Desember 2021 - endelig jul!

Absolutt ikke, hverfall ikke for ansatte i bhg/skoler
Det er vi hos oss. Dvs nå må uvaksinerte teste seg tredjehver dag i tillegg, munnbindbruk ved alle oppdrag der vi ikke kan holde avstand. Får ikke ha møter av noe slags lengre osv. I tillegg kan de lokalt bruke trafikklysmodellen i skoler og bhg, så flere steder kan en fort havne helt tilbake :wacky:

Det er vi hos oss. Dvs nå må uvaksinerte teste seg tredjehver dag i tillegg, munnbindbruk ved alle oppdrag der vi ikke kan holde avstand. Får ikke ha møter av noe slags lengre osv. I tillegg kan de lokalt bruke trafikklysmodellen i skoler og bhg, så flere steder kan en fort havne helt tilbake :wacky:
Barn skånes enn så lenge ,blir det mer smitte blir det trafikklysmodellen .

Minstemor surret rundt meg under den pressekonferansen. Hun skulle egentlig spise kveldmat men tilbrakte litt tid i sofaen.

Mamma, jeg er ikke vaksinert

Nei, vennen. Du er ikke det.

Hvor lenge er det til jeg kan bli det da?

Jeg vet ikke, vennen. De har ikke laget vaksiner for barn enda.

Men storebror har fått, han er er barn.

Ja, de har vaksiner for dem over 12, han er 13 vet du.

Ja.

5 åringen så statsministeren be alle som uke har tatt vaksine enda, gå og gjøre det så fort som mulig. Det er ikke så lett, hun får ikke. Ikke søstra på 10 heller. Og i stor grad er det deres aldersgruppe som smittes nå. Ikke utbrudd på deres skole enda, men ungdomsskolen kjører testing 2 ganger i uka frem til jul nå og er par 10. Klasser er kraftig redusert for tiden

Hatet den perioden med rødt, minsten trivdes heller ikke så veldig med det:p
Forskjell på rødt og gult. Jeg synes det er kjipt at man ikke tar hensyn til oss som jobber i disse yrkene hvertfall..det er mye smitte blant barn og ungdom,men likevel sksl det ikke inn noen tiltak der nå

Minstemor surret rundt meg under den pressekonferansen. Hun skulle egentlig spise kveldmat men tilbrakte litt tid i sofaen.

Mamma, jeg er ikke vaksinert

Nei, vennen. Du er ikke det.

Hvor lenge er det til jeg kan bli det da?

Jeg vet ikke, vennen. De har ikke laget vaksiner for barn enda.

Men storebror har fått, han er er barn.

Ja, de har vaksiner for dem over 12, han er 13 vet du.

Ja.

5 åringen så statsministeren be alle som uke har tatt vaksine enda, gå og gjøre det så fort som mulig. Det er ikke så lett, hun får ikke. Ikke søstra på 10 heller. Og i stor grad er det deres aldersgruppe som smittes nå. Ikke utbrudd på deres skole enda, men ungdomsskolen kjører testing 2 ganger i uka frem til jul nå og er par 10. Klasser er kraftig redusert for tiden
Ingen testing på skolen her, merkelig . Vi har strengere tiltak i kommunen min d, eller frem til i går, jobbkolluneb som hadde mye mer smitte derimot ville ikke være med på strengere tiltak selv om alle kommunene rundt valgte det

Ingen testing på skolen her, merkelig . Vi har strengere tiltak i kommunen min d, eller frem til i går, jobbkolluneb som hadde mye mer smitte derimot ville ikke være med på strengere tiltak selv om alle kommunene rundt valgte det
Her er det kun testing ved nærkontakt, og da får vi test sendt med hjem fra skolen, ellers ikke.

Forskjell på rødt og gult. Jeg synes det er kjipt at man ikke tar hensyn til oss som jobber i disse yrkene hvertfall..det er mye smitte blant barn og ungdom,men likevel sksl det ikke inn noen tiltak der nå
Her har smitten løpt innen helse nå i det siste i området her (de har hatt et utbrudd på et sykehjem som nå er under kontroll, og et utbrudd i hjemmetjenesten i sona som er i etasjen over vårt kontor som ikke er under kontroll enda), lite i skole og bhg (enn så lenge). Så kommunene står jo fritt til å innføre tiltak lokalt ifht de, dermed må du egentlig klage på kommunens jobb, ikke de nasjonale tiltakene :)

Og der var luciafeiringen i bhg avlyst, altså den der foreldre kan komme og se:(
Går glipp av det meste i bhg nå når frøkna går siste året, jeg er så lei :bag:

Og der var luciafeiringen i bhg avlyst, altså den der foreldre kan komme og se:(
Det er fryktelig trist.
Lille U gikk siste året i fjor.
Alt det de som er førskolebarn skal gjøre og være "ansvarlig" for som vi foreldre til vanlig kommer og ser.... Ingenting....

Du har min dypeste medfølelse

Her ble alt avlyst i bhg før de nye restriksjonene. Bare for foreldrene da, så barna skal fortsatt kose seg med diverse:)

Det er fryktelig trist.
Lille U gikk siste året i fjor.
Alt det de som er førskolebarn skal gjøre og være "ansvarlig" for som vi foreldre til vanlig kommer og ser.... Ingenting....

Du har min dypeste medfølelse

Samme her.

Minstemor var faktisk Lucia. Den som gikk først i toget. Jeg tror ikke engang jeg har et godt bilde av det. (fra bhg altså. Vi fikk jo ikke være der)

Så viktig minne for henne. Så har vi ikke sett det engang

Back
Topp