Dere som har hatt MA. Hvor raskt prøvde dere igjen?

Ja, skal prøve å holde meg til minst 10 DPO tenker jeg, får se hvordan det går :hilarious:

Betryggende å få gjøre det på sykehuset. Jeg hadde lest på nettet at det var vanlig prosedyre når embryoet ble målt til over 9 uker, men jeg ble målt til over 9 og ble fortsatt sendt hjem for å ta pillene :bored: Så bra at de mente at alt var i orden. Det virker jo sånn også, siden hcg går nedover og de nå er nesten blanke. Jeg hadde rester etter min medisinske abort, og da var testene fortsatt knallsterke to uker etter pillene. Jeg fikk ikke EL (eller økning i østrogen) før negativ g-test, men forstår at man kan ha EL selv om man har hcg i kroppen, så forhåpentligvis skjer det snart for deg! Bare å legge inn litt aksjer for å være sikker :hello2

Håper og tror du har rett! Blir spennende å se fremover, og hyggelig å kunne følge noen som gjennomgår det samme. Så takk for at du tar deg tiden til å skrive og svare :love7

Så rart at du måtte gjøre det hjemme! Størrelsen på embryoet/fosteret er ikke det de måler her, men morkaka. Hos meg hadde embryoet skrumpet inn, så de så egentlig ikke det lengre. Men morkaka hadde jo fortsatt å vokse, og det er når den slipper at det kan oppstå store blødninger. Er derfor man skal være på sykehus etter 9 uker. Du er ikke den eneste over 9 uker jeg har hørt om som har blitt sendt hjem, det er flere, og det synes jeg er kjemperart. Husker når morkaka slapp så fosset det på med blod i 5-10 min før det roet seg ned. Hadde aldri i verden villet gjennomgå det hjemme.

Hvor mye cytotec fikk du forresten? Jeg fikk først 4 tabl vaginalt, så to til oralt etter 3 timer og to til på toppen rett etter morkaka slapp for å være sikker på at alt tømte seg.

Ja, helt enig! Det er veldig godt å ha andre som gjennomgår det samme, som virkelig forstår. Jeg slet mye den første tiden med at jeg ikke følte noen forsto. Følte meg veldig alene om det. Heldigvis er det mange fine damer her inne som dessverre har gjennomgått det samme. Jeg har også vært veldig åpen til de rundt meg om hva som har skjedd, og forklart i detalj. De færreste forstår faktisk at man må "føde" ut graviditetsproduktene når sånt skjer....

Bare hyggelig å dele :D
 
Jeg er litt usikker på når vi skal begynne å prøve igjen, om vi i det hele tatt skal begynne å prøve igjen.. Nå var det jo forrige fredag jeg var på sykehuset og jeg blødde ikke noe i går, så det er vel i utgangspunktet ikke noe problem å starte nå. Samboer har jo sagt at han jeg vil ha ett barn til med meg, men at det er opp til meg om vi prøver eller ikke. Jeg har jo litt lyst på en til, men jeg har overhodet ikke lyst til å prøve på en til, ulogisk nok :p

Så jeg har vel egentlig sagt at jeg ikke vil tenke på det, så kan vi se om noen måneder om jeg setter inn ny spiral eller ikke ;) Vi er uansett ikke de som blir gravide rett etter en MA, så det er ikke noe problem å vente med spiralen noen måneder ;)
 
Jeg er litt usikker på når vi skal begynne å prøve igjen, om vi i det hele tatt skal begynne å prøve igjen.. Nå var det jo forrige fredag jeg var på sykehuset og jeg blødde ikke noe i går, så det er vel i utgangspunktet ikke noe problem å starte nå. Samboer har jo sagt at han jeg vil ha ett barn til med meg, men at det er opp til meg om vi prøver eller ikke. Jeg har jo litt lyst på en til, men jeg har overhodet ikke lyst til å prøve på en til, ulogisk nok :p

Så jeg har vel egentlig sagt at jeg ikke vil tenke på det, så kan vi se om noen måneder om jeg setter inn ny spiral eller ikke ;) Vi er uansett ikke de som blir gravide rett etter en MA, så det er ikke noe problem å vente med spiralen noen måneder ;)
Vi har begynt å prøve igjen. Men du kan jo bare droppe prøvingsattest og heller kose dere og d så skjer skjer. Så kan du ta tiden til hjelp om du orker å gå inn for å prøve hvis det høres logisk ut?
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
 
Vi har begynt å prøve igjen. Men du kan jo bare droppe prøvingsattest og heller kose dere og d så skjer skjer. Så kan du ta tiden til hjelp om du orker å gå inn for å prøve hvis det høres logisk ut?
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
Jeg har det litt i bakhodet ja, at skjer det så skjer det. Jeg er relativt sikker på at vi ikke er de som blir gravide på nytt rett etter en MA, men uten noen form for beskyttelse kan det jo skje. Så da er det bare å se hva som skjer når høsten er over, jeg heller mest mot spiral for øyeblikket i hvertfall..

