Dere som har vært veldig kvalme

Ja, det kan du si! Jeg var helt ødelagt selv. Kunne ikke være på kjøkkenet en gang uten at jeg måtte kaste opp! Hadde noen uhell ute og i bilen.. Spesielt hvis jeg måtte gå i butikken! Jeg ble 50% sykemeldt og er det enda, for det ble rett og slett en veldig stor belastning å gå rundt sånn! I tillegg har jeg en gutt på 2,5 år! Gå til legen å få sykemelding! Det hjelper å slappe av og sove! Det var det eneste som hjalp for meg... Lykke til! Tips: spis pastiller når du kjenner kvalmen... Sukkerfrie selvfølgelig! Det hjelper meg enda!
Takk for tips! Er 100% sykemeldt, så det er i orden. Kunne aldri vært på jobb nå.

Jeg fikk resept på det nå, men med beskjed om å ta max tre dager i strekk?

Hvilken har du fått? Jeg tar to forskjellige og er på maxdose av den ene og nærmer meg maxdose av den andre. Uten de hadde jeg kun kastet opp hele dagen og endt opp på sykehuset. Så legen sier at her må jeg ta slike for babyen og jeg trenger også at jeg får i meg mat.

Hvilken har du fått? Jeg tar to forskjellige og er på maxdose av den ene og nærmer meg maxdose av den andre. Uten de hadde jeg kun kastet opp hele dagen og endt opp på sykehuset. Så legen sier at her må jeg ta slike for babyen og jeg trenger også at jeg får i meg mat.
Husker ikke helt, har ikke hentet ut resepten enda. Noe på A tror jeg?

Kvalm med oppkast rundt fem ganger daglig frem til uke 15 ca. Jobbet 100% og vel så det hele veien. Kanskje derfor det tok så lang tid flr det ga seg? Kaster opp jevnlig enda når jeg er sliten eller har litt for mange baller i lufta. Har to fireåringer fra før, så er ikke så lett å roe ned. Er i uke 17 nå.

Kvalm med oppkast rundt fem ganger daglig frem til uke 15 ca. Jobbet 100% og vel så det hele veien. Kanskje derfor det tok så lang tid flr det ga seg? Kaster opp jevnlig enda når jeg er sliten eller har litt for mange baller i lufta. Har to fireåringer fra før, så er ikke så lett å roe ned. Er i uke 17 nå.
Hvordan klarte du å jobbe fullt når du kastet opp? Jeg kommer meg knapt opp av senga jeg. Føles som å ha omgangsyken.

Jobber på skole og har do rett utafor klasserommet;) vet ikke helt hvordan jeg har holdt ut egentlig, for formen var virkelig elendig. Jeg er sta, er vel derfor. Og når du nevner omgangssyke, så har jeg hatt det fra søndag og til i går kveld, halleluja. Forsvant fort de kiloene som jeg hadde lagt på meg

Du er sikkert i dårligere form enn det jeg var da? Man reagerer jo så ulikt på sykdom(svangerskapskvalme).

Huff, høres ikke særlig ut. Så ille var ikke jeg altså(bortsett fra at jeg nesten ble innlagt i går pga omgangssyken). Jeg fikk jo i meg mat og drikke og var aldri snakk om innleggelse. Håper du blir bedre om ikke lenge.

Denne gangen ble jeg ikke bra før uke 14/15, ganske kvalm fram til uke 16.

Ja, det er sant! Her går det mot innleggelse om det ikke bedrer seg.

Viktig at du drikker! Her tvinger jeg i meg både mat og veske. Ender opp at det meste kommer opp alikevel. Men da har jeg noe å få opp, med tanke på tenna og kroppen tar til seg noe. Ikke drikk bare vann, men gjerne eplemost og farris!
Håper du blir bedre snart! Vet akkurat hvordan du har det :(

Jeg er i uke 20 og klarer fortsatt ikke drikke vann! Jeg drikker fun light... Jeg blir faktisk uvel av rent vann! Syns jo det er ganske sykt egentlig! Hvorfor gjør kroppen det så vanskelig for oss?

Viktig at du drikker! Her tvinger jeg i meg både mat og veske. Ender opp at det meste kommer opp alikevel. Men da har jeg noe å få opp, med tanke på tenna og kroppen tar til seg noe. Ikke drikk bare vann, men gjerne eplemost og farris!
Håper du blir bedre snart! Vet akkurat hvordan du har det :(
Tips til noe som er lettere å få i seg og holde på? Her kommer alt opp igjen nå. Hvor lenge kan man gå sånn før det er farlig for fosteret? Noen som vet?

Tips til noe som er lettere å få i seg og holde på? Her kommer alt opp igjen nå. Hvor lenge kan man gå sånn før det er farlig for fosteret? Noen som vet?

Fosteret tar jo det den trenger over lang tid, det er jo verre med deg. Tror ikke det er farlig for fosteret i førsten av svangerskapet.
Nå holder jeg på mye mer enn det jeg gjorde i førsten, men det som er best å kaste opp er loff med smør. Og det har jeg levd på hele svangerskapet :)
Her vil sykehuset ha deg inn om du går ned mer enn 10 % av kroppsvekten din, jeg gjorde det men fikk noen nye kvalmestillende som sykehuset anbefalte og fikk prøve meg hjemme noen dager med de først. Og med de så kastet jeg opp bare 6-10 ganger om dagen og ikke 30 :)Så har klart nå på noen få uker å gå opp til startvekt :)
Så mas på hjelp av legen din!

Hva som er lettere å holde på er individuelt.. jeg klarte best knekkebrød med gulost og middagsmat.. det var visst litt atypisk med varmmat..

Fosteret tar til seg det det trenger uansett.. er dersom du blir svært dehydrert og går ned mye i vekt at man bør være litt obs.. prøv deg frem med små mengder mat og drikke om gangen.. enkelte synes det er bedre med drikke med kullsyre..

Alt en skal bekymre seg over.. Nå har jeg vrengt meg og ikke fått ned noe på flere dager. Og så når jeg våkner helt fin i dag blir jeg bekymra i stedet for å bli glad. Noen av dere som opplevde å plutselig bli bedre så tidlig (uke 7) ? Er det et dårlig tegn?

Back
Topp