Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vekket henne to ganger i natt for å få stimulert (sikkert noen som reagerer på det?) men føler ikke at det hjelper å pumpe når det ikke kommer no melk:/
Men ihvertfall da, da var ho såpass i "svime" så da tok ho den "dårlige" puppen.. Ble som vanlig veldig fort tomt, men da var det ihvertfall ikke no stress.
Takk, da ska jeg se om jeg finner det!!)Om du Google amming av barn med spesielle behov, får du opp en veileder for helsepersonell. På side 34 står det om Primperan. Det er det samme som Afipran.
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Da jeg surfa litt om amming, fant jeg en artikkel som snakka om "dream feed", det å ta barnet til brystet rett før du selv skal legge deg, uten å vekke eller noe, men bare for å gi mat, så natta blir strekt litt. Har ikke selv behov for å vekke Viktor for å mate, vi trenger pause og søvn begge to, men for mange funker det, og folk må få bestemme selv.
Jeg prøver å gi ham den "dårlige" puppen når han er rolig og ikke maser på mat, slik at han kan "bli venn" med den, og den får stimulert. Ser tydelig forskjell når jeg pumper begge, den andre gir mye mer, nettopp fordi den blir stimulert, siden det er så enkelt å gi den puppen han vil ha.
Jeg fikk resept fra helsesøster på helsestasjonenLegen min er på ferie, så fikk snakke med en annen lege på senteret der. Å hu hadde aldri hørt om Afipran, så ho skrev ikke det( kan helsestasjon gjøre det?
Sent from my iPhone using BV Forum
Da ska jeg spørre på fredag!Jeg fikk resept fra helsesøster på helsestasjonen
Takk, den likte jeg tar det til meghttp://www.babyverden.no/Baby/Helse/Amming/Far-babyen-min-nok-mat-Om-mas-etter-mat-amming-og-sovn/
denne linken hjalp meg når uroen var på det verste
Legg han til på venstre først. Til utrivningen kommer. Bytt å legg han til på høyre. Da kommer melka.Aaaah !!! Har samme stresset sjøl. Han vil ikke ha høyre puppen i det hele tatt. Utdrivningsrefleksen starter aldri når han ligger på den puppen, fordi jeg ikke kjenner noe... Følsomheten i vevet er ødelagt pga. brystforstørring
Nå driver jeg og pumper og håndmelker for harde livet, fått nesespray som jeg skal hente idag, så håper det kan hjelpe meg.
Tuuuusen takk for ett genialt tips! Tok det i bruk ista!! Å det funker ^* ikke mer melk foreløpig, men må spiser ho ihvertfall av den dårlige puppen også!Legg han til på venstre først. Til utrivningen kommer. Bytt å legg han til på høyre. Da kommer melka.
Tuuuusen takk for ett genialt tips! Tok det i bruk ista!! Å det funker ^* ikke mer melk foreløpig, men må spiser ho ihvertfall av den dårlige puppen også!
Fantastisk. Bra det virker. Så lenge hun suger, vil melka komme tilbake.Tuuuusen takk for ett genialt tips! Tok det i bruk ista!! Å det funker ^* ikke mer melk foreløpig, men må spiser ho ihvertfall av den dårlige puppen også!
Hmm.. Hva ere å kjøpe med malt i? Hvor mye malt osv? ) da ska jeg kjøpe det imorgen er du sikker på at det var malten som gjorde det?glemte helt at malt setter fart på melka! og da mener jeg veldig fart... drakk julmust første jula til tassen og da fullamma jeg. Han hadde akkurat spist og så drakk jeg julmust til middagen og fikk kjempespreng i begge puppa! Må selvfølgelig ikke være julmust men all slags malt hjelper Er antagelig derfor mange nybakte mødre fikk som råd å drikke vørterøl før i tiden Du får kjøpt malt på alle vanlige matbutikker og kan spise det sm det er eller blande det i vann
Kjenner jeg stresser mindre nå ihvertfall)Fantastisk. Bra det virker. Så lenge hun suger, vil melka komme tilbake.
Hmm.. Hva ere å kjøpe med malt i? Hvor mye malt osv? ) da ska jeg kjøpe det imorgen er du sikker på at det var malten som gjorde det?
Hehe brått spiste jeg hele glasset lissom uff men nei, da skal jeg prøve det! ^^ prøve det som prøves kan)) som gubben sier "skal ikke sies at du ikke prøver ihvertfall" Hihi..malt mye brukt i ølbrygging... men ikke i alt øl. Men er vel kun vørterøl som er uten alkohol og med malt som jeg vet om. Hadde heller gått på butikken og spurt etter maltekstrakt. Er ett glass med brunt innhold. Står ofte sammen med helsekost ting. Hvor mye du trenger vet jeg ikke, men om du klarer smaken så prøv å spise en t-skje rent malt først. Malt setter også fart på magen til både deg og snuppa så ikke overdriv.
Veldig bra!!!Hehe brått spiste jeg hele glasset lissom uff men nei, da skal jeg prøve det! ^^ prøve det som prøves kan)) som gubben sier "skal ikke sies at du ikke prøver ihvertfall" Hihi..