Desember 2021 - endelig jul!

Barna et jo ikke syke så da blir det jo feil å bruke sykt barn ?

Min arbeidsgiver mener det er sykdom at mine må til øyelege f. Eks. Det er jo helsa deres. Og helsestasjon er helse-oppfølging. Og operasjon er jo sykdom?

Alternativet hos oss er ikke lønnet perm. Men avspasering

Hvis barnet skal opereres, kan sykt barn dag brukes. Om barnet blir borte en stund eller er innlagt kan man få sykehuset til å søke pleiepenger

Min arbeidsgiver mener det er sykdom at mine må til øyelege f. Eks. Det er jo helsa deres. Og helsestasjon er helse-oppfølging. Og operasjon er jo sykdom?

Alternativet hos oss er ikke lønnet perm. Men avspasering
Gjøres nok veldig forskjellig rundt, glad vi slipper brukr sykt barn dager på det

Gjøres nok veldig forskjellig rundt, glad vi slipper brukr sykt barn dager på det
Ja, skulle gjerne sluppet det. Men hakket bedre enn å måtte avspssere.

Men god morgen, det er lillejulaften.

Hos mange har juleroen senket seg. Det har den ikke her. Her skal lillejulaften-magien skje i dag. Hvor huset går fra kaos til jul, i løpet av de neste.... Tja... 18 timene?

Jeg må logge så kjapt på jobb. Se over epost og sette på fraværsmarkering.

Jeg skal rydde stua og kjøkkenet.
Og gangene
Jeg skal vaske stue og kjøkken og bad.
Og støvsuge
Pynte huset.
Bake kake og koke gele. (for der skjer ikke i morgen)
Det må monteres et pepperkakehus og aller helst males noen julemenn. Kanskje lages noe godteri eller noe. Vi får se hva tiden strekker til.

Kom ut til punktert dekk på elbilen igår, så måtte skifte til et sommerdekk og snike meg bort til verkstedet idag :wacky:

dag skal det vaskes , stort sett ryddig , men må brette noen klær. Pakkene skal legges under treet i kveld, strømper fylles (må bare finne igjen den siste ) og så må vi på en siste handlerunde for å kjøpe klementiner og litt annet.
kengubarnet skal trene med en kompis og så skal han gjøre oppgavene sine i huset

Det er fritt frem å neste år fortelle meg at vi skal pynte før.

Det vikle vært kjekt, det.

Virkelig.

Året har ikke vært helt lett og ingenting blitt helt sånn der skulle. Men jul blir det jo.

Om noen timer. Tatt smertestillende for andre gang i dag pga ryggen. Det gikk bra lenge men skar seg igjen i kveld.

Og det er en del igjen å gjøre enda.

Og sa snakker vi ikke om strøkent hus, shinet bad (det er vasket altså. Men fullt av klær igjen) og kjøkkenet er ikke helt sånn jeg hadde ønsket.

Men det er grenser for hvor lenge jeg skal holde på i natt.

Men noe må jeg gjøre.

Bake til bursdagen.
Og spisebordet. Minimum.

Kjellergsngene ser ikke ut. Og kommer neppe til å gjøre det heller. Ikke i år. Jeg bare klarer ikke.

Det er fritt frem å neste år fortelle meg at vi skal pynte før.

Det vikle vært kjekt, det.

Virkelig.

Året har ikke vært helt lett og ingenting blitt helt sånn der skulle. Men jul blir det jo.

Om noen timer. Tatt smertestillende for andre gang i dag pga ryggen. Det gikk bra lenge men skar seg igjen i kveld.

Og det er en del igjen å gjøre enda.

Og sa snakker vi ikke om strøkent hus, shinet bad (det er vasket altså. Men fullt av klær igjen) og kjøkkenet er ikke helt sånn jeg hadde ønsket.

Men det er grenser for hvor lenge jeg skal holde på i natt.

Men noe må jeg gjøre.

Bake til bursdagen.
Og spisebordet. Minimum.

Kjellergsngene ser ikke ut. Og kommer neppe til å gjøre det heller. Ikke i år. Jeg bare klarer ikke.
Og du har 6åring i hus imorgen!

Da har min rykende ferske 6 åring stått opp for litt siden. Hun synes ikke hun trenger å vekke søsken for at de skal synge på senga og komme med gaver. Hun var stua full av julegaver hun ikke rakk å leke så mye med i går.

Back
Topp