Dere uten barn

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hva gjør dere på fritiden? Hva slags hobbier og aktiviteter har dere? :)

Strikker litt, syr litt. Nå er det oppussing.

Det telles vel ikke egentlig som fritid, men jeg jobber ganske mye overtid siden jeg regner med at det ikke vil være like enkelt å få til når vi får barn. Når jeg har fri strikker jeg masse, trener og er sammen med venner og mannen.

Ser det er mange som strikker her inne :) strikker dere babyting også?

Strikker (lite babyting enn så lenge) og så trener og konkurrerer jeg med hund i jakt, lydighet og rally-lydighet. Har vært litt lite stevner og trening siste året av ulike årsaker, men er godt i gang igjen. Det tar ganske mye tid, særlig siden jeg er aktiv innen flere ulike sporter. :)

Ser det er mange som strikker her inne :) strikker dere babyting også?
Jeg strikker ganske mye babyting. Det aller meste har vært gaver, men har lagt et par ting til side i håp om at jeg får bruk for dem om ikke alt for lenge. Jeg elsker å ha mange prosjekter samtidig (synes større prosjekter som f.eks. gensere og tepper ofte blir litt ensidige), så akkurat nå veksler jeg mellom 6-7 forskjellige ting :)

Jeg også elsker å strikke[emoji7] har strikket en del babytøy, men nå er det kun meg selv det er fokus på inntil det er er spire på gang[emoji4] Er også veldig glad i å gå tur i fjell og mark:)

Jeg har null strikkekunster og altfor lite fritid [emoji85] Men den fritiden jeg har bruker jeg som regel på hunden vår, min mann, øvrige familie, venner og egenpleie. Jobber i barneverntjenesten, så det blir mye overtids jobbing og stort behov for avkobling og fokus på egen psykiske- og fysiske helse på fritiden.

Jeg har for tiden veldig lite fritid, med tanke på jobb. Men når jeg har tid ser jeg mye på serier og strikker. Driver også med negler :)

Er det noen som har noen morsomme strikkeprosjekt de kan anbefale?

Er det noen som har noen morsomme strikkeprosjekt de kan anbefale?
Jeg holder på med genseren Silja fra heftet til Hanneli. Den er stripete og strikkes i halvpatent, gøy å strikke siden man ser så godt at det går fremover [emoji6] Av babytøy liker jeg "lille sukkerspinn", har strikket den både med og uten skjørtene. Djevellue er også gøy å strikke [emoji4] Neste prosjekt er babydress med raglanfelling fra Sandnes sitt hefte 1404. Synes den er så fin, men aner ikke om den er gøy enda da [emoji14]

Jeg holder på med genseren Silja fra heftet til Hanneli. Den er stripete og strikkes i halvpatent, gøy å strikke siden man ser så godt at det går fremover [emoji6] Av babytøy liker jeg "lille sukkerspinn", har strikket den både med og uten skjørtene. Djevellue er også gøy å strikke [emoji4] Neste prosjekt er babydress med raglanfelling fra Sandnes sitt hefte 1404. Synes den er så fin, men aner ikke om den er gøy enda da [emoji14]

Fy søren "lille sukkerspinn" var jo bare helt nydelig [emoji7] den må jeg og strikke. Har faktisk sett på den genseren den du strikker og, og veldig enig at det er deilig å strikke med tjukke pinner og garn, holder selv på med kosesokkene til klompelompe:) går sykt fort:)

Fy søren "lille sukkerspinn" var jo bare helt nydelig [emoji7] den må jeg og strikke. Har faktisk sett på den genseren den du strikker og, og veldig enig at det er deilig å strikke med tjukke pinner og garn, holder selv på med kosesokkene til klompelompe:) går sykt fort:)
Ja, den er så fin [emoji7] har strikket den til flere venninner som har brukt den når de har tatt babybilder [emoji4]

Når du strikket lille sukkerspinn, hvilket garnmerke brukte du? Tenkte jeg skulle strikke den i julegave:)

Når du strikket lille sukkerspinn, hvilket garnmerke brukte du? Tenkte jeg skulle strikke den i julegave:)
Jeg brukte lille lerke fra dale til bodyen og kid-silk fra drops til skjørtene :) Skjørtene skal egentlig strikkes i erle, men det fant jeg ikke i noen av garnbutikkene her.

Liker å trene og gå lange turer med hunden :) Ellers pleier jeg å strikke i høst og vintermånedene - har tenkt meg en tur på garnbutikken idag for å komme igang igjen. Er utrolig avslappende og veldig koselig å strikke babyting :Heartred

Back
Topp