Dere som har født før

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hvor lang tid tok fødselen fra første rie til ungen var ute? Her har det blitt kortere tid for hver gang, så er litt spent på om det blir kortere nå også. Hva er deres erfaring?
Her varte fødselen med nr 1: 12 timer, nr 2: ca 9 timer og nr 3: 4 timer og 17 min
 
Hadde først svake og ujevne rier i 24 timer før de tok seg opp, fra de tok seg opp og ble jevne, tok det 42,5 timer, vannet gikk 38 timer før hun var ute.
 
Ble satt igang. Fødselen varte i rundt 2 timer. Spent på neste...
 
Fra jeg skjønte at det var rier og ikke mageknip tok det 18 timer til hun var ute. 6 av de i aktiv fødsel.
 
Med første, 13 dager på overtid, kom han 12 timer etter første rie.
Med andre var vi inne til igangsetting, jeg var moden så de tok vannet og riene kom med en gang, og hun var ute etter 2 timer og 50 min.
Spent på nummer tre, om han/hun kommer av seg selv, og hvor lang tid det vil ta:)
 
Fra aktiv fødsel (3-4 cm)? Jeg hadde masrier en natt og kom på føden med 4 cm åpning. Fra de 4 cm tok det 1,5 døgn :p Så det må gjerne gå litt fortere denne gangen. Skal sies at alt stoppet opp :) Jeg lå ikke å skreik i 1,5 døgn Hehe. Fra det startet opp igjen da tok det 11 timer. Hvis vi regner sammen aktiv fødsel og masrier: 17 timer.

Grøss jeg gruer meg! :p
 
Nr.1 - Fra de sa det var aktiv fødsel og til hun var ute tok det ca. 32 timer, stoppet opp etter 16 timer og ble satt på drypp, fikk 30 min "pause" før det var igang igjen. Hun ble dratt ut med vakum kl.19.22, livløs og med pleksusskade da hun ble sittende fast pga smalt bekken.

Nr.2 - Ble indusert kl.12, kl.17 registrerte de gode eier og 3 cm. Gutten ble født 23.59 med hjelp av vakum da han slet med å komme ut selv pga navlesnoren 4 ganger rundt halsen.

Nr.3 - Maserier fra uke 28, men endelig fødsel startet i uke 38. Kl.5 hadde jeg 3 cm, kl.8 hadde jeg 10 cm. Likevel ble ikke gutten født før 12.10 med vakum da han ikke kom seg ned i bekkenet og ut pga smalt bekken.
 
Nr.1 - Fra de sa det var aktiv fødsel og til hun var ute tok det ca. 32 timer, stoppet opp etter 16 timer og ble satt på drypp, fikk 30 min "pause" før det var igang igjen. Hun ble dratt ut med vakum kl.19.22, livløs og med pleksusskade da hun ble sittende fast pga smalt bekken.

Nr.2 - Ble indusert kl.12, kl.17 registrerte de gode eier og 3 cm. Gutten ble født 23.59 med hjelp av vakum da han slet med å komme ut selv pga navlesnoren 4 ganger rundt halsen.

Nr.3 - Maserier fra uke 28, men endelig fødsel startet i uke 38. Kl.5 hadde jeg 3 cm, kl.8 hadde jeg 10 cm. Likevel ble ikke gutten født før 12.10 med vakum da han ikke kom seg ned i bekkenet og ut pga smalt bekken.

Etter tre slike fødsler, og smalt bekken har du vel all rett til å få innvilget et keisersnitt om du ønsker?
 
Nr1: 25 timer med rier, :eek::hungover:
Nr2: 2 timer og 40 min med rier... Men var ikke så mye smerter før de siste 40 min;)
Satser på reprise nå fra nr2:):p
 
17 timer fra jeg skjønte det var i gang til hun var ute :) En fantastisk opplevelse jeg gleder meg til gjøre igjen!
 
Startet med vannavgang, så kom riene ganske raskt etterpå. Tok 23t fra (jeg merket at) vannet gikk til ungen var ute. Spent på neste... Ei venninne gikk fra 42t første gang til 9t andre gang...
 
3 cm åpning etter 11 timer med rier på 1 mann. Ble KS pga seteleie (uoppdaget) og røntgen viste smalt bekken. 2 mann var planlagt KS pga smalt bekken.
 
Vannet gikk, og 1 time etter startet riene. Han var ute 14 timer etter vannet gikk :)
 
Med første starta riene to dager før han ble født og var lite effektive men fra 4 cm til han var ute tok det bare 1 time og 21 min.
Andremann lå høyt oppi bekkenet men der tok det 3 timer fra første rie til han var ute.
Sistemann og jenta var det 1 time og 55 min fra første rie til hu var ute. Var på sykehuset i 55 min
 
Jeg ble igangsatt på morgenen, men fikk ikke ordentlige rier før de tok vannet kl 17.30. Da ble det skikkelig storm uten pause, og han kom kl 22.05. Jordmor bestemte epidural, så fikk litt pause etter hvert, men hadde korte rier hele veien.
 
Startet med at vannet gikk, riene kom vell ca timen etterpå. Så ca 8 timer.
 
Ca 5 timer. Begynte i 8tiden og mini var ute kl 13 ca :) i papirene mine står det at jeg bar i aktiv fødsel en time :p det stemmer ikke, men jeg var en time på sykehuset før han var ute :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk rier på tidligmorgen begge gangene. Men aktiv fødsel ble det først etter at jeg var kommet på sykehuset og etter at vannet gikk. Med nr 1 tok det 2,5 timer. Vannet gikk kl. 13.30, og hun var ute kl. 16.04. Med nummer 2 tok det 40 min... De tok vannet kl. 10.30, for jordmor syns jeg hadde det for behagelig... Viktor var ute kl. 11.08. Veldig spent på hvor fort det skal gå denne gangen! ;)
 
Nr 1: 5 timer fra første rie ( rier var også første tegnet på at fødsel var i gang) :)

Nr 2: 1 time fra første rie :) De startet i bilen på vei på kontroll :) Grunnet kjapp fødsel første gang hadde jeg fått beskjed om å ta kontakt med engang jeg skjønte noe skulle skje, å slimproppen gikk ett par timer før første ri :) Derfor på vei til kontroll ;) Kom på sykehuset med 9 cm åpning, 30 min etter første rie :p.

Så kan si jeg er VELDIG spent på denne ;) :p
 
Back
Topp