Desember 2021

Jeg fortalte ikke noe de mnd vi holdt på med inseminasjon, men da vi fikk over til IVF ble det så mye styr og de måtte tilrettelegge litt for meg så da hoppet jeg i det og fortalte alle. Har stort sett bare vært positivt. At de spør underveis i løpet synes jeg bare er hyggelig, setter pris på at de bryr seg :love7Det eneste som jeg synes er slitsomt er at de (og alle andre som vet hva vi er igjennom) kommer med kommentarer som «denne gangen SKAL det gå» «Nå måååå det gå» «Hæ? Gikk det ikke denne gangen heller?»
Det har vært tungt for meg for selv er jeg realistisk og vet at IVF ikke = barn på første forsøk. Virker som om det er oppfatningen hos mange. Men de to siste innsettene så har jeg sagt ifra at jeg ikke ønsker de skal komme med slike kommenterer fordi jeg føler jeg skuffer de også hver gang testen ikke er positiv. Det har de tatt til seg og det var godt å få sagt ifra :happy: Så jeg for min del tenker ja til åpenhet, men jeg skjønner at det ikke er fasiten for alle :):Heartred
Takk for at du deler dine erfaringer :)
Godt og høre at det har vært mest positivt med å informere alle :)
Jeg tenker å kjøre igang først, blir det mye styr er det nok best å bare fortelle, da lager de iallefall ikke egne historier om hvorfor jeg er borte :happy090
 
Jeg holder ord, Sofia87. Nå blir det desemberforsøk her også:)

Persefone - 36 - B2 - Fertilitetssenteret - Søskenforsøk 1 - Gonal F/Fyremadel - Innsett uke 50
Krysser fingrene for julemagi for oss alle sammen:love7
 
Jeg holder ord, Sofia87. Nå blir det desemberforsøk her også:)

Persefone - 36 - B2 - Fertilitetssenteret - Søskenforsøk 1 - Gonal F/Fyremadel - Innsett uke 50
Krysser fingrene for julemagi for oss alle sammen:love7
Åååå! Så bra du kom i gang sååå raskt! Koselig å være i gruppe med deg igjen, selv om vi helst skulle vært i termingruppe begge to:Heartred
 
Jeg holder ord, Sofia87. Nå blir det desemberforsøk her også:)

Persefone - 36 - B2 - Fertilitetssenteret - Søskenforsøk 1 - Gonal F/Fyremadel - Innsett uke 50
Krysser fingrene for julemagi for oss alle sammen:love7
Så godt å se deg her igjen! Glad for å høre at dere fikk komme i gang så raskt :)

krysser fingrene for at julemagien gjør susen :joyful: det gjorde det tross alt i 2018 også :love7
 
På tide med desembergruppe:Heartred

Hvis dere skriver dere opp i første innlegg, så legger jeg dere inn i oversikten nedenfor :love2

Skriv deg opp slik:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett


VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING
Sofia87 - 35 - B1 - Porsgrunn - 4. innsett (ICSI#3) - Letrozol/Menopur/Ovitrelle/Lutinus - Innsett uke 49/50

Venterpåstorken - 35år - baby #1 - Riks - 2. innsett (ICSI #2) - Synarela, Gonal F, Ovitrelle, crinone gel - planlagt oppstart med nesespray uke 51

Mini_S - 32 - B2 - Haugesund - 1.innsett (ICSI#2) - fryseforsøk i naturlig syklus - innsett uke 49

Persefone - 36 - B2 - Fertilitetssenteret - Søskenforsøk 1 - Gonal F/Fyremadel - Innsett uke 50

STIMULERER


RUGER

TOTALFRYS

GRAVID

AVBRUTT

IKKE GRAVID
Hei dere! Da skal jeg i samtale neste uke og håper at det blir oppstart/forsøk i desember! :)

Babyprøver- 38 (39 i desember)- B3 - Klinikk Hausken - medikamenter osv ukjent.
 
