Agnete
Forumet er livet
https://www.nrk.no/livsstil/hemmelige-billigvarer-1.6495889
Denne kan være veldig interessant
Gammel artikkel, men fortsatt aktuell.
Her kan du se hvor mange av billigproduktene er produsert.
«Mens Tine produserer billigost for Coop, viser godkjenningskodene at det er Synnøve Finden som produserer billigosten for Ica, Rema 1000 og Norgesgruppen.»
(Dog kan reseptene variere litt, men allikevel.)
Selv om tine, Synnøvefinden, Nortura produserer også for kjedene så får de mindre betalt for det og det utkonkurrere egne varer.
Jeg smaker stor forskjell på billig ost fra Coop og norvegia, selv om jeg ikke vet hva jeg får servert så smaker jeg at dette var ikke riktig ost.
Jeg blir litt irritert på disse merkene til tider jeg, som f.eks grillmat på sommeren er det nesten klin umulig å få noe annet enn egne butikkmerker.
De er krydret forskjellige og kjøtt har jeg problemer med å spise veldig billig pga dyre.
Veldferdkoster. Derfor har vi bestemt at denne måneden spiser vi av kjøtt det vi har i fryseren så får vi lage mer kjøttfrie måltider.
Men jeg begynner å forstå hvorfor noen klarer å spare noe vanvittig på mat. Lite utvalg av pålegg, vi har ganske stort, minst 10 forskjellige, billige produkter ( noe kan vi sikkert kjøpe der også, men ikke produkter lagd av dyr), frossene grønnsaker ser at man sparer en god del der, baking av brød osv. Jeg skal ta med meg de tipsene som er aktuelle for oss. Takk for så mange flotte svar
).
Vi spiser godt, sunt og variert og bruker ikke mye penger på mat. Men når lillegutt har lagt seg så åpner a mor skapet der vi har all snopen. Og deeeer er det mange hundrelapper