen (ikke at det går an). Så jeg kjøpte meg dobbel elektrisk pumpe i forigårs. I dag har han spist 4 flasker :(

vi må ihvertfall sove og spise godt. Lykke til!
Den heter syntocinon og er bare til hjelp om du har lang utrivningsrefleksen. Gir ikke mer melk, men melka kommer fortere.

Det dere kan prøve er å gå til legen å be etter Afipran tabletter. De er egentlig kvalmestillende, men har som bivirkning at de gir mer melk. Ikke alle de virker på, og de virker bare så lenge tablettene tas. Skal bare tas som en kur og ikke hele ammeperioden. Verdt å prøve.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg vekket henne to ganger i natt for å få stimulert (sikkert noen som reagerer på det?) men føler ikke at det hjelper å pumpe når det ikke kommer no melk:/
Men ihvertfall da, da var ho såpass i "svime" så da tok ho den "dårlige" puppen.. Ble som vanlig veldig fort tomt, men da var det ihvertfall ikke no stress. Men nå på dagen igjen er det baaare grin hver gang jeg tar fram den puppen. :( så gav ho bare den andre. Men må lar jeg det ihvertfall gå minimum 2 timer mellom hvert måltid sånn at det ska rekke å fylle seg opp..

Skal snakke med legen ang den Afipran greia!:) må prøve:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legen min er på ferie, så fikk snakke med en annen lege på senteret der. Å hu hadde aldri hørt om Afipran, så ho skrev ikke det:(( kan helsestasjon gjøre det?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De har et skriv fra ammehjelpen om hvordan det brukes. Kanskje det kan hjelpe legen til å forstå. Eller kanskje legen som er koblet til helsestasjonen kan skrive ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
De har et skriv fra ammehjelpen om hvordan det brukes. Kanskje det kan hjelpe legen til å forstå. Eller kanskje legen som er koblet til helsestasjonen kan skrive ut.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hvor finner jeg det skrivet?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp