Desember 2021

Hei! har et spørsmål, eller om noen har erfaring
Jeg tatt 112.5 med menopur i 6 dager nå. Er høy risiko for å bli overstimulert, så derfor lav dose nå på første forsøk, for å se.
Men jeg leser jo flere steder at mange merker jo at det "jobbes" inne i eggstokkene, eller at de blir oppblåste, litt stølhet osv…
Men jeg merker ingenting… Det er sikkert normalt, men andre som har opplevd det sånn? Men fortsatt hatt en grei stimulering på eggene? Skal på ultralyd på tirsdag, så får jo såklart svar på om det har fungert Bare syntes det er rart at jeg ikke merker noe som helst‍♀️

Takk på forhånd om noen vil dele en erfaring!
Jeg har ikke merket noe som helst så tidlig jeg heller! Første gang jeg var på kontroll var jeg helt sikker på at det ikke vokste noe inni der. Men det gjorde det altså :) Har som oftest begynt å merke litt dagene før uttak, men ikke noe voldsomme greier. Tror begge deler er like vanlig!
 
Er det vanlig å teste med EL test etter ovitrelle er satt? Er det lurt? :shy:
Hmm, det aner jeg faktisk ikke. Er nok ikke nødvendig medmindre du har fått beskjed om noe spesielt :) Jeg har tatt graviditetstest for «moro» skyld bare for å se hvor sterkt den slår ut med tanke på senere testing.
 
Hei! har et spørsmål, eller om noen har erfaring
Jeg tatt 112.5 med menopur i 6 dager nå. Er høy risiko for å bli overstimulert, så derfor lav dose nå på første forsøk, for å se.
Men jeg leser jo flere steder at mange merker jo at det "jobbes" inne i eggstokkene, eller at de blir oppblåste, litt stølhet osv…
Men jeg merker ingenting… Det er sikkert normalt, men andre som har opplevd det sånn? Men fortsatt hatt en grei stimulering på eggene? Skal på ultralyd på tirsdag, så får jo såklart svar på om det har fungert Bare syntes det er rart at jeg ikke merker noe som helst‍♀️

Takk på forhånd om noen vil dele en erfaring!
Jeg tok 200 gonal f. På ul på dag 8 fikk jeg beskjed om at jeg hadde 25+store eggposer (ikke alle var riktig str enda, men det jobba godt der inne). Jeg hadde enda ikke merket noe da, men noen dager etter følte jeg meg oppblåst. Så det er fortsatt tidlig for deg. Og du får en liten dose. Vi reagerer ulikt på hormoner. Jeg hadde hg i første svangerskap. Venninnen min merket ikke at hun var gravid før uke 20. Vi er litt ulike ❤️
 
Hei! har et spørsmål, eller om noen har erfaring
Jeg tatt 112.5 med menopur i 6 dager nå. Er høy risiko for å bli overstimulert, så derfor lav dose nå på første forsøk, for å se.
Men jeg leser jo flere steder at mange merker jo at det "jobbes" inne i eggstokkene, eller at de blir oppblåste, litt stølhet osv…
Men jeg merker ingenting… Det er sikkert normalt, men andre som har opplevd det sånn? Men fortsatt hatt en grei stimulering på eggene? Skal på ultralyd på tirsdag, så får jo såklart svar på om det har fungert Bare syntes det er rart at jeg ikke merker noe som helst‍♀️

Takk på forhånd om noen vil dele en erfaring!
De to siste uttakene mine kjente jeg ingenting i eggstokkene. Gikk på Gonal-F 200 IU runde to og hadde så mange follikler at det var fare for overstimulering og ble satt på blodfortynnende.
Runde tre kjente jeg heller ikke noe, gikk da på Bemfola 225 IU, da var det også masse på gang på UL-kontroll. Vet ikke hvor mange de tømte, men fikk ut 15 egg iallefall. Så ikke bekymre deg for at du ikke kjenner noe :Heartred
 
Jeg tok 200 gonal f. På ul på dag 8 fikk jeg beskjed om at jeg hadde 25+store eggposer (ikke alle var riktig str enda, men det jobba godt der inne). Jeg hadde enda ikke merket noe da, men noen dager etter følte jeg meg oppblåst. Så det er fortsatt tidlig for deg. Og du får en liten dose. Vi reagerer ulikt på hormoner. Jeg hadde hg i første svangerskap. Venninnen min merket ikke at hun var gravid før uke 20. Vi er litt ulike ❤️
Takk for at du svarte! Ja, alle reagerer ulikt. Men er liksom første forsøk, så prøver å skjønne det:angelic: Men ultralyd til uken ser jo:cat: Ja, lav dose i 8 dager i første omgang. Så får vi håpe det er nok:Heartred
 
