Dere som røyker?

Jeg mener at det er like vanskelig å feks slutte å drikke Pepsi Max hvis man er avhengig av det som det er for de som røyker å slutte å røyke.

Tenker også det samme gjelder spilleavhengighet, man må bare.

All kred til de som klarer det, og støtte til de som ikke klarer.

Jeg unngår å spise oksekjøtt for jeg tror jeg hadde spist biffen medium minus hvis jeg først hadde det i hus.. selv om jeg vet at det kan være farlig...

Hadde det vært så lett å slutte med ting hadde jeg ikke veid 5kg for mye!!

Gullet født 10.04.12 på termin

Ny termin 03.02.14

Jeg må bare si at dette er totalt feil. Forstår at du kan syns det å holde seg unna andre ting er vanskelig, men nikotin (snus/røyk) er på et helt annet nivå. Har du ikke opplevd det, så vet du virkelig ikke hva det innebærer/hvordan det føles.

Jeg må bare si at dette er totalt feil. Forstår at du kan syns det å holde seg unna andre ting er vanskelig, men nikotin (snus/røyk) er på et helt annet nivå. Har du ikke opplevd det, så vet du virkelig ikke hva det innebærer/hvordan det føles.

Vi er ikke enige der, men det er jo lov.
Ny termin 03.02.14

Vi er ikke enige der, men det er jo lov.
Ny termin 03.02.14

Tror ikke det å "være enig om å være uenig" passer helt når du ikke har opplevd dette selv. Du vet vel at det er en fysisk avhengighet...? Å sammenligne nikotinabstinenser med å ha lyst på en blodig biff tror jeg alle (eks)snusere og røykere vil synes er ganske latterlig, om ikke også litt fornærmende.

Jeg tror nok at nikotinavhengighet er en mye mye sterkere kraft enn lysten på kjøtt eller sukker. Folk dør ikke av nikotinrelaterte sykdommer fordi de er dumme, men fordi de sliter med alvorlig avhengighet. Og jeg vil bare si at jeg tror vi alle gjør så godt vi kan for å leve sunnest mulig mens vi går gravide, både røykere og ikkerøykere :)

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Tror ikke det å "være enig om å være uenig" passer helt når du ikke har opplevd dette selv. Du vet vel at det er en fysisk avhengighet...? Å sammenligne nikotinabstinenser med å ha lyst på en blodig biff tror jeg alle (eks)snusere og røykere vil synes er ganske latterlig, om ikke også litt fornærmende.
Hvordan vet du at jeg ikke har sluttet å røyke?

Ny termin 03.02.14

Hvordan vet du at jeg ikke har sluttet å røyke?

Ny termin 03.02.14

Fordi du sammenligner det med å ha lyst på en blodig biff...? :P

Jeg røyket med første, og som x'røyker synes jeg det er veldig trasig over for de som røyker å lese dette. Det er ikke hokkus pokkus å skal slutte! Jeg prøvde under hele svangerskapet å slutte me første, men med alt annet hverdagslige ting man gjør! Så er dette det samme! Jeg for min del har en helt frisk sønn mot alle odds! Han har hadd alle muligheter for å få astma og allergier, for bli født for tidlig, være liten osv osv. Men han var nesten 4 kg og 53 cm da han ble født! Og jeg som mor var veldig bekymret over at han skulle få astma ol, så var å passet på han hele tiden. Men den dag i dag, så er han Frisk å rask og lik alle andre barn som ikke ble røkt med under svangerskapet. La no de som røyker være i fred tenker jeg! Tror de har det nok vanskelig med samvittigheten, enn at vi enda skal sitte å håne de for det. :) vær heller positiv over for dem, kansje det er lettere å slutte med støtte fra oss ikke røykere?

Niklas 30.08.08 og lillesøster/bror påtur 04.01.14<3

Godt sakt!

Eg røykte ikkje! Med første. Men han er født med kraftig astma å verdens verste immunforsvar. Han var så mye syk at han vegde bare 6kg når han var 1 år! Han hadde så kraftige astmaanfall att han slutta å puste..

Røykte med dei andre... Friskere går d ikkje and å bli.. ingen astma...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Godt sakt!

Eg røykte ikkje! Med første. Men han er født med kraftig astma å verdens verste immunforsvar. Han var så mye syk at han vegde bare 6kg når han var 1 år! Han hadde så kraftige astmaanfall att han slutta å puste..

oi,stakar liten.. hvordan går det med han nå?

Godt sakt!

Så veldig trasig med første da! Håpe det går bedre nå!

