Dere som fullammer/fullammet

Sc+!
Ja, hadde helsesøster heller sagt: Slapp av dette går helt fint. Nå må pappa hjelpe deg så du får i deg mye mat og drikke, for det er fort å glemme for en nybakt mor. Kos deg med ammingen, se på babyen og følg litt med på om han svelger godt. Om han sovner midt i måltidet, prøv å hold ham våken slik at han får i seg godt med mat. Amm så mye han vil, ingenting er for ofte, helt normalt. Da hadde de 3 første mnd vært helt anderledes og jeg hadde sluppet å kun fokusere på vekten og om han fikk nok mat..
Ja!

Merkelig hvor lett en skal ty til flaske.

Jeg var på veiing idag og nå hadde han plutselig lagt på seg 205 gram på fire dager! :O Helsesøster var i ekstase og sa at av og til må man ha is i magen.
Nå bare håper jeg det fortsetter sånn slik at det ikke blir noe mer drama. Jeg var på gråten hele morgenen fordi jeg gruet meg til veiing og følte meg udugelig som ikke kan fullamme ungene mine.
Så bra! Du er flink :D
Vekta går ofte i rykk og napp med brysternærte babyer, men veldig slitsomt for oss mammaer ;)

Merkelig hvor lett en skal ty til flaske.

Jeg var på veiing idag og nå hadde han plutselig lagt på seg 205 gram på fire dager! :O Helsesøster var i ekstase og sa at av og til må man ha is i magen.
Nå bare håper jeg det fortsetter sånn slik at det ikke blir noe mer drama. Jeg var på gråten hele morgenen fordi jeg gruet meg til veiing og følte meg udugelig som ikke kan fullamme ungene mine.

Så bra! Du er kjempeflink :)

400 grami uka! Han er nå snart 3 mnd og allerede str 74! :)
Ennå så er han slank - men lang!

Vil dele min erfaring!

Min kar la på seg litt lite. Men jeg viste helsesøster tydelig st jeg var trygg på at han hadde det bra (våken, bæsj osv) - er min tredje.

Da kunne HS fortelle at det var kommet nye kurver som stilte større krav om vektoppgang! Når hun så la inn på gamle kurve, var han helt på streken sin hele veien ...

Back
Topp