Dere som vil ha 2 tette

Jeg ble akutt babysyk når barnet vårt såvidt hadde blitt 3 mnd. Drømte om å bli gravid igjen så fort som mulig og få to tette. Allikevel var jeg ikke villig til å gi slipp/kutte ned på ammingen osv for å få fortgang på sakene. Mensen kom ikke før ca 11 mnd etter fødsel og jeg ble gravid når barnet vårt var 14 mnd. Blir ca 23 mnd mellom de, jeg er veldig spent og glad for at vi fikk til å få de såpass tette. Tenker det er en perfekt aldersforskjell, så gjenstår det å se :)
 
Har termin i begynnelsen av april. Har sett for oss og prøve igjen i november/desember.
Har ingen erfaring med to tette, men vi ser for oss at det skal vi klare! :)
 
Her blir det nok prøving fra sommeren 2016
 
Hadde en mens etter forrige fødsel, da neste skulle komme var jeg gravid. Da var nr 1 8 mnd, så blir 17 mnd i mellom. Startet aldri med prevensjon etter første, sluttet å amme når første var ca. 5 mnd (hadde gjerne ammet lenger, men fikk det aldri helt til). Blir veeeeldig spennende å se hvordan det går, første har jo ikke rukket å få noe språk ennå, så er jo ikke så enkelt å få forklart hva som er i ferd med å skje. Men det kommer til å bli hektisk! Syns første barseltid var tøff, og denne gangen har jeg jo en i tillegg! Men med noen erfaringer i sekken som kanskje vil hjelpe noe.. Graviditeten nå på slutten er mye tøffere, første bæres jo for eksempel en del ennå. Men klager ikke, vi ønsket jo to tette. Er bare spent på hvor hard medfart vi får, ikke minst som par.
 
Sant :) Jeg trodde nr 2 skulle komme like lett som nr 1, men blir en 2009, og ei 2015 :) Føler meg uansett som verdens heldigste , ikke alle som får i det heletatt.
Hos oss var det motsatt. Brukte fire år på nr en, så vi var litt slapp på beskyttelse, for vi bruker jo sååååå lang tid. Men neida :) men det er mye bedre med sånne overraskelser enn den påkjenningen det er når det ikke klaffer.
 
Syntes du skal begynne litt tidligere sau :D Så kan vi være på FS sammen igjen .... :)
Kanskje kanskje :p skal i hvertfall få ut første ungen nå, så kan vi ta det derfra :p man ja! Det beste hadde vert å vert på fs sammen :) det hadde vert gøy :-D
 
hei, sniker fra apil 2015 her. men jeg går med samme tankene som deg. med forbehold om hvordan det blir etter barn nr 1 såklart ;-)
Ja :) har også tenkt at jeg må se hvordan barn nr.1 er først og hvordan det går. Går det som jeg håper så vil jeg ikke vente alt for lenge :)
 
Jeg ble gravid med nr.2 da eldste var 9 mnd, det er knappe 18 mnd mellom de. Jeg synes (nå :p ) det er helt perfekt! Men det var veldig slitsomt en periode. Vi hadde jo i grunnen to "babyer" som hadde ulike behov. Eldste er gutt og nr.2 er jente. De har veldig mye glede av hverandre og er omtrent på samme nivå ift det meste. Fra yngste var rundt 2 år begynte det å bli enklere og (litt) mindre travelt. Nå er de 5 år og 6.5 år og jeg ville gjort det samme igjen uten å nøle!
 