Masse lykke til med prøvingen! Håper terminspiren sitter raskt og problemfritt hos dere ;)
 
Jeg har det litt i bakhodet ja, at skjer det så skjer det. Jeg er relativt sikker på at vi ikke er de som blir gravide på nytt rett etter en MA, men uten noen form for beskyttelse kan det jo skje. Så da er det bare å se hva som skjer når høsten er over, jeg heller mest mot spiral for øyeblikket i hvertfall..

Masse lykke til med prøvingen! Håper terminspiren sitter raskt og problemfritt hos dere ;)
Takk. Jeg var litt frem og tilbake selv men har nå landet på at jeg vil prøve. Har satt en grense på frem til nyttår. Da blir vi 35 og vi føler at da blir risken for stor med tanke på familie historikk. Det blir nok det rette uansett hva dere lander på. Lykke til videre.
 
Jeg er litt usikker på når vi skal begynne å prøve igjen, om vi i det hele tatt skal begynne å prøve igjen.. Nå var det jo forrige fredag jeg var på sykehuset og jeg blødde ikke noe i går, så det er vel i utgangspunktet ikke noe problem å starte nå. Samboer har jo sagt at han jeg vil ha ett barn til med meg, men at det er opp til meg om vi prøver eller ikke. Jeg har jo litt lyst på en til, men jeg har overhodet ikke lyst til å prøve på en til, ulogisk nok :p

Så jeg har vel egentlig sagt at jeg ikke vil tenke på det, så kan vi se om noen måneder om jeg setter inn ny spiral eller ikke ;) Vi er uansett ikke de som blir gravide rett etter en MA, så det er ikke noe problem å vente med spiralen noen måneder ;)

Jeg skjønner litt hva du mener... Det er smertefullt å gå gjennom det, og man tenker liksom at det kan skje igjen. Jeg hadde akkurat begynt å slappe av og tenke at det gikk bra når jeg fikk beskjeden. Tenkte her om dagen at det føles som et stigespill, hvor du rykker tilbake til start. Skal man gidde og ta det fra starten igjen eller skal man gi opp?

Her har vi ingen barn fra før, så ønsket er så sterkt at det trumfer alt. Prøvingen er igang hos oss, men det er veldig viktig at man føler seg klar for å prøve igjen! Ta den tiden du trenger til at du føler deg sikker :)
 
Jeg skjønner litt hva du mener... Det er smertefullt å gå gjennom det, og man tenker liksom at det kan skje igjen. Jeg hadde akkurat begynt å slappe av og tenke at det gikk bra når jeg fikk beskjeden. Tenkte her om dagen at det føles som et stigespill, hvor du rykker tilbake til start. Skal man gidde og ta det fra starten igjen eller skal man gi opp?

Her har vi ingen barn fra før, så ønsket er så sterkt at det trumfer alt. Prøvingen er igang hos oss, men det er veldig viktig at man føler seg klar for å prøve igjen! Ta den tiden du trenger til at du føler deg sikker :)
Det er akkurat som stigespillet! Og jeg hater å tape.. Jeg har jo en frøken på 18 mnd, så det hadde blitt 2 år imellom dem hvis det hadde gått som det skulle. Jeg har ønsket meg to tette (relativt), og jeg føler nå at det toget har gått i tillegg.

Hadde jeg ikke hatt det lille bøllefrøet mitt, så tror jeg nok jeg hadde startet rett på igjen. Så jeg skjønner godt deg som fortsetter å prøve! Jeg krysser fingrene for at du får en terminspire snart :Heartred
 
Spennende! Jeg fikk EL (eller, positiv EL-test ihvertfall) ganske nøyaktig 23 dager etter utskrapning. Negativ G-test litt over 2 uker etter utskrapning. Når hadde du medisinsk abort/utskrapning?

Veldig leit å høre at du har mistet flere ganger på rad :( Har du barn fra før, eller er dette første?
Jeg tok pillene 8. Juli, så begynner å bli noen uker siden nå. Sluttet å blø for ca 1 uke siden. Har hatt svake positive El tester, negativ g test, men El testene blir svakere så tenker muligens jeg har hatt El når jeg spottet? Uansett så kommer den når den kommer :) Ingen barn enda, blir 32 så håper virkelig ikke vi kommer til å slite med flere sa/ma :( Moren min hadde også to sa på rad, så håper den går bra på 3. Forsøk!
 
Jeg tok pillene 8. Juli, så begynner å bli noen uker siden nå. Sluttet å blø for ca 1 uke siden. Har hatt svake positive El tester, negativ g test, men El testene blir svakere så tenker muligens jeg har hatt El når jeg spottet? Uansett så kommer den når den kommer :) Ingen barn enda, blir 32 så håper virkelig ikke vi kommer til å slite med flere sa/ma :( Moren min hadde også to sa på rad, så håper den går bra på 3. Forsøk!

Deilig å se at g-testen er negativ! Så vidt jeg har forstått så slår EL-tester også ut på graviditetshormonet, så det er også mulig at du får EL om ikke lenge. Mine EL-tester var positive så lenge graviditetstestene var sterke (ble negativ ca en uke etter utskrapning). Ville fortsatt å teste etter EL, i tilfelle den plutselig dukker opp ;)

Krysser fingrene for at det går veien nå :) Selv er jeg i DPO-land, så spennende tider...
 
Back
Topp