Ja, skal prøve å holde meg til minst 10 DPO tenker jeg, får se hvordan det går
Betryggende å få gjøre det på sykehuset. Jeg hadde lest på nettet at det var vanlig prosedyre når embryoet ble målt til over 9 uker, men jeg ble målt til over 9 og ble fortsatt sendt hjem for å ta pillene Så bra at de mente at alt var i orden. Det virker jo sånn også, siden hcg går nedover og de nå er nesten blanke. Jeg hadde rester etter min medisinske abort, og da var testene fortsatt knallsterke to uker etter pillene. Jeg fikk ikke EL (eller økning i østrogen) før negativ g-test, men forstår at man kan ha EL selv om man har hcg i kroppen, så forhåpentligvis skjer det snart for deg! Bare å legge inn litt aksjer for å være sikker
Håper og tror du har rett! Blir spennende å se fremover, og hyggelig å kunne følge noen som gjennomgår det samme. Så takk for at du tar deg tiden til å skrive og svare
Så rart at du måtte gjøre det hjemme! Størrelsen på embryoet/fosteret er ikke det de måler her, men morkaka. Hos meg hadde embryoet skrumpet inn, så de så egentlig ikke det lengre. Men morkaka hadde jo fortsatt å vokse, og det er når den slipper at det kan oppstå store blødninger. Er derfor man skal være på sykehus etter 9 uker. Du er ikke den eneste over 9 uker jeg har hørt om som har blitt sendt hjem, det er flere, og det synes jeg er kjemperart. Husker når morkaka slapp så fosset det på med blod i 5-10 min før det roet seg ned. Hadde aldri i verden villet gjennomgå det hjemme.
Hvor mye cytotec fikk du forresten? Jeg fikk først 4 tabl vaginalt, så to til oralt etter 3 timer og to til på toppen rett etter morkaka slapp for å være sikker på at alt tømte seg.
Ja, helt enig! Det er veldig godt å ha andre som gjennomgår det samme, som virkelig forstår. Jeg slet mye den første tiden med at jeg ikke følte noen forsto. Følte meg veldig alene om det. Heldigvis er det mange fine damer her inne som dessverre har gjennomgått det samme. Jeg har også vært veldig åpen til de rundt meg om hva som har skjedd, og forklart i detalj. De færreste forstår faktisk at man må "føde" ut graviditetsproduktene når sånt skjer....
Bare hyggelig å dele