Dere som har født før

Med førstemann var gikk det vel rundt 24 timer eller noe fra jeg kjente første rie. Dette var vonde rier ikke masserier (selv om de ikke gjorde jobben sin)
Med andremann gikk jeg med maserier i mange dager før fødselen. Det tok seg opp på søndagskveld, så fra da til han var født gikk det vel 12 timer eller noe. Men var heldigvis kun 3 timer som var skikkelig vonde :p
 
Det er bra:)
Du som har smalt bekken, kan jeg få spørre hvor høy du er? Og om du har "normal" kroppbygning?
Mine to fødsler har vært en utfordring i utdrivningsfasen, der de har mistet oksygen pga at de liksom "står fast", og ting må skje fort. De har måttet sprunget ut med begge to i etterkant av fødsel, så jeg lurer på om jeg kan ha smalt bekken. Men når jeg luftet det ble jeg avfeid pga høyde og hvordan jeg ser ut..

Det er ikke mulig å se at noen har smalt bekken, så om du er bekymret så spør du om en måling :) Jeg har smalt bekken, men det mistenkte vi allerede siden jeg har veldig smale hofter og slet med anoreksi i tenårene. Bekkenet er litt underutviklet :p Samtidig har min mor veldig smalt bekken og slet under fødslene, men hun er ganske bred over hoftene. Så man vet aldri :)
 
Ca 12 timer fra første rie. 5 timer aktiv fødsel. De første riene trodde jeg bare var at jeg var sliten og hadde vondt i ryggen.
 
Nummer 1: ett mareritt, startet med kraftige maserier over to døgn før han kom. Når det endelig var full åpning tok d 15 min å presse han ut.

Nummer 2: ca ti timer fra jeg trodde det startet, 8 min pressing.

Nummer 3: var på sykehuset to timer med smårier, nådde da 5 cm gutten stod høyt i bekkenet. 11 min etter var han ute, ingen pressing, kom ut i fosterhinnene og alt.

Nummer 4: fire-fem timer fra første tegn, drog med en gang pga styrtfødsel med nummer 3.

Nummer 5: spennende og se!
 
Modningsrier i over ett døgn... Fødsel ca 12 timer... Håper det går raskere neste gang. Slitsomt med fødsel i to døgn! takk for epidural
 
Aktiv fødsel og smerter i 15 timer med nr 1, og aktiv fødsel og smerter i 4 timer med nr 2 :) Fødslene kan ikke sammenlignes. En del komplikasjoner med nr 1, mens en såkalt "drømmefødsel" med nr 2 :)
 
Nr 1 kom 5 timer etter at jeg våknet av at vannet gikk. Nr 2 tok rundt 13 timer fra jeg forsto det var rier jeg hadde til han var ute, da hadde jeg hatt kynnere døgnet rundt i 2 uker før.. Spent på nr 3!
 
Back
Topp