Åååå! Så bra du kom i gang sååå raskt! Koselig å være i gruppe med deg igjen, selv om vi helst skulle vært i termingruppe begge to:Heartred

Tusen takk, kjære du. Ja, det kjennes verdt det å gå privat nå som ventetida ble såpass lang. Selv om jeg ikke har de største forhåpningene til første forsøk, er det forhåpentligvis uansett et skritt nærmere målet. Termingruppe hadde virkelig vært noe:joyful:
 
Så godt å se deg her igjen! Glad for å høre at dere fikk komme i gang så raskt :)

krysser fingrene for at julemagien gjør susen :joyful: det gjorde det tross alt i 2018 også :love7

Takk i like måte. Håper så inderlig at det blir innsett på deg nå❤️

Du har rett, i 2018 så jeg bankende hjerte for første gang på Lucia. Føles på en måte for godt til å være sant å få en graviditet i julegave. Men tenker det uansett blir mye hyggelig som skjer som kan distrahere om det ikke går veien.
 
Jeg blir nok å høre til i Januar om ikke enda senere også. Den runden i oktober ble såpass hard at jeg må ha en god pause og få komme meg litt på rett kjøl igjen. Men vil snike innom og heier på dere! Håper det går bra med dere alle. :Heartred:Heartred
 
Hurra for desembergruppe, jeg blir med her :D Venter på mens etter totalfrys, håper den kommer snart!

Timi90 - 31 - B1 - Medicus - 4. innsett (FET #1 fra ICSI #3) - Progynova og Cyclogest - Innsett uke 48/49
 
Jeg håper på fryseforsøk i desember. Det er den ene blastoen jeg har på frys, så det er ganske nervepirrende synes jeg! Jeg er litt usikker på hvordan jeg teller forsøk? Jeg har hatt tre IUI, to IVF og dette er andre innsett på andre IVF. Så langt blitt gravid på to av to innsett, men mistet før uke 12. Så jeg gruer meg veldig til de første ukene hvis jeg skulle få positiv test igjen. Har lurt på om det er dumt å gjøre nytt forsøk nå rett før jul, men vil ikke vente heller.


soloprøver2020 - 35 - B1 - Ciconia Aarhus - 2. innsett på andre IVF - Ovitrelle? Crione - innsett ca. uke 49
 
Jeg håper på fryseforsøk i desember. Det er den ene blastoen jeg har på frys, så det er ganske nervepirrende synes jeg! Jeg er litt usikker på hvordan jeg teller forsøk? Jeg har hatt tre IUI, to IVF og dette er andre innsett på andre IVF. Så langt blitt gravid på to av to innsett, men mistet før uke 12. Så jeg gruer meg veldig til de første ukene hvis jeg skulle få positiv test igjen. Har lurt på om det er dumt å gjøre nytt forsøk nå rett før jul, men vil ikke vente heller.


soloprøver2020 - 35 - B1 - Ciconia Aarhus - 2. innsett på andre IVF - Ovitrelle? Crione - innsett ca. uke 49
Velkommen hit :love7 Så leit at du har mistet to ganger. :( Håååper alle gode ting er tre og at denne blastoen holder hele veien :Heartred
 
Første gang i assistert-gruppe, så håper dette blir riktig:

Vilje35 - 35 - B1- Hausken - Forsøk 1- Gonal F/Ovitrelle/Cyclogest - innsett uke 49/50
 
Hurra for desembergruppe, jeg blir med her :D Venter på mens etter totalfrys, håper den kommer snart!

Timi90 - 31 - B1 - Medicus - 4. innsett (FET #1 fra ICSI #3) - Progynova og Cyclogest - Innsett uke 48/49
Velkommen hit :Heartred
Håper desember blir din måned :love7
 
Velkommen hit :Heartred
Håper desember blir din måned :love7
Takk, og like så :Heartred Ser vi har hatt akkurat like mange forsøk og innsett! Håper innsett nr 4 er det som skal til for oss begge.
 
Så barnslig stolt man kan bli av å klare å sette en sprøyte på seg selv- haha! Dette hadde jeg gruet meg lenge til, men det gikk jo sååå fint! Da var jeg altså igang med hormonkjøret :hug007 nå har kroppen å levere her altså! :D
 
Back
Topp