Her er forresten en typisk middagsuke hos oss (vi drikker alltid vann (fra springen) til maten, gjerne med et par sitronskiver i):
Mandag: Grove fiskekarbonader (sånne ferdiglagde i pakker, husker ikke merke, kanskje Lofoten?) i pitabrød (Hatting) med salatblader (Crispy eller Polarsalat er favoritten), paprika, agurk, rødløk +++ Evt. noe fisk, det blir ofte en eller annen form for fisk, bakt i ovnen med olivenolje, sitron og noe urter siden jeg er fryktelig dårlig på fisk!
Tirsdag: Kyllingwok: kyllingfilet, brokkoli, paprika, rødløk, grønne epler +++ med litt soyasaus. Har noen ganger fullkornsnudler til. Lager også ofte wok med fisk, laks f.eks.
Onsdag: En "hjemmesnekra" pastarett med spaghetti eller penne, soltørka tomater, paprika, løk, hvitløk, purreløk, eller bare det vi har av grønnsaker. Lager en slags saus av buljong og creme fraiche eller rømme. Noen ganger har vi pepperoni i. Er ærlig talt ikke heelt sikker på denne, da det er mannen som står for den

Er kjempegodt da, og vi spiser det sikkert en gang i uka!

Kan også lages med torsk f.eks.
Torsdag: Ofte restemat. Hvis det blir litt lite sper vi på med ostiser eller noe (brødskiver med ost og urter, i ovnen en stund, gjerne noe pesto eller noe under). Har vi ikke rester i det hele tatt, blir det gjerne noe fisk, ovnsbakt laks eller røkt torsk eller noe.
Fredag: Hjemmelaget italiensk pizza, altså tynn bunn, hjemmelaget tomatsaus (hakkede tomater på boks, litt urter, litt salt og pepper, litt god olivenolje), pleier å ha på noe paprika og diverse, men ikke så mye, og ikke noe kjøtt. Mannen liker pepperoni på, men jeg kjører bar. Serveres med ruccola og (før jeg ble gravid) spekeskinke. Mozarella eller Cheddar som ost.
Dette er HVER uke
Lørdag: Taco, lasagne, kyllingsuppe, kylling saltimboca, eller ett eller annet. Vi lager oftest noe litt ekstra godt i helgene da
Søndag: Noe fisk, kveite eller laks bakt i ovnen, med poteter og grønnsaker eller noe. Eller omvendt med lørdag da
Sent from my iPad using BV Forum