Dersom du fødte utan smertelindring sist, ville du ha valgt det igjen?

Kun brukt lystgass og ikke hatt tid til noe mer heller, fikk såvidt tid til lystgass med nr 2. Så spennende å se denne gang med nr 3 hvor kjapt det går. Men satser på en ny runde uten annen smertelindring enn evt lyst gass
 
Oh no...
epidural er det beste som finnes.. uten smertelindring var grusomt.
 
Så mange forskjellige svar [emoji14] Alle de som ville gjort det igjen, var det fordi det ikke gjorde vondt, eller fordi smertene var til å leve med?
Jeg har født tre uten noe, og det var _overlevbart_, rett og slett fordi det gikk så latterlig fort. Fra det begynte å gjøre så vondt at jeg følte jeg ikke taklet det helt, til jeg hadde baby på brystet tok det 20-30 minutter.
 
Så mange forskjellige svar :p Alle de som ville gjort det igjen, var det fordi det ikke gjorde vondt, eller fordi smertene var til å leve med?

Fordi smertene var til å leve med, for den tross alt begrensede tiden det var snakk om. Fordi smertene var en del av fødselen og bidro på et Vis til at jeg fikk barna mine
 
Jeg kunne født uten smertelindring igjen. Fødslene var jo veldig vonde, spesielt andre, men kom meg igjennom det. Fra det ble skikkelig vondt til ungene var ute tok det ca 7 og 5 timer.
 
Så mange forskjellige svar :p Alle de som ville gjort det igjen, var det fordi det ikke gjorde vondt, eller fordi smertene var til å leve med?
Smertene var til å leve med. Fødte på normal fødeavdeling uten epidural med første og var aldri i tvil om at jeg ville på ABC-avdelingen og ha en fødsel uten epidural denne gangen også. Uten epidural betyr jo ikke uten smertelindring :)

Kjenner jeg kroppen min rett hadde sikkert ikke epiduralen virket uansett. Snakker tross alt om personen som blir kvalm av reisesyketabletter :hilarious:
 
Fikk de to første uten og det var null problem, men så kom nr 3. Da ble jeg i gang satt og syns det var en fæl opplevelse. Følte ikke jeg hadde kontroll over egen kropp og klarte dermed ikke å jobbe med smertene slik som med nr 1 og 2. Da fikk jeg lystgass og epidural.
 
Jeg fødte første uten noe. Aldri igjen! Så med de to siste har jeg hatt epidural. Også fordi jeg måtte pga riestimulerende drypp og igangsetting pga prematur vannavgang og for tidlige fødsler med de to siste. Alle tre har vært styrtfødsler. Følte jeg hadde veldig mye mer kontroll over egen kropp og smerter med de to siste fødslene.
 
Hadde styrtfødsel med første og rakk ikke epidural, men HYLTE etter det, hadde null kontroll. Nå skal nr 2 ut snart og regner egentlig med å ikke rekke det denne gangen heller.
 
Fødte første på A-hus med lystgass, men det har de jo ikke her på st. Olavs, så da blir det uten noe som helst de neste :facepalm::smug:
 
Jeg fødte begge mine uten smertelindring og ville nok ha gjort det igjen ja om det ble noen neste gang :happy:
 
Fødte begge uten. Skal gjøre det igjen nå.
Jeg ber om dop hver gang hue står i åpningen og høna brenner haha.... gjør det igjen, går som regel raskere uten epidural som kan hemme riene igjen.
 
Fødte uten og aldri mer!! Den smerten er ikke til å holde ut, ett minutt er for mye.
 
Back
Topp