Dere som har vært den "andre kvinnen"

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Dollface

lett å sitte på sin høye hest når man ikke vet hele historien vettuh [;)]

jeg ble lovet skilsmisse.. når man er forelsket så tror man på det..

sign

ORIGINAL: trekløver`n

ORIGINAL: Sandradee*

Joda, jeg drar ikke alle under èn kam. Men du skjønte vel greia? Dersom du ble lovet skilsmisse, burde du jo ha stoppet forholdet frem til han faktisk skilte seg. Hvis du hadde et forhold til han mens han var gift, i en stund, da er det du som er slem.

Det er jo litt drøyt å si syntes jeg!
Finnes i grunn ingen unnskyldning for å ha et forhld til en som har dame..
MEN det er jo faktisk HAN som er i et forhold das, det er HAN som er slem vil nå jeg si!

Jeg vil si at begge er slemme dersom begge vet hva de gjør. For det ER slemt. Selv om det ikke er en skreven regel, så er det slemt.

enig![:)]

Altså...

Når man er forelsket så er man blendet.
Man ser seg selv og den andre. That's it. Sånn er det for de fleste som er forelsket.
Problemet oppstår når man egentlig burde tenkt på de andre.
Men det gjør man ofte ikke før forelskelsen har dalt. Og da er det allerede "for sent".

De færreste går aktivt inn for å ødelegge for noen andre. Noen ganger skjer det, og så går det for langt og da er det for sent.

Vi er mennesker, det er menneskelig å feile.
Det fine med det er at vi kan se tilbake og si at vi lærte av våre feil.

In the end er det mannen som må stå til rette for sine handlinger ovenfor sin kone, eller hun ovenfor han.. Ikke den andre kvinnen.

jeg visste ikke at han var i et forhold! men det var en grunn til at det bare blei med en gang! har opplevd utroskap selv, så angrer VELDIG på det[&:][&o]

ORIGINAL: alice_

Nei, så aldeles ikke. Ikke meg som var utro, ikke meg som tok det valget. Hva mannfolk velger å gjøre, er opp til dem.. Så det..
Om sambo hadde vært utro, hadde jeg blitt sint på han, ikke den andre..

Så du sier rett og slett at du ikke har evnen til å vise sympati? Du hadde ikke hatt dårlig samvittighet når du VISTE at dama til elskeren din trodde hun hadde funnet den perfekte mannen, la planer for livet osv?

Jeg hadde nok blitt like sint på begge to, om hun viste at han var sammen med meg såklart[;)]

Jeg hadde sympati med HAN.
Han fortalte meg hvor jævlig det var i ekteskapet blablabla... Han skulle gå fra henne.. måtte bare vente til det.. så måtte vi vente til det. og det. og det og det og det...
Og da det endte mellom oss, fikk jeg servert "hadde du stilt ultimatumet for en mnd siden så hadde jeg gått fra henne.."
Nei, det hadde han ikke.
De er gift ennå.

Jeg skammer meg og skulle gjerne gjort opp igjen den. Jeg hadde en holdning som sa at dette var noe jeg absolutt aldri komme til å gjøre. Men så.... plutselig var jeg i den situasjonen jeg var så bestemt på aldri å komme i, og jeg ble dødsforelsket, og ble nesten helt uten viljefor en kortere periode!

Han dette skjedde med, hadde trøbbel i forholdet sitt. De var på vei til å gå ifra hverandre. Jeg kjente ham godt fra før. Vi hadde bestandig hatt en spesiell form for kjemi mellom oss. Så skjedde det bare. Vi traff hverandre noen få ganger, før jeg endelig fikk opp øynene. Selv om jeg visste de skulle gå fra hverandre, ønsket jeg ikke å fortsette "forholdet vårt". Jeg ville ikke være i bildet når bruddet kom.

De gikk fra hverandre noen mnd senere. Ikke vet jeg om hans exkone vet den dag i dag, det samme kan det være. Gjort er gjort...

Altså...

Når man er forelsket så er man blendet.
Man ser seg selv og den andre. That's it. Sånn er det for de fleste som er forelsket.
Problemet oppstår når man egentlig burde tenkt på de andre.
Men det gjør man ofte ikke før forelskelsen har dalt. Og da er det allerede "for sent".

