Dere som bruker parfymefritt vaskemiddel

Vasker allerede på 60 grader ;) Skal begynne å gi det til han når han er naken. Hele huset lukter tran :p

Ja, husker jo at en del klesvasker kom ut og stinket tran av alle plaggene, det er noe griseri. Kan jo alternativt bruke en vaskeklut med litt zalo for å fjerne tranrester på ungen før badekaret, siden zalo løser fett, og så vaske den kluten på 90 grader igjen. :p

Jeg savnet omo-lukten i begynnelsen, da jeg byttet, men nå synes jeg det er kvalmende å ta på seg klær som er vasket med parfyme.
Tørker klærne i tørketrommel, så det blir ikke noe lukt av noe slag.

Ja!!! Jeg elsker lukten av skyllemiddel, men kan ikke vruke det på min hud :-(

Jeg syns det er kjedelig når det ikke lukter noe:P så derfor vasket jeg alltid vårt tøy med litt parfyme mens guttungen hadde parfymefritt:P liker lukta av skyllemiddel jeg:P bare ikke for mye selvsagt.
Må si meg enig i denne - lukten er halve gleden når det henges opp til tørk :P

Lukter ikke noe mindre rent med parfymefritt, bare mindre parfyme:) føler at det er renere nå:)

Jeg synes ikke klærne lukter godt når det brukes bare neutral f.eks.. Synes også svettelukt, parfyme osv sitter igjen i klærne! Bruker derfor omo og comfort sensitive! Blir ikke sterk parfymelukt (får noia av alle klærne som stinker parfyme) men føler de lukter friskere!

Jeg har begynt å bruke litt omo igjen, men bare på mine og mannens klær. Noen av klærne begynte å lukte litt rart, gammelt liksom, uten at jeg vet hvorfor. Prøvde alt mulig, eddik som skyllemiddel også, men det hjalp ikke. Omo fikset problemet. :) Det kan hende jeg sniker noen av veslas klær i den vasken en gang iblant, pga tranlukt, men jeg er veldig nøye med å ikke overdosere.

Nei. Jeg er allergisk så er lenge siden vi hadde lukt i klærne. Men mannen savner det pga at min svigermor bruker masse av det gule skyllemiddelet, men er også det som gir meg mest utslett. Kan ikke sove i sengetøy hvor det er brukt en gang, da ligger jeg å klør hele natta. Men er en lukt på de parfymerie også så de blir ikke helt uten.

Har aldri brukt skyllemiddel (forstår ikkje vitsen, men det kan jo og vere fordi eg aldri har prøvd). Klærne blir vaska med neutral, det gir minst eksem hos jentungen. Reine klær luktar ikkje reinare med parfyme...

Takk for svar så langt, kanskje de henger for tett. Alltid stappa fullt :) hva godt gjør eddiken som skyllemiddel? Mykt da, eller? :)

Nei. Liker ikke lukten og blir litt uvel av den. Nå tåler jeg hellet ikke parfyme. Hittil tåler jeg faktisk bare blenda. Noe i neutral jeg reagerer på.

Henger meg på de andre her. Syns det lukter renere uten parfymen. Bruker jo parfyme utenom hvis jeg vil, så syns det er fint at klærne er nøytrale. :)
Bruker en dæsj eddik som tøymykner, og forstår ikke at jeg ikke begynte med det før!
Eddik som tøymykner? Hvorfor what? Er er det noe jeg ikke har fått med meg altså :P

Eddik som tøymykner? Hvorfor what? Er er det noe jeg ikke har fått med meg altså :P
Alt blir helt rent, fjerner all ekkel lukt, klærne blir myke og fargen holder lenger! Er i sannhet et vidundermiddel! :O

Nei, jeg synes ikke parfyme lukter renhet. Når ting er rent skal de lukte minst mulig.

Bruker kun omo color og omo hvitt. Og en liten dæsj med sommerfrisk tøymykner. Lukter lite, og klærne blir rene! Noe de aldri ble med neutral.
Brukte en stund blenda sensitive, men synes klærne ikke ble rene av det eller at de stinka skittent enda.

Klærene lukter rent. Parfyme er ikke lukten av rent for meg det er lukten av noe vi må vaske mange ganger for å få det rent (arver tøy vasket med parfyme. Det tar mange runder før det lukter rent)

Back
Topp