Dere som har født før

3t 45 min på første. Ble satt i gang da, med modningspille. :)
Håper ikke det går noe særlig kortere denne gangen. :p
 
Etter tre slike fødsler, og smalt bekken har du vel all rett til å få innvilget et keisersnitt om du ønsker?

Ja. Skal ha keisersnitt denne gang. Sa klart ifra på sykehuset da jeg var der at ut der nede kommer det iallfall IKKE ut en unge til :p
 
Hadde maserier i ca 3 uker, og etter 1000 ganger inn og ut av føden, så var jeg på siste besøk der 6 timer før de ordentlige riene begynte. De begynte 3.30 om natta, kl 11 hadde jeg 3-4 cm, og 20.20 var hun ute!
 
Med nr 1 kom den første rien i 15 tiden. Men de ble ikke regelmessig før i 20 tiden. Inn på føden kl 23, ingen tegn til fødsel sa jordmor, skulle skrive meg ut igjen men da gikk vannet. Ble født kl 0658. Etter forsøk med sugekopp, ble til slutt tatt med tang. 8 timer i aktiv fødsel. Med nr 2 hadde jeg eier hvert 15 min fra kl 08. Inn til legen på kontroll i 10 tiden. Som sendte meg på føden. De sendte meg hjem igjen, da det fortsatt ikke var tegn til fødsel. Hadde ikke en eneste ri fra jeg reiste til legen og til jeg kom hjem fra føden. Riene startet igjen da jeg kom inn døren hjemme. Ringte føden i 19 tiden. Da jeg kom inn hadde jeg 5 cm og han ble født 23.17. 8 og en halv time.
 
Hvor lang tid tok fødselen fra første rie til ungen var ute? Her har det blitt kortere tid for hver gang, så er litt spent på om det blir kortere nå også. Hva er deres erfaring?
Her varte fødselen med nr 1: 12 timer, nr 2: ca 9 timer og nr 3: 4 timer og 17 min

17 min!! Wow, snakk om å skyte ungen ut ;)
Her tok det 56 timer fra vannet gikk og jeg trodde riene var i gang (var små rier som såvidt slo ut på den skalaen og forsåvidt bare en liten vannblemme eller noe som hadde sprukket..)

Fikk 5 cm åpning før ble det haste ks. Satser på å få hoppe direkte til ks denne gangen ;)
 
Ja. Skal ha keisersnitt denne gang. Sa klart ifra på sykehuset da jeg var der at ut der nede kommer det iallfall IKKE ut en unge til :p

Det er bra:)
Du som har smalt bekken, kan jeg få spørre hvor høy du er? Og om du har "normal" kroppbygning?
Mine to fødsler har vært en utfordring i utdrivningsfasen, der de har mistet oksygen pga at de liksom "står fast", og ting må skje fort. De har måttet sprunget ut med begge to i etterkant av fødsel, så jeg lurer på om jeg kan ha smalt bekken. Men når jeg luftet det ble jeg avfeid pga høyde og hvordan jeg ser ut..
 
17 min!! Wow, snakk om å skyte ungen ut ;)
Her tok det 56 timer fra vannet gikk og jeg trodde riene var i gang (var små rier som såvidt slo ut på den skalaen og forsåvidt bare en liten vannblemme eller noe som hadde sprukket..)

Fikk 5 cm åpning før ble det haste ks. Satser på å få hoppe direkte til ks denne gangen ;)

Står nok 4 timer og 17 min. Men tok 25 min fra 5 cm åpning og første vonde ri til han var ute
 
17 min!! Wow, snakk om å skyte ungen ut ;)
Her tok det 56 timer fra vannet gikk og jeg trodde riene var i gang (var små rier som såvidt slo ut på den skalaen og forsåvidt bare en liten vannblemme eller noe som hadde sprukket..)

Fikk 5 cm åpning før ble det haste ks. Satser på å få hoppe direkte til ks denne gangen ;)

Planlagt KS er en mye mere tryggere opplevelse en haste! Krysser fingrene for deg.
 