De færreste går aktivt inn for å ødelegge for noen andre. Noen ganger skjer det, og så går det for langt og da er det for sent.

Vi er mennesker, det er menneskelig å feile.
Det fine med det er at vi kan se tilbake og si at vi lærte av våre feil.

In the end er det mannen som må stå til rette for sine handlinger ovenfor sin kone, eller hun ovenfor han.. Ikke den andre kvinnen.

Jeg er så utrolig enig i det du sier!

Dere som sier at dere har vært "den andre kvinnen" Altså hatt et forhold til en mann som allerede var gift/kjæreste med en annen dame (som han kanskje til og med hadde barn med)
Jeg syns noen virket til å synes det var helt ok. "Jepp.. opp til flere ganger[X(]".
Skammer du deg ikke over det?

Burde ikke kvinner støtte hverandre opp og heller SI IFRA til dama som faktisk blir bedratt?
Uansett hvor kjekk han er. Er han verdt det? Er han verdt DEG? Han har vært utro mot kona si for å være sammen med deg. Så det er tydeligvis en mann som KAN være utro. Sannsynligheten for at han kommer til å være utro mot deg når han er lei av musa di, er stor

Jeg spyr av slike damer. Eneste grunnen til at de stopper forholdet er "han ligger med kona si, og det sårer meg"

Selv ville jeg ha følt meg skitten. Jeg ville følt meg totalt hore.
Jeg har aldri blitt bedratt, men jeg kan bare tenke meg hatet jeg ville hatt mot den andre kvinnen. Jeg ville hatet henne like mye, ja kanskje til og med MER enn samboeren min.

Jada, det finnes disse tilfellene hvor dama ikke viste at mannen hadde en familie. Men da hadde jeg også følt meg flau. Flau over å ikke klare å forstå. Flau over å bli lurt.

Æsj, jeg syns det er motbydelig kvalmt!

Det er tydelig at du ikke er objektiv nok til å klare å forstå situasjoner som du ikke har førstehånds kjennskap til, og det er forsåvidt en ærlig sak, men å vedgå at man faktisk hadde vært mer sint på den andre dama enn på samboeren (som tross alt er den som har gjort den største feilen) viser jo en bemerkelsesverdig mangel på gangsyn.

Eg hadde kjæreste da eg møtte han som eg no er sambuar med. Eg venta med å gå "heilte vegen" til eg hadde gjort det slutt da. Eg har aldri vore utro mot han eg er sambuar med no, og syns ikkje det er noko automatikk i at viss ein er utro mot ein, så er ein det garantert igjen. Eg tenker at ingen er utro mot sin kjære viss ein har der bra samen[:)]

ORIGINAL: Tøsa FTW

Nei, så aldeles ikke. Ikke meg som var utro, ikke meg som tok det valget. Hva mannfolk velger å gjøre, er opp til dem.. Så det..

Så du sier rett og slett at du ikke har evnen til å vise sympati? Du hadde ikke hatt dårlig samvittighet når du VISTE at dama til elskeren din trodde hun hadde funnet den perfekte mannen, la planer for livet osv?

Jeg hadde nok blitt like sint på begge to, om hun viste at han var sammen med meg såklart[;)]

Jeg hadde sympati med HAN.
Han fortalte meg hvor jævlig det var i ekteskapet blablabla... Han skulle gå fra henne.. måtte bare vente til det.. så måtte vi vente til det. og det. og det og det og det...

Og da det endte mellom oss, fikk jeg servert "hadde du stilt ultimatumet for en mnd siden så hadde jeg gått fra henne.."
Nei, det hadde han ikke.
De er gift ennå.

Det er jo nettopp sånn det er da...
Det er ikke som om en mann kommer og forteller hvor lykkelig gift han er med sin vakre, fantastiske kone og forteller om sine skjønne barn... så bare "åååå så koselig, skal vi pule?"

