Dere strikkedamer...

Da er jeg ferdig med lua til det settet jeg prøver å strikke ☺
07b1cf0187d27c22a4bd7f4d6207a4ba

Her er settet
efe024a5cdbc1995e13acf0098d5db15

Dette er første gang jeg strikker etter mønster☺ og jeg er glad jeg bor i nærheten av min mor, for har måtte spurt endel om hjelp ;) men nå tror jeg at jeg har begynt å skjønne det :D
Det var fint, å så flink du er :)

Jeg strikket faktisk en Setesdal kofte til sønnen min mens jeg var gravid med han. Ellers strikket jeg lite. Har heklet noen luer.

Men jeg kjenner strikkeinstinktet begynner å slå inn igjen nå og jeg får lyst å lage noe fint til den lille.:) men har lyst å vite kjønn først før jeg setter igang.:)

Ahh...skjønner. da er jeg med. men 2 pinner? må jeg ha løse pinner da. går det ikke med 1 rundpinne.
Du kan fint bruke rundpinne, det er på en måte to pinner det:) forskjellen er vel egentlig den "tråden" som er mellom de to pinnene du har på rundpinnen denne mangler på enkle pinner, derfor heter det å bruke 2, 3 og 4 pinner også kaldt strømpepinner :)

Du kan fint bruke rundpinne, det er på en måte to pinner det:) forskjellen er vel egentlig den "tråden" som er mellom de to pinnene du har på rundpinnen denne mangler på enkle pinner, derfor heter det å bruke 2, 3 og 4 pinner også kaldt strømpepinner :)
aha, da blr jeg litt mer opplyst! Thanks:)

Har ei venninne som skal strikke dette settet til lille, må bare bestemme meg for farge...:)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    153,2 KB · Visninger: 23
Så fin den ble ☺ nå er jeg nesten ferdig med sokk nr to. Gikk plutselig unna mens vi så på titanic ☺

Ja, det gir mye mestringsfølelser når man lager så små plagg - fort ferdig, og så søte :D iallefall for meg som kan bruke to år på en genser f eks. Jeg også satt og strikket mens jeg så på interstellar igår. Var plutselig ferdig med skaften på sokk 2!

Var fryktelig uvant med bambuspinner...plutselig klarte jeg ingenting:P

Back
Topp