20 timer aktiv fødsel med første. Fra første rie gikk det laaaang tid. Innlagt onsdag kveld, hun ble født lørdag ettermiddag :p (innlagt pga regelmessige rier, de trodde ting var i gang ^^)Smalt bekken + at frøkna kom skjevt til verden. Ble tilbudt keisersnitt mange ganger, men takket nei så lenge det ikke var til fare for noen av oss. Måtte ha litt drahjelp + litt klipping før hun endelig kom :D Regner med neste fødsel blir enklere!
 
Det er bra:)
Du som har smalt bekken, kan jeg få spørre hvor høy du er? Og om du har "normal" kroppbygning?
Mine to fødsler har vært en utfordring i utdrivningsfasen, der de har mistet oksygen pga at de liksom "står fast", og ting må skje fort. De har måttet sprunget ut med begge to i etterkant av fødsel, så jeg lurer på om jeg kan ha smalt bekken. Men når jeg luftet det ble jeg avfeid pga høyde og hvordan jeg ser ut..

Er 170 høy, og relativt brei over fua. xD Hoftebeina er synlig uansett hvor tykk jeg har vært, og jeg kan ikke veie under 65 uten at jeans'a gnager på hoftene.
Ingenting som tyder på at jeg skal ha smalt bekken egentlig, annet enn at unger over 3 kg og 48 rundt hode ikke klarer å komme ned og ut selv :p
Legene bryr seg ikke om å måle, når man har historier som mine. Men du burde absolutt blitt sjekket, ettersom det med at de sitter fast kan være en klar indikator ifølge gyn på sykehuset her. Og dårlige rier er også grunnlag for ks, fikk jeg høre nå sist.
 
Nr 1: et lite døgn
Nr2: 8 timer fra første murring

Håper på rakettfødsel denne gangen;)
 
18 timer med første. Veldig fin fødsel så håper på lik denne gangen også :)
 
Vet ikke..var på kontroll og fikk beskjed om at jeg hadde 5 cm åpning..det var vel i 2-3 tiden. Kjente ingen rier. Kjente heller ikke noe etterhvert, men fikk fryktelig vondt i ryggen. Når de da sjekket var det 8cm. Pga tvillinger fikk jeg satt epidural. Kl 22 var de født :) tatt med tang pga nedfall av navlestrengen og lav hjerterytme.
Jeg er veldig nervøs for denne fødselen. Siden jeg ikke kjente noe før 8cm sist..og siden begge fikk problemer under fødselen sist. vi bor 1 time unna sykehuset så er redd det blir hjemmefødsel eller å føde i bilen, og at noe skal gå galt :(
 
Er 170 høy, og relativt brei over fua. xD Hoftebeina er synlig uansett hvor tykk jeg har vært, og jeg kan ikke veie under 65 uten at jeans'a gnager på hoftene.
Ingenting som tyder på at jeg skal ha smalt bekken egentlig, annet enn at unger over 3 kg og 48 rundt hode ikke klarer å komme ned og ut selv :p
Legene bryr seg ikke om å måle, når man har historier som mine. Men du burde absolutt blitt sjekket, ettersom det med at de sitter fast kan være en klar indikator ifølge gyn på sykehuset her. Og dårlige rier er også grunnlag for ks, fikk jeg høre nå sist.

Takk for svar!
Vi er like høye, og høres ut som vi er like i kroppsbygningen også;)
Så jeg skal absolutt ta dette opp med jordmor når jeg skal dit.
Ikke at jeg nødvendigvis ønsker ks, men jeg kjenner jeg gruer meg til fødsel mtp på de to tidligere opplevelsene.
 
Husker ikke når riene startet, men fra de var regelmessige og ganske tette, tok det 30 timer til hun var ute... :-/
 
Min første fødsel tok ca 17 timer, veldig spent på hvordan det blir denne gangen :) hadde en veldig fin fødsel sist :)
 
Back
Topp