Ikke? [8D]

Jeg har aldri vært "den andre kvinnen". Men jeg har vært utro ja.
Det var et dumt valg og jeg skulle ønske jeg hadde valgt anderledes.
Men jeg er IKKE flau og skammer meg ikke. Man må stå for de valgene man tar. Uansett om det er de rette eller gale valgene.

Og som Dollface sier, når man er forelsket så ser ikke verden lik ut lenger. Man ser ikke annet enn seg selv og den man er forelsket i.

Pff. Forelskelse gjør ikke blind, den gjør at man overser, og det er noe annet.

ORIGINAL: MONSTERMAST

Pff. Forelskelse gjør ikke blind, den gjør at man overser, og det er noe annet.

Vel.. jeg har både oversett og vært blind - og det er to ulike ting, helt korrekt.. [;)]
Kjærlighet gjør blind - lyst gjør "overseende"..

ORIGINAL: DenicaD

har du opplevd utroskap?[:D]

Åhjada.. I de fleste forholdene mine, faktisk. Jeg er nok ett dårlig menneske, vil jeg tro.

ORIGINAL: DenicaD

har du opplevd utroskap?[:D]

jeg har... mange ganger, og jeg har aldri tatt dama for det, da har det vært kjæresten som har fått gjennomgå. selvfølgelig har jeg hatt inntrykk av at damene har vært stokk dumme, men jeg har jo ikke kjent dem. hvorfor skulle de bry seg om meg?

Joda, jeg drar ikke alle under èn kam. Men du skjønte vel greia? Dersom du ble lovet skilsmisse, burde du jo ha stoppet forholdet frem til han faktisk skilte seg. Hvis du hadde et forhold til han mens han var gift, i en stund, da er det du som er slem.

Enig her, du visste jo han var gift!!!

jeg har vært den andre kvinnen ved noen anledninger ja. Og skammer meg egentlig ikke over akkurat det. Første gangen jeg var den andre kvinnen i forhold til mannen som senere ble barnefar var jeg stormende forelsket og holdt oss innen visse grenser. Men ordene " en gang utro - alltid utro " satt i bakhodet så slet med å stole helt på han. Viste seg at han skulle gjøre det samme mot meg også. og jeg var skuffet og sint på han, men også på damen ( det har sine andre grunner også siden hele greia gjør meg kvalm). de fikk følge da, og har hatt det lenge, men jammen er han utro igjen. Og denne gangen er jeg også den andre damen. Og nei, jeg har ingen dårlig samvittighet ovenfor henne. Til det tror jeg nok at jeg er litt for hevngjerrig. .. og ovenfor henne føler jeg meg heller ikke skitten eller lignende ord som dere har brukt. Men ovenfor meg selv, så gjør jeg det. Men det er fordi jeg ikke aner egentlig hvorfor jeg gjør det. Eller tillater meg selv å synke så lavt i verdi at jeg kun er god nok til å være nettopp den andre kvinnen. Det er jo meg selv og egen verdi man setter også til side.. Og det er heller ikke riktig. jeg vet jo at han ikke vil forandre seg, og ei heller vil jeg ha han tilbake av de samme grunner. Men det er nok noe i meg som ikke klarer å slippe han heller. Og vil hverken ha alt med alt av emosjoner det medfører, men heller ikke ingenting, for det blir også for hardt...

Så ja, mange av dere vil dømme og kaste ut diverse regler av negativ karakter. Men dere vet da heller ikke hvordan situasjoner er eller hvordan det oppleves. Og er jeg slem. Vel, sikkert på mange måter. Siden jeg ikke har samvittighet ovenfor henne. Men samtidig så er det ikke for mange å bare gjøre ditt eller datt.. For mye mer ligger i det, og ting er noen ganger komplisert og ikke helt svart hvitt..

Jeg har IKKE vært den andre kvinnen, men vil alikevel arrestere deg på det du sier om "engang utro, alltid utro"... Det stemmer faktisk ikke alltid!! Noen finner sin livsledsager på det viset!! Så det så!!

Men ja, jeg hadde vært utrolig forbannet på den andre kvinnen om min mann bedro meg! Og spom du sier, kanskje mer på henne enn han... [&:] æsj, orker ikke tenke på d..

Back
Topp