De to siste uttakene mine kjente jeg ingenting i eggstokkene. Gikk på Gonal-F 200 IU runde to og hadde så mange follikler at det var fare for overstimulering og ble satt på blodfortynnende.
Runde tre kjente jeg heller ikke noe, gikk da på Bemfola 225 IU, da var det også masse på gang på UL-kontroll. Vet ikke hvor mange de tømte, men fikk ut 15 egg iallefall. Så ikke bekymre deg for at du ikke kjenner noe :Heartred
Tusen takk for svar! Ja, redd for overstimulering også! De snakket om det så sykt mye når jeg var der, at de var bekymret at jeg skulle bli det:( Men ordner seg nok! Blir spennende å se på tirsdag:Heartred
 
:shy:
Hvordan går det med deg @Litjmora ruger du enda? :shy:
Nei desverre endte det i MA i uke 10. Nå venter hysteroskopi og laparaskopi før vi fortsetter. Har tatt flere blodprøver også for å sjekke habituell abort.
 
Last edited:
Fy søren så mange milepæler vi skal gjennom i denne prosessen… og når en er nådd venter ny bekymring. Jeg er så glad og takknemlig fortsatt for at 3 av mine 4 ble befruktet.. og så melder jo tankene seg om videre utvikling og deling. Nå er jeg så klar for å få «gulroten» med innsett mandag- hadde blitt helt knust om alle falt fra :( men det skal ikke skje!
 
Fy søren så mange milepæler vi skal gjennom i denne prosessen… og når en er nådd venter ny bekymring. Jeg er så glad og takknemlig fortsatt for at 3 av mine 4 ble befruktet.. og så melder jo tankene seg om videre utvikling og deling. Nå er jeg så klar for å få «gulroten» med innsett mandag- hadde blitt helt knust om alle falt fra :( men det skal ikke skje!
Mye følelser og mye venting med prøverør :dead:
Jeg heier på innsett mandag :gen014:Heartred
Hvem type progesteron har du fått? :)
 
Jeg har fått det samme :)
Hvordan syns du de fungerer, mye gris? o_O
Overraskende greit- har hørt det samme, men virker til å holde seg noenlunde på plass her :) Men det virker som om jeg ironisk nok reagerer mest på disse hva gjelder symptomer- stimuleringen har jeg ikke kjent noe til. Nå har jeg så sykt vonde pupper og ble geiteforbanna og klikka i vinkel da mannen kom borti :p :D åh jul med din glede tenker nok han.. :D
 
Nei desverre endte det i MA i uke 10. Nå venter hysteroskopi og lapraskopi før vi fortsetter. Har tatt flere blodprøver også for å sjekke habituell abort.
Det er så urettferdig kjære Litjmora :sad010
Bra de undersøker mer før flere runder:Heartred sender deg en stor klem:Heartred
 
Overraskende greit- har hørt det samme, men virker til å holde seg noenlunde på plass her :) Men det virker som om jeg ironisk nok reagerer mest på disse hva gjelder symptomer- stimuleringen har jeg ikke kjent noe til. Nå har jeg så sykt vonde pupper og ble geiteforbanna og klikka i vinkel da mannen kom borti :p :D åh jul med din glede tenker nok han.. :D
Da satser jeg på at det går like bra her :)
Er ikke bare lett å være mann heller oppi alt dette, humøret mitt er også litt sånn her :smiley-angelic008
 
Nei, nei, nei! Kjære Persefone, hva er det jeg må lese her :sorry::sorry: for en dag dette må ha vært for dere! Jeg sender deg uendelig mange styrkeklemmer, masse god bedring til sønnen din, og håper dere andre slipper unna. krysser alt jeg har for at uflaksen nå virkelig er brukt opp, slik at neste runde over nyttår går som en drøm! Dette virker av og til så ufattelig urettferdig… du som alltid har så mye fint og støttende å si til oss alle andre :(
Jeg håper dere får en fin og rolig juletid sammen og får samlet nye krefter til neste runde. Da MÅ det jo være deres tur :Heartred

Tusen takk for koselig melding, den varmet veldig! ❤️Lørdagen var jeg langt nede, men nå har jeg samlet meg litt. Sønnen vår er nå rimelig frisk, og jeg er ikke så bekymret for oss som er vaksinerte. Ble bare litt mye på en gang på fredag. Men skulle det først bli et nytt avbrutt forsøk på oss, var det jo egentlig like greit det skjedde nå som vi risikerer å måtte isolere oss. Kjenner det hjelper veldig å ha en plan om nytt forsøk i januar (og ikke ørti måneder frem). Og, vi prøver fortsatt på desember: avtalte at jeg tar Ovitrelle, prøver hjemme, og deretter Lutinus. Har ingen store forhåpninger etter årevis uten prevensjon og ingen positiv test etter naturlig prøving, men det føles godt å prøve NOE og man vet jo aldri … Og som du sier, snart er det jul, og den skal nytes uansett!

Nå krysser jeg alt som krysses kan for gode nyheter for deg i morgen! :)
 
Back
Topp