Jada, fått flutide og ventoline. Og hu er nok ikke så hardt rammet. Min astma er mye verre. Bare kjedelig for hu.
Atopisk eksem også, så fått hydrokortison for dårlige perioder.
Hørtes ut som min knott.
Faren så for seg bare "Ja, det var det livet, det blir mye begrensninger på ham" men han er ikek mye begrenset av sin astma. Hans er infeksjonsutløst. og han sto på flutide og venoline i mange år, trappet opp og ned gjennom sesongen. For noen år siden byttethan til seretide, oghar fortsatt ventoline ved behov, og nå begynner det å bli litt slik jeg hadde det, anstrengelsesuløst, så han tar ventoline i forkant av gymtimene.
Om det er høna eller egget, han er ikke en aktiv fyr og driver ikke med idrett, så det plager ham ikke så mye. Tettere og hoster mer hele vinteren enn hva andre unger gjør, men det går jo bra. Det er 10,5 år sdien han fikk den diagnosen nå.
Vi har et utvalg av kortison i gruppe 2 (locoid) og gruppe 3(betnovat og elocon) snn løst fordelt på resepter over ungene, ingen av dem har MYE eksem, men alle har de hatt sine resepter og behov, for tiden er et bare jentene som har håndeksem om vinteren. Det har de nok fr meg, jeg hadde også atopsik eksem som barn, det husker jeg ikke, men mamma kom på å fortelle meg et når jeg reagerte på eksemflekker på beina til eldstemann..
Egentlig kan ikke jeg klagepå syke unger, vi har et godt utvalg i medisiner og rsepeter for all del, men de er liskom relativt mildt syke, likevel.