Dere strikkedamer...

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Jeg strikker ikke selv, men ser jo det at jeg burde lært meg da jeg elsker hjemmestrikka.

Så hvordan gikk du fram når du lærte deg?
Hvor lang tid tok det før du kunne litt?
Hvor dreven er du nå og hvor lenge har du holdt på:)?

Sett noen strikkevideoer på youtube:P Syns det ser veldig vanskelig ut.
Hva pinner og garn bør jeg starte med?

Vi lærte det på skolen, så jeg har vel alltid kunnet det tror jeg:P men å lære mer enn frem og tilbake har jeg på YouTube, også har jeg mange strikkedamer i familien. Har ringt svigermor noen ganger når jeg har stått fast i en oppskrift:D men jeg blir fort lei dessverre. Hehe

Jeg å lærte det på skolen, så har vel kunnet det siden da, er bare ikke flink, greier ikke strikke mønster. Jeg ville lånt meg en bok på biblioteket, om strikking for nybegynnere. Å så ville jeg satsa på å strikke noe veldig enkelt med bare rett masker, til jeg fiksa disse da ville jeg ha lært meg vrang masker. Mår du kan disse to og vet hvordan du legger ut masker og feller av, kan du egentlig strikke mye. Å så ville jeg begynnt på litt tykke pinner 5 og oppover fordi det er lettere når man ikke kan det. Ull garn av ett eller annet slag ville jeg begynnt med.

Vi lærte det på skolen, så jeg har vel alltid kunnet det tror jeg:p men å lære mer enn frem og tilbake har jeg på YouTube, også har jeg mange strikkedamer i familien. Har ringt svigermor noen ganger når jeg har stått fast i en oppskrift:D men jeg blir fort lei dessverre. Hehe

Jeg skulle også ha lært det på skolen, men glemt det gitt. :POg har få i vennekretsen og familien som holder på. Så lite hjelp å få her;)
Mulig jeg blir det og, men føler sånn for å lære meg det iallefall.

Jeg å lærte det på skolen, så har vel kunnet det siden da, er bare ikke flink, greier ikke strikke mønster. Jeg ville lånt meg en bok på biblioteket, om strikking for nybegynnere. Å så ville jeg satsa på å strikke noe veldig enkelt med bare rett masker, til jeg fiksa disse da ville jeg ha lært meg vrang masker. Mår du kan disse to og vet hvordan du legger ut masker og feller av, kan du egentlig strikke mye. Å så ville jeg begynnt på litt tykke pinner 5 og oppover fordi det er lettere når man ikke kan det. Ull garn av ett eller annet slag ville jeg begynnt med.

Ja, tenkte på bok også. Hmm.

Tykke pinner 5 og ullgarn? Ok, takk for tips:)
Er det pinner som er hver for seg eller sånn som henger sammen:P?

Kikka så vit innom denne siden, her virker det som det som om at det er tekst oppfulgt av video. Så her lærer du å legge opp, strikke rett og vrang masker, sant en egen side der du lærer forkortelser :)

Ja, tenkte på bok også. Hmm.

Tykke pinner 5 og ullgarn? Ok, takk for tips:)
Er det pinner som er hver for seg eller sånn som henger sammen:P?

Kjøp pinner som henger sammen, de kalles rundpinne :) å kjøp enten 60 eller 80 cm dette fordi det er bedre for deg om det er mellomrom mellom pinnene og så kan de brukes til mye.
Rundpinne er mye mer riktig for skuldre, arm og håndledd. Har noe med hvordan man holder dem.
Å så ville jeg ha kjøpt pinner I tre eller bambus. De har dem på Nille :)

Kjøp pinner som henger sammen, de kalles rundpinne :) å kjøp enten 60 eller 80 cm dette fordi det er bedre for deg om det er mellomrom mellom pinnene og så kan de brukes til mye.
Rundpinne er mye mer riktig for skuldre, arm og håndledd. Har noe med hvordan man holder dem.
Å så ville jeg ha kjøpt pinner I tre eller bambus. De har dem på Nille :)

Ok takk for tips og info:D
Skal bli gøy å prøve seg.

Jeg lærte det vell som 7-8 åring av mamma :-) mulig tidligere. Har bare lært og prøvd ting selv egentlig også, som å strikke vrangt og mønster. Veldig enkelt. Har ganske basice strikkekunnskaper men har både strikket babygenser, lue, bukse og diverse ^^

Hadde samme utgangspunkt :) redningen ble filmer på nett, raskt prøveprosjekt (lapper med ulike teknikker) og deretter boka Myk Start. Små prosjekt som raskt blir ferdig. Lykke til!

Jeg skulle også ha lært det på skolen, men glemt det gitt. :POg har få i vennekretsen og familien som holder på. Så lite hjelp å få her;)
Mulig jeg blir det og, men føler sånn for å lære meg det iallefall.
Det er jo veldig gøy å kunne det:D YouTube funka en del for meg iallfall. Hehe

Jeg lærte det vell som 7-8 åring av mamma :) mulig tidligere. Har bare lært og prøvd ting selv egentlig også, som å strikke vrangt og mønster. Veldig enkelt. Har ganske basice strikkekunnskaper men har både strikket babygenser, lue, bukse og diverse ^^
Høres bra ut. Kanskje det er håp for meg og:P:D

Hadde samme utgangspunkt :) redningen ble filmer på nett, raskt prøveprosjekt (lapper med ulike teknikker) og deretter boka Myk Start. Små prosjekt som raskt blir ferdig. Lykke til!

Høres bra ut:) Hva klarer du å strikke i dag da:)?

Har kjøpt inn en rundpinne og noe garn så nå får jeg prøve meg litt:P

Lykke til!

Hva skal du strikke?
I første omgang bare se om jeg klarer lage noen masker :P hehe.

Men ønsker jo å strikke klær til ungene på sikt.

Målet er julekjole til Sølvi Elisabeth. Gjerne for høyt mål for en nybegynner. time will show.

I første omgang bare se om jeg klarer lage noen masker :P hehe.

Men ønsker jo å strikke klær til ungene på sikt.

Målet er julekjole til Sølvi Elisabeth. Gjerne for høyt mål for en nybegynner. time will show.
Fint med ambisjoner! Ofte sånn at man prøver mer hvis man vet hva man vil frem til ;)

Back
Topp