Dere som er kvalm/trøtt - Hvordan holder dere ut på jobb?

Kærr

Betatt av forumet
Jeg har hodepine og er så sinnssykt trøtt hele tiden, i tillegg til kvalme... 6+2 i dag, og forventer derfor at symptomene blir værre før det blir bedre...

Jobber 100 %, fra 07.30-15.30 hver eneste dag hele uken... når jeg kommer hjem er jeg helt utslitt. Orker ikke leke med datteren min, må bare sove..

Hvordan holdere dere ut? Noen her i samme situasjon?

Drikke vann, ha god lufting på kontoret eller arbeidsplassen din og spis regelmessig. Små ting, men kan hjelpe litt på

Føler med deg! Er i samme situasjon :) Hvis det fortsetter vet jeg egentlig ikke åssen jeg skal holde ut :(

Jeg er også trøtt, og kjenner at jeg trenger mer søvn.. Heldigvis har jeg en sjef som er veldig ålreit! Er jeg veldig trøtt på jobb, så får jeg en ekstra pause det jeg kan legge meg ned og sove litt;) Skulle kvalmen være veldig ekstrem på morgenen, så får jeg ta den tiden jeg trenger og kommer når jeg kommer:)

De verste ukene hentet pappaen datteren vår mens jeg tok en powernap før de kom hjem. Spiste middag klokken 18, men det fikk bare være. Holdt på å sovne på jobben.. Ble bedre fra uke 8, men sovner ofte på kveldene fortsatt sammen med datteren vår når hun legger seg. Er blitt flink til å sove når anledningen byr seg, sånn at jeg slipper å være zombie på dagen.

Er i samme båt. Tar meg pauser innimellom på jobb og tar en god dupp under barne-tv hjemme. Sover også lenge når jeg kan. Får ellers støtte fra kollegaer som jeg har fortalt det til på jobb. Også kjører meg og mannen byttesystem i hemen så vi bytter på oppgaver, det å våkne tidlig osv.

Jeg merker ingenting til noe enda, er 5+5 nå. Håper jeg slipper unna og ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg merker ingenting til noe enda, er 5+5 nå. Håper jeg slipper unna og ;)

Håper det holder seg slik for deg! Var i tipp topp form frem til ca 6+3, begynte så smått da, og i dag 6+5 har jeg vært kvalm absolutt hele dagen!

Aner ikke hvordan jeg holder ut :p går å venter på bedre tider. Kvalmen begynner å gi seg, men er stuptrøtt 24/7. Alt begynte da jeg var 6 uker på vei, 9+3 nå...

Aner ikke hvordan jeg holder ut :p går å venter på bedre tider. Kvalmen begynner å gi seg, men er stuptrøtt 24/7. Alt begynte da jeg var 6 uker på vei, 9+3 nå...

Huff jeg er 6+4 nå og kjentes ut som kvalmen kom kastende over meg ved uke 6.. Kaster ikke opp men er konstant uggen i morgentimene.. Mariekjeks og eplejuice hjelper litt :)

Takk for tips alle sammen! Er flink å drikke mye vann, men kanskje jeg skal kjøpe meg en pakke Marie Kjeks å ha på kontoret ;) Jeg er i den situasjon, at jeg ikke har fortalt det til noen på jobb enda i frykt for at det ikke går som planlagt.. ikke sjefen heller.. men kanskje jeg faktisk burde det?

Har vurdert å snakke med lege om det er like ille hver dag ut uken.. høre om muligheten for å jobbe redusert de ukene det pågår som verst. Nå sliter jeg meg i alle fall helt ut. Kvalmen har jeg kjent helt siden jeg testet positivt, men det har så absolutte tatt seg opp nå i uke 6. Regner med det fortsetter sånn frem til uke 9 i alle fall.

Håper dere andre ser lysere dager snart! Skal bli deilig å passere 12 uker! :)

Jeg er sykemeldt på andre uka pga kvalme. Var ikke tvil fra legens side. Men nå er det så ille at jeg så vidt klarer å kave meg til do og tilbake. Ligger rett ut :(
Er du for dårlig til å gå på jobb, så ta kontakt med legen. Er forhåpentligvis bare en periode, så du kommer sterkere tilbake ;) Helsa først!

Jeg er sykemeldt på andre uka pga kvalme. Var ikke tvil fra legens side. Men nå er det så ille at jeg så vidt klarer å kave meg til do og tilbake. Ligger rett ut :(
Er du for dårlig til å gå på jobb, så ta kontakt med legen. Er forhåpentligvis bare en periode, så du kommer sterkere tilbake ;) Helsa først!

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut! Jeg er heldigvis ikke så kvalm at jeg kaster opp, men er på nippet ti å gjøre det. Konstant uggen. Her er det egentlig trettheten som er det aller verste. Sitter på kontoret uten å gjøre så mye fornuftig. Når klokken bikker 12 er jeg helt tappet for krefter. Sitter bare å lengter hjem til sengen min...

Har du fortalt på jobb at du er gravid? eller har du en annen unnskyldning for å være sykemeldt? Håper du blir bedre snart!! :)

Det skal være sagt at jeg ikke er konstant kvalm, og ikke ekstremt kvalm heller. Har en jobb hvor jeg utenom møter kan stenge døra. Det største problemet er om kvalme eller svimmelhet kommer MENS jeg prater med noen for da klarer jeg verken stå oppreist eller prate. Folk er vant til at vi kvinner har våre plager så sier bare "huff så ekkelt, nå ble jeg svimmel gitt, burde sikkert ta en blodprøve". Later også som kvalmen er svimmelhet, ser like grønn ut. Og da er det eneste som hjelper å ta en liten time-out.

Om det blir verre ville jeg sett an sjefen. Evt. innvie en annen kollega som kan "covre" litt for deg". Jeg vil snakke med min sjef iallfall. For andre er det ikke annet valg enn å snakke med legen vel? Kommer også an på hvilken jobbippgaver man har.

Jeg legger meg stort sett samtidig som mini. Da er jeg uthvilt på formiddagen, så jobben går greit :-) men er helt gåen på kvelden likevel ;-)

Jeg legger meg stort sett samtidig som mini. Da er jeg uthvilt på formiddagen, så jobben går greit :-) men er helt gåen på kvelden likevel ;-)

Vi ville nok vært gåen selv om vi bare lå i sofaen hele dagen også ;)

Jeg er 100 % sykemeldt pga ekstrem kvalme.. Ligger kun i senga og spyr ca 8 ganger om dagen. Ingenting holdes nede.. Har fortalt sjefen at jeg er gravid. Er 6+6 i dag, og håper snart på bedre tider... stakkars 4 åringen min, får ingen tid med mammaen sin :-(

Back
Topp