Dere som har vært veldig kvalme

vårbarn:)

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når gikk det over? Sniker fra juli her. Ligger strak ut og lurer på hvordan dette skal gå :p

Jeg ble bedre i uke 16-17... Kan blir kvalm fortsatt hvis jeg ikke spiser når jeg blir sulten! Jeg kastet opp 3-4 ganger daglig, så jeg er super happy om dagen :) det blir nok bedre skal du se!!!

Ble bedre da jeg var rundt 16-17 uker på vei, men kan fortsatt bli kvalm hvis jeg for eksempel ikke har spist på en stund.. Og kvalmen startet da jeg var 6 uker på vei.. Men som sagt er stort sett fin i formen nå og jeg orker faktisk å gjøre husarbeid, noe som jeg ikke har klart på 3 måneder :-) veldig individuelt hvor lenge den kvalmen varer, men det blir bedre etterhvert og som regel så forsvinner kvalmen rundt uke 12-13 :-)

Jeg ble bedre i uke 16-17... Kan blir kvalm fortsatt hvis jeg ikke spiser når jeg blir sulten! Jeg kastet opp 3-4 ganger daglig, så jeg er super happy om dagen :) det blir nok bedre skal du se!!!
Hvordan takler man dette i 10 uker? Nå kommer jeg meg ikke på butikken en gang lenger, vet ikke hva jeg skal gjøre :( Har bare gått en uke enda, føles helt umulig å ha det sånn så lenge...

Ble vel bedre i uke 15-16.. Men må spise ofte for å holde kvalmen i sjakk enda.. Er 18+5 .. Går fortsatt på kvalmestillende

Er det helt ufarlig å ta reisesyketabeletter og kvalmestillende? Det står på pakken at gravide ikke skal ta det, men så får man det av legen likevel..? Skjønner ikke det helt.

Er det helt ufarlig å ta reisesyketabeletter og kvalmestillende? Det står på pakken at gravide ikke skal ta det, men så får man det av legen likevel..? Skjønner ikke det helt.

Legen kan skrive ut kvalmedempende medisiner til deg som jeg har lest mange har hatt effekt av. Bestill time hos legen og se hva de kan gjøre:)

Hvordan takler man dette i 10 uker? Nå kommer jeg meg ikke på butikken en gang lenger, vet ikke hva jeg skal gjøre :( Har bare gått en uke enda, føles helt umulig å ha det sånn så lenge...

Jeg var fullt sykemeldt i 10 uker før jeg begynte litt i jobb.. klarte i den perioden ikke lage middag, gå i bitikken eller være sosial/møte noen.. dagene gikk litt over i hverandre og i perioder var jeg skikkelig nedtrykt.. kvalmen ga seg helt ca ved 17 uker.. Kan tro jeg ble fornøyd når jeg endelig hadde noen gode kvelder! Man kommer seg igjennom det, men er tøft..! Men så kommer det noe godt ut av det!

Fortsatt ikke bedre her. Konstant kvalm og 18 uker. Jobbet fullt frem til nå, går nå ned til 60%

Kvalmen er ikke bedre, kaster opp mange ganger om dagen og det jeg gjør er å gå fra sengen å inn i sofaen, også opp i sengen igjen. Har jeg en god dag så klarer jeg kanskje en time eller to ut og inn i bilen for å ta en titt i butikkene. Jeg er straks 19 uker på vei. Man holder ut fordi man må, og man glemmer det igjen når ungen er ute:p

Den ble mye bedre i uke 14 ca. Nå er jeg 19+6 og kvalmen kan dukke opp innimellom, men nå takler jeg dagliglivet hvertfall :)

Normal matlyst i uke 19 :)

Er 19+2 nå og kan fortsatt kaste opp innimellom. Men fungerer helt greit nå :) sjelden jeg er sengeliggende pga kvalmen

Ja, det kan du si! Jeg var helt ødelagt selv. Kunne ikke være på kjøkkenet en gang uten at jeg måtte kaste opp! Hadde noen uhell ute og i bilen.. Spesielt hvis jeg måtte gå i butikken! Jeg ble 50% sykemeldt og er det enda, for det ble rett og slett en veldig stor belastning å gå rundt sånn! I tillegg har jeg en gutt på 2,5 år! Gå til legen å få sykemelding! Det hjelper å slappe av og sove! Det var det eneste som hjalp for meg... Lykke til! Tips: spis pastiller når du kjenner kvalmen... Sukkerfrie selvfølgelig! Det hjelper meg enda!

Back
Topp