~Desember tråden~

Ja, nå er det desember.

Første luke i julestemningskalenderen er åpnet. Og det er fredag og det er snart helg og jeg er supertrøtt takke være at først lå jeg og frøst så jeg sov dårlig frem til like før halv fire, da hentet jeg ullsingelten jeg pleier sove i, og det ordet seg, men like etter våknet yngste og fikk slett ikke sove igjen..
Med mindre hun har sovet, hjemme med feber som hun her, så er vel hun mer trøtt enn meg, for jeglot henne stå opp (på rommet sitt, ikke opp til julekalender altså) halv fem, så jeg kunne få sove til seks...

Men jeg kjenner at jeg er klar for en tidlig kveld i dag.
 
Vi har jo hatt kuldegrader det meste av november. Barfrost. Skøyteis. Iskaldt.

Så kom det noe regn da på toppen av den isen før det frøys til igjen, skikkelig glatt over alt. Men bart. Og kaldt.

Så på vei til jobb i går morges så jeg er lite glimt. Nei ? Jo ? Neeeei? Jo! Det begynte å snø. Bare bittelitt, men snø. I løpet av dagen kom det mer og nå er det rundt 5 cm snø ute. Ikke mye, bare litt. Men snø.

Og så er det 7 kuldegrader igjen i dag da så jeg mistenker at den er hard den snøen. Den kom rundt 0 så den var nok litt våt.

Men. I det desember tok til, så kom det snø.
 
Ohh, her er det 6 nå og jeg synes det er kaldt nok. Men det er nydelig ute da, det er sol.

Mannen er ute og måker snø, det er under minste ikke myyye og ikke vått og tungt så jeg tror ikke det er så ille. Han vil bare heller måke det enn at vi kjører det ned. Også koste en bil eller to, vi må på butikken.
 
Jentungen skal i bursdagsselskap idag og jeg skal slappe av :)
Mi er på svømmekurs så jeg sitter i garderoben og slapper av, men skal straks hente henne og dusje henne
 
Her er det nesten 5 minus og snøen fra fredag ligger der.
 
Vi fikk snø i går. I dag er det pepperkakebaking på planen. Håper det blir en fin aktivitet. Det har vært litt sykdom i hus de siste dagene så noen har kort lunte og det er litt slitsomt....
 
Min erfaring er at baking med ungene somregel ikke er helt like koselig som jeg har tenkt meg. En eller annen har litt for kort lunte, en går lei, etc.

Telefonen min spretter opp minner fra på denne tiden for 12 år siden. En liten gutt med brannmannhjelm som stikker ut julekaker. Fred og fordragelighet.

Spol 12 år frem. Tre unger. Vi klarer ikke kjevle fort nok til å holde alle med deig. De eldste kan kjevle selv. En glutenfri deig i tillegg som jeg er spent på hvor klissete er.

Den søte fyren med brannmannhjelm er blitt en tenåring med hormonutbrudd. Lillesøster (som er grunnen til at samme telefon - bilder for 8 år siden viste bilde av bagvogn klar til bruk) klarer utmerket godt å tirre ham. Jevnlig.
 
Det hindrer jo forøvrig ikke at det er julemann-baking som er dagens kalender-aktivitet. (Vi har ikke mange aktiviteter i kalenderen, men baking av julemann (kakemenn) første helga i desember er ganske fast)
 
Ja i en samtale med en venninne så blir vi enige at man vet aldri hva som er in forbi husveggene . Livet utenfor ser så fint, flott og Fantastisk ut men egentlig så er det mer en det man ser .
 
Livet er så innmari mye mer enn man ser, ja.
 
5. Desember.
Dagene flyr litt fort. Rasende fort mot jul med tanke på alt jeg har å gjøre innen den tid.
 
Back
Topp