Dere som studerer, hva studerer dere?

Studerer sykepleien. Har planer om å jobbe litt, så gå videre og bli jordmor.. men får se :)

Ej tok historie eksamen til studiekompetanse. De va muntlig eksamen. Ej fekk om vikingtida å et emne til. Ingen hjelpemidler. Veit du ka slags eksamensform du får?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hei takk for at du svarte,
Nei jeg har ikke fått vite om hva slags eksamensform jeg skal ha.
men er det ikke sånn at når man har muntlig eksamen for privatist så er det vel bare kun 30 min forberedelse, og får ikke vite hvilken oppgaver man får på forhånd.
Historie er veldig stor pensum som jeg har merket.
å kunne huske alt om det i boka er veldig vanskelig å huske :( synes jeg.

det er kun 9 dager til eksamen.
gruer meg veldig så jeg griner ;(

Men er det noen som vet om, trekker man en hel kapittel? som eks. KRIG OG KRISETID.
eller er det for eksempel noe punkter som eks. verdenskrig, eller kvinner i krig.

D e vel litt tema på en måte. So berre prøv å gå igjøna oppgåve og slike ting. Boka he du vel lest før også?

mor til to gull, 05 og 12

Jeg tok historie som privstist. Fikk en halvtime til å forberede meg på og skrive notat. De notatene jeg skrev da fikk jeg ha med meg inn.

Trakk to emner. Aten og sparta og det store hamskiftet. Så du kan få deler av ett kapittel:-) Men varierer vel fra skole til skole hvordan de utarbeider de muntlige eksamene.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Var forresten delt opp slik at jeg fikk ett emne om verden og ett om norge. Men det varierer sikkert fra sted til sted:-)

Jeg tok historie som privstist. Fikk en halvtime til å forberede meg på og skrive notat. De notatene jeg skrev da fikk jeg ha med meg inn.

Trakk to emner. Aten og sparta og det store hamskiftet. Så du kan få deler av ett kapittel:) Men varierer vel fra skole til skole hvordan de utarbeider de muntlige eksamene.

Jeg trakk et tema, men om to ting. Første og andre verdenskrig. Du må passe på å snakke veldig spredt om det tema du får om og huske at du må forklare om en stund før hvorfor ting ble som de ble osv.

Jeg går første året på nytt på vgs. Jeg gikk tidligere 1 året helse og sosial og 2 året barn og ungdom, men det interesserte meg fryktelig lite dessverre. Så nå går jeg teknisk og industriell produksjon (mekken) og rekker akkuratt å fullføre. Har tenkt til å ta 2 året på kjøretøy, da jeg har lyst til å bli bilmekaniker på lette kjøretøy. Men blir vel et friår først, da jeg skal ha i desember :)

Skal studere til høsten. Starter med ett år på lysdesign i Drammen mens jeg venter på å kunne søke på interiørarkitekt på kunsthøyskolen i Oslo neste høst. (Var litt for sent ute i år)

Trakk to emner. Aten og sparta og det store hamskiftet. Så du kan få deler av ett kapittel:) Men varierer vel fra skole til skole hvordan de utarbeider de muntlige eksamene.

Jeg tok også eksamen som privatist i fjor, og det ble gjort på akkurat samme måte: trekke emne og en halvtimes forberedelse hvor du kunne notere det du trengte på utlevert ark. Jeg kom opp i demokratiutvikling i Norge fra 1800-1945 - sammenlignet med situasjonen i Norge før denne tiden, og årsakene til 1. og 2. verdenskrig.

Læreren min som privatist var helt fantastisk, og han gjentok gjennom hele året at vi måtte fokusere på årsak og konsekvenser på eksamen, ikke nødvendigvis på årstall og navn. Hvorfor det ble slik i historien, og hva ble konsekvensene av hendelsene etterpå.

Lykke til! :)

Jeg studerer maskiningeniør. :)

Er midt i eksamenslesing, så dermed valgte jeg å melde meg inn i forumet her i dag..... Ufattelig hvor lett det er å finne heeeeelt andre ting å fokusere og bruke tiden min på, enn å lese på det jeg faktisk MÅ lese på.... :whacky011

Er nettstudent å går apotekteknikk :)

Kjenne meg igjen der! alt for masse spennande å sjekke på dataen som ikkje har noke med studiet å gjere ;P

Søkt yrkesfaglærer . Jeg vil også ta den masteren :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Akkuratt ferdig med generell studiekompetanse .... Søkt meg inn på sosionom fra høsten av

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ferdig meg første året på sykepleie, men har kommet inn på rettsvitenskap fra høsten av..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp