Dere som vil ha 2 tette

jente 92

Elsker forumet
Har termin 4 mars med min første. Og har veldig lyst på 2 tette barn, gjerne 1.5 - maks 2 års mellomrom. Noen andre her som er gravide for første gang og vil det samme som oss ?

Evt så vil jeg gjerne høre fra dere som har fått 2 tette før? Hvordan gikk det? Hvor gammel var babyen når dere begynte å prøve på nr. 2?

:D
 
Jeg tenker at å starte prøving april 2016 er et fint tidspunkt. Så får jeg håpe det ikke tar såå fryktlig mange prøveperioder før neste sitter. Da vil det bli ca 2år mellom :)
 
Vi skal gifte oss til neste sommer, og starter ny produsering rett etterpå - kanskje på bryllupsnatten til og med :p MEN; jeg tar det slettes ikke for gitt at alt skal gå knirkefritt nå, så om vi kan prise oss lykkelig med frisk og rask baby er det iallefall planen :)
 
Hos oss blir det 2 år og 9 mnd ca :)
Personlig må jeg si at det føles som nesten perfekt. Jeg ville ikke ha for lenge mellom, men heller ikke for tidlig, og så for meg optimalt 2-3 år.

Jeg trodde et lite øyeblikk jeg var gravid i januar ifjor (fikk falsk positiv test ..), og da ville terminen ha vært i oktober ifjor. Men jeg kjenner at det passer oss mye bedre at storebror har tippet 2,5 år. Han er mye større.. forstår mer, kan ta "mer hensyn", klarer seg "mer selv", han snakker ganske bra/gjør seg forstått, vi har begynt med pottetrening nå osv..

Vi hadde nok selvsagt klart det om det hadde kommet en baby før også :)
Er nok mer "slitsomt" med to små samtidig, men da blir man fortere ferdig med småbarnsperioden og de vil om mulig ha større glede av det når de blir større :)
 
Tenker 2-3 år i mellom dem, men får se hvordan det går med førstemann nå, så tar vi de derifra :)
 
Jer blir det 19-20måneder i mellom babyen og storebror :) jeg ble gravid den første måneden vi prøvde, da var vell han 11måneder :) kan fortelle deg hvordan det er når jeg har prøvd, men tror nok det blir hektisk :) håper de får stor glede av hverandre :)
 
Det er 2 år og 4 mnd mellom våre. Ikke planlagt. Men det gikk helt fint. Overgangen var ikke noe problem at alle ☺ bare nå når de er blitt "store" at vi ser de kresjer litt. :p
 
Har ingen ennå, men vil gjerne begynne å prøve på nr to når jeg er ferdig å amme første. Det er drømmen❤️
 
Venter nr to nå, og her blir det 2 år og 4 mnd mellom (etter termin i hvert fall). Jeg tenker det er passelig med 2-3 år mellom. Da er eldste stor nok til å forstå litt, og klarer mange ting selv, men samtidig ikke så stor at det blir noe særlig sjalusi. Vet om flere som har 5-6 år mellom som har hatt veldig problemer med sjalusi. Men det kan man jo aldri vite, alle barn er jo forskjellige!
 
Jeg kan bare tilføye at jeg har to småsøstre på 10 og 12 år, og de har vært som hånd i hanske siden hu minste ble født! De har ekstremt mye glede i hverandre! Det er 2år og 4 mnd imellom de :)
 
Jeg har barn fra mars 14, og har lyst til å starte prøvingen til sommeren. Da blir det 2 år og 2 mnd i mellom ca..

Men, hvordan har arbeidsgiver sagt/ment til dere andre som har to tette? Jeg har ny arbeidsgiver nå da, så er gjerne enda vanskeligere.
 
Har lyst på tette med tanke på selskap for de og bli ferdig med bleiegreiene :p Men må vel se hvordan det blir med en først hehe
 
Prøvde ikke på nr to, hun bare kom. Men det er 17 mnd mellom de. Synes det har gått veldig fint. De koser seg og gutten vår reagerte veldig lite på at hun kom. Har liksom alltid vært sånn for han. Det jeg synes er slitsomt er at de går gjennom de litt tunge fasene sammen og det var veldig tungt med en på åtte mnd når jeg ble gravid. Han begynte i bhg da han var 14 mnd og jeg var rimelig sliten da. To uker etter han begynte startet skolen min opp. Det var ekstremt tungt og hadde ikke klart det uten mannen i mitt liv som virkelig stepper opp når det trengs.
 
Første satt på første forsøk, og begynte prøvingen da han var 6 mnd. Regnet med å få to tette, men storebror ble 5 i Desember ..
 
Første satt på første forsøk, og begynte prøvingen da han var 6 mnd. Regnet med å få to tette, men storebror ble 5 i Desember ..
Ja ikke sant. Man vet jo ikke hvor lang tid det vil ta. Våres som blir født snart ble til på første forsøk, og har forhåpninger om at neste også skal klaffe fort.. Men man vet aldri :)
 
her blir det 19 mnd imellom de vet ikke hvordan det blir, du får heller få ref etter hvert =)

Hun var nesten 11 mnd når nr 2 ble til =)
 
Her blir det 2 år og 1mnd i mellom, helt planlagt :) spent på hvordan det blir! Storebror har mye språk og gjør seg forstått. Han er med på og finne frem klær og saker til bebin, og snakker veldig mye om at mamma har bebbi i magen og at den skal sove i vogga snart. Om han egentlig forstår, finner vi ut snart ;)
Det som har Vært slitsomt er å være masse kvalm og en kropp som ikke har fungert, for han har ikke skjønt at mamma ikke orker/klarer alt som før!
 
Ja ikke sant. Man vet jo ikke hvor lang tid det vil ta. Våres som blir født snart ble til på første forsøk, og har forhåpninger om at neste også skal klaffe fort.. Men man vet aldri :)
Sant :) Jeg trodde nr 2 skulle komme like lett som nr 1, men blir en 2009, og ei 2015 :) Føler meg uansett som verdens heldigste , ikke alle som får i det heletatt.
 
Den dagen jeg bestemte meg for at jeg ville ha flere barn så bestemte jeg meg for at jeg ville nyte tiden med jenta mi å vente lenge. Nå kommer lillebror i mars/april 2015 og vi skal kose oss hjemme med roligere hverdag når jenta fra juni 2009 begynner på skolen til høsten. Men tenker om det blir ett 3 barn så vil jeg gjerne begynne prøving når lillegutt er 2 år :)
 
Har termin 4 mars med min første. Og har veldig lyst på 2 tette barn, gjerne 1.5 - maks 2 års mellomrom. Noen andre her som er gravide for første gang og vil det samme som oss ?

Evt så vil jeg gjerne høre fra dere som har fått 2 tette før? Hvordan gikk det? Hvor gammel var babyen når dere begynte å prøve på nr. 2?

:D

hei, sniker fra apil 2015 her. men jeg går med samme tankene som deg. med forbehold om hvordan det blir etter barn nr 1 såklart ;-)
 
Back
Topp