dere pedagoger..

Dollface

Forumet er livet
VIP
hva heter det kartleggingsskjemaet som brukes til barn mtp adferdsproblemer?
Dat.. et eller annet...

Hmm...kommer ikke på noen som er til atferdsvansker generellt (atferdsvansker opptrer jo ofte sammen med diagnsose/tilstand/emsjonelle problemer osv.)

Det er noe som heter ADDES, som er for adhd. Så har du KAT kassen (autismespekter). Så har er det noe som heter YP batteriet.

Hva er det du tenker skal kartlegges? atferdsvanskene i seg selv eller barnets situasjon generelt? Ved en pedagogisk kartlegging må jo alle sidene hos barnet komme frem.

(Jaiks..hodet mitt er sprengt etter eksamen :-P)

Sitter i grunn å river meg litt i håret her nå for vet så innmari godt hva du mener... ordet ligner på datcom eller noe. daftcom...ett eller annet.
Men det er de som utreder som bruker slike skjemaer, ikke lærere. jeg har ikke det.

KAT-kassen er et opplæringsverktøy for de som har autismespekterforstyrrelser, ikke et skjema.

Gulda skrev:
Sitter i grunn å river meg litt i håret her nå for vet så innmari godt hva du mener... ordet ligner på datcom eller noe. daftcom...ett eller annet.
Men det er de som utreder som bruker slike skjemaer, ikke lærere. jeg har ikke det.

KAT-kassen er et opplæringsverktøy for de som har autismespekterforstyrrelser, ikke et skjema.

Ja, det er det jeg mener.. det datcomgreine..
er ppt som skal utrede, og jeg og pedleder i bhg skal fylle ut hvert vårt skjema...
mange mange spørsmål.. jeg ville bare google og se om jeg fant ut hva det dreide seg om..

Finner det ikke på nett... snodig!
Men du klarer det nok kjempme bra :)

Gulda skrev:

Ja, selfølgelig :-P Jeg har uansett oversett ordet skjema her.

Det er noe som heter "atferd og risikoprofil", det er et skjema, et karleggingsverktøy for lærere.

Ellers er det jo PALS og ART, men det er jo hele programmer

Gulda skrev:
Finner det ikke på nett... snodig!
Men du klarer det nok kjempme bra :)

jeg fant noe som jeg tror ligner..
http://www.5-15.org/pdf/515_nb-NO.pdf

er iallefall sånn hun beskrev det.. mange spørsmål..
tror det ble neste uke, så det er ikke så lenge å vente iallefall :)

Dollface skrev:

Gulda skrev:

Ja, det er det jeg mener.. det datcomgreine..
er ppt som skal utrede, og jeg og pedleder i bhg skal fylle ut hvert vårt skjema...
mange mange spørsmål.. jeg ville bare google og se om jeg fant ut hva det dreide seg om..

Så det dreier seg om atferdsproblemer i barnehage da?  Jeg var helt inne på skole her! Sorry :-)

noe alla mio, tras eller alle med skjema?

veit ikke om det er svar på spørsmålet ditt.. men snakker du om DAT-KON?

opp med seg

opp att

Back
Topp