Desember 2022

Er så lei av hensynsløse folk. Svigermor skal på død å liv hente en hund i hus når vet vi er allergisk. Sukk

Valget er tatt og en lilla samsung galaxy s22 ligger til lading og snart er det over og ut for min trofaste huawei mate 10 pro som jeg har hatt i 4,5 år og nylig kjøpt et lilla deksel til som jeg ikke får tatt i bruk når jeg tar av det jule-dekselet jeg har nå.

Jeg avsto fra å kjøpe svart lommebok - deksel til den lilla telefonen min. Men der for meg at et silikon - deksel eller to bør komme i hus i løpet av vinteren. Er jo redd for å skade den. Har tenkt å ha den lenge.

Er så lei av hensynsløse folk. Svigermor skal på død å liv hente en hund i hus når vet vi er allergisk. Sukk
Kjøper hun seg hund, eller skal hun passe den mens dere er på besøk eller hva er greia?

Svigermoren min har faktisk ikke skaffet seg ny katt etter at den forrige døde. Vår eldste er allergisk, men vi er der bare en gang i året.... (et par uker i juli, med full medisinering, katten bor hos naboen og vi har strategisk overnatting hos svigerfar for ungene spreds utover oppholdet for å gi ham pause. Men nå døde den siste katten for et år siden eller to og hun har ikke skaffet ny enda. Vet ikke om det skyldes guttungen min. Eller mer at kattene har vært pga døtrene hennes ønsket det. (de har flyttet hjemmefra de døtrene også i løpet av kattens levetid.)

Kjøper hun seg hund, eller skal hun passe den mens dere er på besøk eller hva er greia?

Svigermoren min har faktisk ikke skaffet seg ny katt etter at den forrige døde. Vår eldste er allergisk, men vi er der bare en gang i året.... (et par uker i juli, med full medisinering, katten bor hos naboen og vi har strategisk overnatting hos svigerfar for ungene spreds utover oppholdet for å gi ham pause. Men nå døde den siste katten for et år siden eller to og hun har ikke skaffet ny enda. Vet ikke om det skyldes guttungen min. Eller mer at kattene har vært pga døtrene hennes ønsket det. (de har flyttet hjemmefra de døtrene også i løpet av kattens levetid.)
Hun vet godt vi er allergiske men skulle ha bikkja her for å hilse på oss. Jeg er veldig dårlig mot hund...lite gøy

Ny telefon er mye jobb... passord på alt mulig er jo ikke overført. Epost-klienten er annerledes, og alt er tilvenning

Hun vet godt vi er allergiske men skulle ha bikkja her for å hilse på oss. Jeg er veldig dårlig mot hund...lite gøy
Høres ut som en veldig forståelsesfull svigermor. Neste gang får du stille med klesskift i gangen til henne :laughing025 så hundehårene blir ute

Ny telefon er mye jobb... passord på alt mulig er jo ikke overført. Epost-klienten er annerledes, og alt er tilvenning
Det er noe herk :hilarious: jobber enda med det. Har ikke logget inn på Spotify pga vi deler samboers (gjort det i alle år) og han logger inn gjennom fb/mail og dermed ikke husker passord ;)

Det er noe herk :hilarious: jobber enda med det. Har ikke logget inn på Spotify pga vi deler samboers (gjort det i alle år) og han logger inn gjennom fb/mail og dermed ikke husker passord ;)
Jeg har fått logget på Facebook etter mye frem og tilbake, hvor jeg måtte slå på den gamle og inn på fb der og godkjenne at det var meg på ny enhet. Epost, men det er en annen mailklient så det blir tilvenning, jeg har hatt vip-avsendere som havner i egen innboks i tillegg til å være i den vanlige ,mer bare at vip var et filter. Nå har jeg Outlook, men finner vel ut av det.

Jeg har logget på Netflix og Spotify og mye annet takket være at Google husker passordene mine. Nå huskes et og hitt og litt til av Samsung også, det blir en tilvenning.

Klarte med litt kluss å importere notatene mine også, så da har jeg det meste. Er noen spill jeg ikke har logget inn på enda, men dette blir bra etterhvert :)

Last edited:
Hva er deres nyttårsaften planer? Og menyen?:)
Besøke min gamle bestemor på formiddagen, det er faktisk et år siden sist vi traff henne (fordi hun har vært dårlig og bare orket sine sønner og tilnød svigerdøtre på lang tid nå)

Middag hos mine foreldre, pinnekjøtt og svineribbe.

Ettermiddagen blir nok hjemme hos oss selv, da spiller vi brettspill,knuser pepperkakehuset og spiser godteri frem til vi går ut ved midnatt, med stjerneskudd og ser på fyrverkeri fra bakketoppen og ønsker naboene godt nyttår

Lønnsomt å grave i lommeboka. Jeg skulle legge bankkortet mitt i google pay på den nye mobilen, for det ble ikke med over. Jeg visste at jeg bærer på to gavekort jeg fikk til jul, eller rett sagt et til jul fra arbeidsgiver og et for 10 års ansettelse som jeg fikk i november, men jeg hadde glemt at jeg hadde to eldre med verdi på tilsammen over 900 kr i rest. Sånt må man like!

Ahh, bom.

Tenkte jeg skulle bake julebrød til frokost. Men vi skal besøke min bestemor og må dra herfra før 11. Og jeg. Ehh. Glemte at det skal jo heve TO ganger. Det vet jeg jo. Men de hever første gang nå, og frokosten ble stå på bordet om en halvtime.... Det blir ikke julebrød til frokost ,nei.

Jeg er mer redd for å miste noen i 2023, i 22 har jeg ikke mistet noen. Men nå har jeg ønsket min 95 år gamle bestemor godt nyttår. Jeg vet ikke om hun er der til neste gang vi blar over til et nytt år på kalenderen

Vondt at tenke at man har mistet noen. Hvem det en skulle vær. Det har vart et tøft 2022 år og jeg hoppes og ber at 2023 bringer oss bedre.

Back
Topp