Kjente jeg ble litt provosert bare av å lese innlegget! Men som sagt, alle må vell få lov til å synse. Men synse kan man jo gjøre for seg selv? Det er jo veldig mange som ønsker å slutte, men faktisk ikke klarer det! Og jeg synes det bør være opp til hver enkelte hva de gjør i sitt svangerskap! :)

Så veldig trasig med første da! Håpe det går bedre nå!

Kjente jeg ble litt provosert bare av å lese innlegget! Men som sagt, alle må vell få lov til å synse. Men synse kan man jo gjøre for seg selv? Det er jo veldig mange som ønsker å slutte, men faktisk ikke klarer det! Og jeg synes det bør være opp til hver enkelte hva de gjør i sitt svangerskap! :)

Ja. Blir veldig provosert av sånne innlegg.. livet er ikkje svart å kvitt.. eg prøvde å slutte å røyke m nr 2, men d endte med stress å premature riier i uke 17. Så alle har nukk sine ting som gjør d enda mer vanskelig..

Går bra med go gutten no. fortsatt litt tynn 120cm å 16kg. han er 6 år no å er uten faste medisiner :) immunforsvar har han begynt å få siste året :)

Ja. Blir veldig provosert av sånne innlegg.. livet er ikkje svart å kvitt.. eg prøvde å slutte å røyke m nr 2, men d endte med stress å premature riier i uke 17. Så alle har nukk sine ting som gjør d enda mer vanskelig..

Går bra med go gutten no. fortsatt litt tynn 120cm å 16kg. han er 6 år no å er uten faste medisiner :) immunforsvar har han begynt å få siste året :)

Sniker visst :p fort gjort m appen :p

Dette var jo ikke belærende i det hele tatt slik jeg opplever hi. Tenker akkurat det samme selv. Har selv røyket, vært avhengig av sjokolade. Det er selvfølgelig veldig vanskelig og slutte. Alle er forskjellige men JEG oppfører meg helt andereldes med baby i magen enn om det bare er min kropp det går utover. Jeg klarer heller ikke helt å forstå røykende gravides tanker. Og det var vel bare det ts lurte på?

Får bare håpe at de som røyker nå ikke føler seg "tråkket på".. Får det er ikke akkurat den beste følelsen når man går igjennom alle de forandringene i kroppen som er nå! :)

Så bra å høre at han har begynt å få immunforsvaret!

Godt å høre det går bedre med han :)

Ny termin 03.02.14

Godt sakt!

Moren min røyket med meg og søsteren i magen og inne i huset. Ingen av oss har astma, allergier, lav fødselsvekt eller noe. Men det betyr ikke at det er noe mindre farlig å røyke av den grunn. Selvfølgelig går det mange ganger helt fint, men det betyr ikke at det ikke er bra.

Moren min røyket med meg og søsteren i magen og inne i huset. Ingen av oss har astma, allergier, lav fødselsvekt eller noe. Men det betyr ikke at det er noe mindre farlig å røyke av den grunn. Selvfølgelig går det mange ganger helt fint, men det betyr ikke at det ikke er bra.

Sier jo ikkje at d er bra.. Sier bare at d går and å få syke barn uansett kor sunn man er..

Er åpenbart mye følelser rundt dette åpenbart betente temaet og det besvarte vel egentlig spørsmålet mitt. Ikke meningen å hisse opp folk.

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Selv røyka jeg da jeg fant ut at jegventet førstemann. Men det var aldri noe annet alternativ enn å stumpe røyken, og jeg hadde ikle en enestesprekk. Da jegtestet positivt denne gangen snuste jeg. Også denne gangen var det aldri noe annet alternativ enn å slutte! Men har lært at livet ikke er svart hvit, og vi har alle forskjellige forutsetninger, men personlig kan jeg ikke forså hvordan noen orker å røyke/snuse som gravid, tanken på hvordan jeg kan skade fosteret overveier alt. Dette er mine tanker, og dersom noen måtte føle seg tråkket på tærne.... beklager, men jeg forstår det rettog slett ikke, nettopp fordi jeg har sluttet to ganger selv.

Sniker fra annet forum..
Jeg røyket daglig frem til jeg fant ut at jeg var gravid! Så når testen viste positiv, var det stopp fra dag 1!
Jeg skal innrømme at jeg syntes det var vanskelig, men nå var det ikke pga meg selv, men for barnet jeg sluttet! For meg fantes det ingen unnskyldning mer!
Tanken på at barnet kunne bli sykt etter fødsel, få lungeproblemer med astma osv, så ville jeg aldri tilgitt meg selv!
Idag er man så opplyst om hva som kan skje og hva røyken gjør med barnet, at jeg syntes faktisk det er en skam å røyke mens man er gravid! Sorry!

Back
Topp