Her blir det også 17,5 mnd mellom, uplanlagt, men veldig velkomment. Ble altså gravid 8 måneder etter fødselen og har stort sett vært sjukmeldt, sliten og kvalm hele tiden. Takk og pris for at jeg tok 100 prosent permisjon så jeg rakk å jobbe litt og for barnehageplass til et oktoberbarn uten rett på barnehageplass! Og det er helt nødvendig med en mann som stiller opp og tar støyten. Men vi gleder oss veldig til to tette, og tror det kommer til å bli veldig bra og mange fordeler:)
 
Vi venter nr. 2 nå, og storebror er 21 mnd ved termin! Akkurat som vi håpet på:) Det er 17 mnd mellom meg og storesøsteren min, og vi hadde veldig glede av hverandre når vi var små (og fremdeles), og jeg vil at mine barn skal kunne oppleve det samme! Men blir jo helt sikkert hektisk en periode, og tror nok vi venter et ekstra år før vi begynner på nr tre:p
 
Vi venter nr. 2 nå, og storebror er 21 mnd ved termin! Akkurat som vi håpet på:) Det er 17 mnd mellom meg og storesøsteren min, og vi hadde veldig glede av hverandre når vi var små (og fremdeles), og jeg vil at mine barn skal kunne oppleve det samme! Men blir jo helt sikkert hektisk en periode, og tror nok vi venter et ekstra år før vi begynner på nr tre:p
Her så er det 5 år mellom meg og broren min og 10 år mellom meg og søstra mi. Begge er yngre enn meg. Vi har ikke spesielt god kontakt. Derfor så vil jeg ikke ha det sånn for mine unger :) vil at de skal kunne få ett tettere bånd enn meg og mine søsken har.. ;D syntes 5 og 10 år er helt sykt..

Heldig du er som har så tett bånd med søstra di :D
 
Her så er det 5 år mellom meg og broren min og 10 år mellom meg og søstra mi. Begge er yngre enn meg. Vi har ikke spesielt god kontakt. Derfor så vil jeg ikke ha det sånn for mine unger :) vil at de skal kunne få ett tettere bånd enn meg og mine søsken har.. ;D syntes 5 og 10 år er helt sykt..

Heldig du er som har så tett bånd med søstra di :D
Jeg har også tre lillesøstre (halvsøstre), og det er hhv 8,9 og 14 år mellom oss - så skjønner godt hva du mener:) Jeg og storesøsteren min er på samme stadie som småbarnsmødre, mens det til tider blir litt mer reservemammaforhold til småsøstrene:p
 
Har termin 4 mars med min første. Og har veldig lyst på 2 tette barn, gjerne 1.5 - maks 2 års mellomrom. Noen andre her som er gravide for første gang og vil det samme som oss ?

Evt så vil jeg gjerne høre fra dere som har fått 2 tette før? Hvordan gikk det? Hvor gammel var babyen når dere begynte å prøve på nr. 2?

:D


Jeg vil også det <3 men hvor lenge må man egentlig være ute i jobb etter den 1. for å få økonomisk støtte?
 
Jeg vil også det <3 men hvor lenge må man egentlig være ute i jobb etter den 1. for å få økonomisk støtte?
Sånn som jeg har forstått det så holder det med at du jobber frem til neste permisjon starter, for foreldrepenger er også med på grunnlaget til ny permisjon/foreldrepenger ;)
 
Sånn som jeg har forstått det så holder det med at du jobber frem til neste permisjon starter, for foreldrepenger er også med på grunnlaget til ny permisjon/foreldrepenger ;)

OK, jeg har hørt at man enten måtte ha vert i arbeid i 6 mnd eller 1 år, har fått forskjellige svar :) takk fir svar :)
 
Men da er det kanskje greit å ta 100% lønn i permisjonen da? For da blir det 100% neste, istedenfor 80% av 80%, som da egentlig blir 60%...

Hvis jeg tenker riktig nå :)
 
Men da er det kanskje greit å ta 100% lønn i permisjonen da? For da blir det 100% neste, istedenfor 80% av 80%, som da egentlig blir 60%...

Hvis jeg tenker riktig nå :)
Ja da lønner det seg og ta 100%. Visst ikke så kan man evt. få 100% av 80%.. Eller noe sånt ;P er ikke helt lett det her :p
 
Back
Topp