Dere som fullammer/fullammet

Hun gikk ned den første uka, fra 1690g til 1510g, i slutten av uke 2 var hun 1914g, et ganske stort hopp :p uke 3 hadde hun lagt på seg rett over 150g og da hun var 1 mnd veide hun akkurat 2,5kg :) så det varierte en del kan man si ;)
Det ble mye jevnere etter den første mnd her, da var det mellom 100-200g i uka.

Hun hadde sonde de 2 første ukene så de teller kanskje ikke, men hun fikk bare morsmelk ;)
 
Ekstremt mye her. Mellom 300 og 400g i uka. På kontroll etter tre dager hadde han ikke mistet noe fødselsvekt, men gått opp 150 g :p
 
Hun la på seg 180 gram den første mnd og av den grunn måtte jeg avslutte ammingen.
 
Tror det var rundt 150-200gr i uka :)
 
Faktisk 500 her! Han ble født på 4.3 og nå på 4 mnd er han 10,5 kg!
 
Ca 250-300gr i uka.
 
Gutten var 4 kg ved fødsel, og 6 kg etter en mnd, så han hadde vel gått opp 500 g i uken. Veldig glupsk baby, følte litt at han prøvde å spise meg opp. :p

Jenta var 3,5 kg ved fødsel, og 4,5 kg etter en mnd, så 250g i uken da. Hun hadde mer normal appetitt.
 
Faktisk 500 her! Han ble født på 4.3 og nå på 4 mnd er han 10,5 kg!

Gutten min som blir to år i mai veier 10,3 kg :p Men han er liten da! :p
 
Ca 250gr/uke den første måneden eller så og så flatet det litt ut til ca 150gr/uke.
 
Huff ja han er så tung og bære på hele dagen , men helsesøster sier at jeg ikke trenger bekymre meg, de kan visst ikke bli for fete når de får bare mm.

Nei, det kan de nok ikke. De regulerer nok seg selv :) Hører med til historien at gutten la på seg masse og var god og rund mens jeg fullammet. Var da vi begynte med mat, og jeg sluttet med amming, at vekten stagnerte.
 
216g i gjennomstitt i uka på 3ukerskontroll. og 319g igj.snit på 6ukerskontroll.. og 423g gj.snttlig i uka på3mndrskontroll.. lille bolla mi ;)
 
Last edited:
Ca 200 gr i uken. Han orket ikke spise så lenge avgangen:p
 
Back
Topp